۹ کشته و ۶۳ مجروح براثر ۱۴ تیراندازی در سه روز تعطیلی در آمریکا

سه روز تعطیلی در آمریکا که خشونت های مسلحانه در آن از کنترل دولت کاملا خارج شده است، با ۱۴ تیراندازی دسته جمعی همراه بود که بر اثر آن ۹ نفر کشته و ۶۳ نفر مجروح شدند.

به گزارش مشرق، براساس آمار منتشر شده، در طول سه روز تعطیلی در آمریکا که با روز یادبود در این کشور همراه شد، ۱۴ مورد تیراندازی دسته جمعی در این کشور رخ داده که در طول این تیراندازی ها ۹ نفر کشته و ۶۳ نفر مجروح شده اند.

با توجه به داده های آرشیو خشونت مسلحانه در آمریکا، از روز شنبه تا دوشنبه، ۱۴ مورد تیراندازی دسته جمعی در ۱۰ ایالت آمریکا از جمله کالیفرنیا، میشیگان، تگزار و ایلینوی رخ داده است.

بر اساس این گزارش، در ۱۵۰ روز اول سال ۲۰۲۲، ۲۳۰ تیراندازی جمعی در آمریکا در ۳۴ ایالت مختلف از جمله واشنگتن دی سی رخ داده است.

بر اساس تعریف آرشیو خشونت مسلحانه در آمریکا، تیراندازی دسته جمعی به مواردی گفته می شود که در آن ۴ نفر یا بیشتر بدون احتساب فرد تیرانداز مجروح و یا کشته شده اند.

این تیراندازی درحالی رخ می دهد که هفته گذشته در جریان حمله یک فرد ۱۸ ساله به یک مدرسه ابتدایی در تگزاس ۱۹ کودک و ۲ معلم و همچنین فرد تیرانداز کشته شدند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در حالیکه خشونت‌های مرگبار مسلحانه کشورش سرعت و افزایش بسیار بالایی یافته، با اعتراف به ناتوانی خود در کنترل سلاح های تهاجمی، توپ را به زمین کنگره انداخت و گفت که نمی تواند این موضوع را به کنگره دیکته کند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در کاخ سفید به خبرنگاران گفت که غیر قانونی کردن سلاح های تهاجمی و تقویت بررسی سوابق افراد پیش از خرید یک سلاح بر عهده کنگره است و وی نمی تواند "این مسائل را به کنگره دیکته کند."

رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت: من کارهایی که پیش از این انجام داده ام می توانم انجام بدهم و به صدور دستورهای اجرایی خود ادامه بدهم اما نمی توانم یک سلاح را غیرقانونی کنم. نمی توانم بررسی سوابق را تغییر دهم.

قانون اجازه حمل اسلحه یکی از قوانین مورد مناقشه در آمریکا است. عده بسیاری از مردم خواستار اعمال کنترل و محدودیت‌های شدیدتر در زمینه فروش سلاح هستند و عده‌ای دیگر معتقدند هیچ قانونی نباید حق آمریکایی‌ها برای حمل سلاح را به خطر بیندازد.

شمار دقیق سلاح‌هایی که در اختیار شهروندان آمریکایی قرار دارد به خاطر عواملی مانند، فروش غیرقانونی و سلاح‌های ثبت نشده مشخص نیست اما بنا بر داده‌های «اسمال آرمز سُروی» برآورد می‌شود که آمریکایی‌ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیر نظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه از این سلاح‌ها را در اختیار دارند.

به گزارش سی ان ان، برای هر ۱۰۰ آمریکایی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.

روزنامه «نیویورک تایمز» نیز می گوید با اینکه شهروندان آمریکا حدود ۴.۴ درصد از مردم جهان را شامل می‌شوند اما مالکیت ۴۲ درصد از تمام سلاح‌های غیرنظامی دنیا را در اختیار دارند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس