همراهی سیا با رژیم صهیونیستی در اتهام‌زنی به چند سازمان فلسطینی

یک نشریه انگلیسی در مطلبی فاش می کند، مقامات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در یک گزارش محرمانه به مردود بودن تصمیم رژیم صهیونیستی علیه شش سازمان مردم نهاد فلسطینی اذعان کرده اما هیچگاه به صورت علنی جرات ابراز مخالفت با آن را پیدا نکرد.

به گزارش مشرق، نشریه انگلیسی گاردین با استناد به منابع آگاه فاش می کند، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در یک گزارش محرمانه اذعان کرده، اسناد و مدارک لازم برای تایید تصمیم رژیم صهیونیستی در زدن برچسب «سازمان تروریستی» به شش سازمان مردم نهاد برجسته فلسطینی را نیافته است.

ماه اکتبر، اسرائیل این سازمانها شامل سازمانهای «انجمن حمایت از زندانیان و حقوق بشر آدامیر»، «مرکز الحق»، «مرکز تحقیقات و توسعه بیسان»، «اتحادیه کمیته‌های زنان فلسطین»،  «اتحادیه کمیته‌های کار کشاورزی»، و «سازمان دفاع برای کودکان بین المللی - فلسطین» را به عنوان «سازمان تروریستی اعلام کرد و هفته گذشته نیز به مقرهای آنها در شهر رام الله یورش برده و آنها را تعطیل کرد.

اسرائیل ادعا کرد این سازمانها «شرکتهای صوری» تاسیس شده از سوی حزب سیاسی «جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین»، حزبی چپگرا که دارای یک فراکسیون پارلمانی است، هستند.

به نوشته گاردین، اوایل سال جاری میلادی، اسرائیل اطلاعاتی را در مورد تصمیمش علیه این سازمانها به آمریکا داد، اما به گفته دو منبع آگاه، سازمان سیا در یک ارزیابی اطلاعاتی اذعان کرد، هیچ سند و مدرکی در تأیید ادعای تروریستی بودن این سازمانها پیدا نکرده است.

یکی از این منابع گفت، گزارش سازمان سیا «صحبتی از اینکه این گروه‌ها مقصر از بابت چیزی باشند نمی کند». منبع خبری دوم هم گفت که این ارزیابی فوق محرمانه بود.

بسیاری از کشورها، از جمله متحدان رژیم صهیونیستی، زدن برچسب «سازمان تروریستی»  به این سازمانهای مردم نهاد را بی اساس دانسته و رد کرده اند.

آمریکا اما با وجود این نتیجه گیری، علناً جرات به اینکه این تصمیم را مورد انتقاد یا تردید قرار دهد نکرده است و تنها به این بسنده کرد که نام  این گروه ها را در فهرست سازمانهای تروریستی آمریکا قرار ندهد.

عمر شاکر، مدیر امور حوزه «اسرائیل/فلسطین» در سازمان دیده بان حقوق بشر گفت: «آمریکا باید با توجه به این ارزیابی مطرح شده از سوی سازمان سیا، به وضوح از دولت اسرائیل بخواهد که این برچسب زنی را منحل اعلام کند و به این سازمان ها اجازه دهد به فعالیت حیاتی خود ادامه دهند.»

شاکر افزود: «واقعیت در اینجا این است که آمریکا مدتهاست چشمان خود را به روی سواستفاده های جدی دولت اسرائیل بسته و در برخی موارد حتی چراغ سبز به آنها نشان داده است. موضع واشنگتن در قبال این سازمان‌های حقوق بشری فلسطینی، نشان‌دهنده شکست بسیار بزرگ‌تر سیاست‌های دولت آمریکا در قبال مساله اسرائیل و فلسطین بوده و آمریکا با این موضع کاملاً خود را از اجماع جنبشهای حقوق بشری دور می‌کند.»

اسرائیل به دنبال تروریستی خواندن این سازمانهای فلسطینی به تلاش های خود برای جلوگیری از فعالیت این شش سازمان مردم نهاد ادامه داد و روز پنجشنبه، ارتش اسرائیل به دفاتر هر شش گروه در کرانه باختری یورش برد، اموال آنها را مصادره و درهای دفاتر آنها را پلمپ کرد و در ادامه اعلامیه‌ رسمی مبنی بر غیرقانونی بودن این سازمان‌ها منتشر کرد.

پس از این حملات، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تنها تایید کرد که دولت واشنگتن مدارک اسرائیل در قبال زدن اتهام تروریستی علیه این سازمانها را تجزیه و تحلیل کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس