تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۶

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی تبیان با انتشار اینفوگرافی با موضوع ویژگی های تلسکوپ جیمزوب پرداخت.

ویژگی‌هایی تلسکوب جیمزوب

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

• IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    حالا اگه مردم کهکشانهای چهارده ملیاردسال پیش روببینن چه فایده ای داره
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      فکر کنم آمریکایی ها دارن شعار میدن " کهکشانو رها کن فکری به حال ما کن"
    • یا حق DE ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      اینجا چند نفر خودشون سوال می پرسن و خودشون جواب بدن و از غرب بد و بیرا بگن. والله ما هم نه امریکا و نه روسیه جنایت کار دوست نداریم. ولی همش از تنفر نگین.
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      عاقلان دانند پسر خوب!
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      آقا تلسکوپ یعنی چی؟ بنزین اینجا شده گالنی شیش دلار، شیر خشک گیر نمیاد، سوار جیمز وب بشم برم سر کار، هان؟؟!!
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      دوست گلی که پیام گذاشتی بنزین شده گالنی شیش دلار. یک نگاه به ای پی هم بنداز
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      مهم نیست، مگه غربگداها میان اینجا با آی پی آمریکا و آلمان میگن مرغ کیلویی چند و از گشنگی مردیم کسی حرفی بهشون میزنه ‌‌؟؟!! در ضمن هدف مسخره کردن غربگداها بود که نتیجه داد!!!!! خخخخخخخ
    • منتقد گمنام IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      شانه زنبور عسل و آئینه های تلسکوپ ، شش ضلعی ! تاکنون عکس سیاهچاله ای ثبت نشده یا به دلیل فواصل نجومی و قطر بسیار کوچک سیاهچاله ها باید بسیار نزدیکتر شد تا بتوان آثارش را مشاهده کرد.
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      آنها تلسکوپ مطلا میکنند
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    تکنولوژی
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      آقا بنزین گالنی چند ؟؟!
  • مهدی IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    13میلیارد سال نوری صحیح است
    • امین IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      سال نوری، مسافت رو نشون میده نه قدمت رو
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    تمام محاسبات مکانیک دیراک و انیشتین و شرودینگر بر پایه عدد پی استوار هست که این عدد رو استاد معظم غیاث الدین جمشید کاشانی کشف کردند که مایه فخر ایران و ایرانی هستند.
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      درست است که این دانشمند و بسیاری از افراد دیگر از افتخارات ما هستند. ولی حرف شما شباهت به این دارد که بگوییم خواجه حاقظ هم همه غزلهای نغزش را با الفبا سروده که بنیانگزار آنها فلانی بوده است.
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      چی چی رو درسته؟! عدد پی نسبت محیط به قطر دایره است و از زمانی که انسان دایره را شناخته عدد پی را هم می شناسد
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      11:14 نه عزیز. خواجه حافظ که الفبا رو کشف نکرد! نسبت قطر به مساحت و محیط دایره نسبتی بودد که توسط جناب غیاث الدین محاسبه شد و از اون زمان به بعد تحول عظیمی در علم نجوم و فیزیک و... حاصل شد. ایشون زیج (سینوس) یک درجه رو نیز که تا اون زمان برای خیلی از دانشمندان قابل محاسبه نبود را بدست اوردند.
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      13:19 این چه حرفیه؟ مثلث هم از ابتدای تاریخ بشریت بوده! ولی نسبت وتر به ضلع مقابل و مجاور رو فیثاغورس حساب کرد!
    • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      اشتباه نگو جدول سینوس و تانژانت رو ابوالوفاء بوزجانی در۱۰۰۰ سال قبل تکمیل نموده بود. ضمنا داشتم داشتم حساب نیست. شما الان چکاره علم و دانش و صنعت هستی!؟
    • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      ۶:۲۹ دانش و علم یک چیز پیوسته درطول تاریخ هست. مثل یک لیوان که به مرور زمان پر شده. اگرکسی در اروپا الان‌ با استفاده از قوانین فیزیک وسیله ای رو ابداع میکنه این مجموعه تلاش چندین قرن دانشمندان در سراسر دنیاست. ایرانی ها در پر شدن این لیوان که به دست دانشمندان کنونی رسیده سهم بزرگی داشتند. وقتی جیمز وب ساخته میشه این نتیجه کار هزاران ساله دانشمندان در علوم مختلف در همه اعصار و کشور هاست. چون علمه و علم‌انحصاری نیست
    • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      ۶:۲۹ چی داریم؟ جزو ۵ تولید کننده واکسن دنیاییم. انرژی هسته ای بومی در پیشرفته ترین حلت که لبه تکنولوژی دنیاست ساخت Ri9.یکی از قدرتمند ترین تولید کنندگان پهپاد در دنیا. جزو ده قدرت موشکی و ماهواره بر دنیا. همه اینها با وجود تحریم! چشم بند اینستاگرامیت رو بردار تا واقعیت ها رو ببینی
  • ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    این فقط عکس میگیره از کائنات.یعنی یه چشم قوی هست. کسانی هستند خود این کائنات عظیم و سازنده اش رو رها کردن سازنده این تسلکوپ رو میپرستند!
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      از کائنات عکس نمیگیره فعلا از طبقه اول آسمان می تونه عکس بگیره
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    شومن های خوبی هستند، مثل قضیه سفر به ماهشون که نیست
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    چون آمریکا با تولید دلار بدون پشتوانه و تحمییل تورم ناشی از این تولید به دوش سایر اقتصادهای جهان هزینه های سنگین نظامی فضایی خودش رو تامین می‌کنه پس تمام کشورها در ساخت این تلسکوپ سهم دارند
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      👍👍👍دمت گرم.به چه نکته ای اشاره کردی.
    • IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      تایید میکنم. پس آمریکا از قبر باباش میاره اینهمه هزینه سنگین نظامی و ۷۰۰ تا پایگاه و هزینه فضایی و حمایت از تروریسم رو تامین میکنه معلومه که کارخانه تولید فدرال رزرو شبانه روز دلار تولید میکنه
    • IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      تو چکاره دنیا هستی الان؟ یک مصرف کننده
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    عید فطر ها می تونه ماه رو نشون بده؟
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    والله یه چیزهای در رابطه با این تسلکوپ خواندیم امیدواریم حکایت فیلم کاپری کورن نباشه
  • ارش IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
  • رهام GB ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    ببینید تو نقطه لاگرانژی ال 2 قرار داره ما برای هر سیاره 5 نقطه داریم .ال4 و ال 5 از جهت قرار گرفتن در خرده سیارکها .استفاده نمیشه .این نقاط میگن نقاط پایدار یا پارکینگ .از نظر اینه هم باید شش وجهی باشه تا پرشدگی کامل داشته باشه .البته در این نقاط میشه چندین ماهواره جای داد مثل ناهمسانگردی مایکروویو ویلکینسون، و رصدخانه فضایی هرشل و پلانک .اما jwst برای مادون قرمز طراحی شده از 18 قطعه آینه بریلیوم 20 کیلوگرم جرم داره.تشکیل شده قطر اون 6.5 متر هست .اینکه نقاط لاگرانژِی چیه باید من بحث مکانیک مدارات فضایی را باز کنم .که اینجا نمیشود .