تیراندازی‌های مرگبار در نیویورک ۵ کشته به جا گذاشت

پلیس شهر نیویورک می‌گوید در ساعات گذشته در یک رشته تیراندازی‌های مرگبار در این شهر ۵ نفر کشته شدند.

به گزارش مشرق به نقل از ای بی سی، به گفته پلیس شهر نیویورک پنج نفر در تیراندازی‌های متعدد عصر امروز (چهارشنبه) در خیابان‌های این شهر کشته شدند. به گفته اداره پلیس نیویورک تیراندازی‌ها در منطقه بروکلین و برانکس اتفاق افتاده است.

هنوز پلیس کسی را به خاطر این تیراندازی‌ها دستگیر نکرده است. به گفته پلیس آخرین قتل در منطقه برانکس اتفاق افتاد که دو مرد مسلح موتور سوار به سمت مردی ۳۴ساله تیراندازی کردند.

به گفته پلیس نیویورک رشته تیراندازی‌های مرگبار اواخر عصر امروز شروع شد که اولین مورد آن در محله براونزویل در بروکلین بود.

با گذشت یکسال از ریاست جمهوری جو بایدن و مخمصه‌های متعدد داخلی و بین المللی که گریبانگیر دولت او است، کارشناسان آمریکایی از افزایش لجام گسیخته خشونت‌های مسلحانه و مرگبار به عنوان یکی از معضلات داخلی در این کشور سخن می‌گویند و اذعان دارند که این دست خشونت‌ها در آمریکا از کنترل خارج شده است. 

 اسلحه‌های ثبت نشده به صورت خصوصی در آمریکا تولید می شوند و در پایگاه های دولتی ثبت نشده یا شماره سریال ندارند.

قانون جدید، کیت‌های موسوم به "بخرید، بسازید و شلیک کنید" را ممنوع می‌کند. افراد می‌توانند بدون بررسی سوابق این کیت‌ها را به صورت اینترنتی یا در فروشگاه‌ها در آمریکا خریداری کنند.

به گفته مقام‌های ارشد دولتی آمریکا، کسانی که این کیت‌ها را خریداری می‌کنند می‌توانند ظرف ۳۰ دقیقه یک سلاح بسازند.

بر اساس گزارش گروه بایگانی خشونت مسلحانه، مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در آمریکا در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • برزو IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 0
    یاخدا
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 0
    اِه، چقدر کم!! آقا دست بجنبونین که عقبین!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس