کد خبر 1398674
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
رونالدو

یک سرآشپز مطرح راز تناسب اندام رونالدو، مسی و بنزما را فاش کرد.

به گزارش مشرق، وقتی صحبت از تناسب اندام در میان ورزشکاران مطرح دنیای فوتبال به میان می‌آید افرادی همچون کریستیانو رونالدو و لیونل مسی و یا حتی کریم بنزما در ذهن مجسم می شوند . ورزشکارانی که علاوه بر تمرین‌های طاقت فرسایی که برای نگاه داشتن خود در بالاترین سطح آمادگی انجام می‌دهند، همیشه در تلاش بوده اند تا در انتخاب وعده‌های غذایی خود نیز بهترین انتخاب‌ها را داشته باشند.

به تازگی یک سرآشپز مطرح با نام ماستروماتیو در گفتگو با روزنامه اینفورمالیا عنوان کرده که این ورزشکاران مطرح همیشه جلبک دریایی را به عنوان یک ماده غذایی مهم در وعده‌های غذایی خود انتخاب و می خورند. این سرآشپز عنوان کرده است که این گیاه دریایی هفت برابر گوشت، ماهی و حتی حبوبات پروتئین طبیعی دارد که می‌تواند برای ورزشکاران بسیار مفید باشد. ماستروماتیو همچنین عنوان کرده که جلبک سبز سرشار از امگا ۳، انواعی از ویتامین و همچنین آنتی اکسیدان است.

این سرآشپز مطرح  دو نوع جلبک اسپیرولینا و کلرلا را به عنوان بهترین نوع جلبک سبز خوراکی نام برده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    3 0
    یک سئوال از کارشناسان تغذیه دارم ایا میشه این چلبک سبز رو در سواحل دریای خزز و خلیج فارس و دریای عمان میشه پرورشش داد و وارد بازار کرد؟
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      1 0
      این جلبکها رو با اب شور هم پرورش میدن تو ایران
  • مهدی IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    4 0
    اسپیرولینارو همین الانم میشه هرجای ایران کشت کرد،. اما مشکل اینجاست دیواره اسپیرولینا غیر قابل هضمه و باید دیواره جلبک شکسته بشه برای رسیدن به پروتئینش که یه مشکل دیگه پیش میاد، در صورت حرارت بالای سی و پنج درجه پروتئین پخته شده و دناتوره میشن،
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    1 4
    جلبک از نظر برخی مراجع حرام است.
    • حمید IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      0 12
      باید زنگ بزنم دفتر مرجع ام بپرسم
    • علی IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      3 0
      گیاهان هیچ وقت خوردنشان حرام نیست مگر اینکه باعث مستی شوند یا برای بدن ضرر داشته باشن هیچ مرجعی همچین چیزی رو حرام نمیکنه از خودت حرف در نیار
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    4 1
    جلبک ها گیاه نیستن شاید بخاطر هکین برخی مراجع جلبک رو حرام میدانند.
  • گشتاسب US ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    6 1
    برخی برای تناسب اندام حتی حشره هم می‌خورند با این توجیه که پروتئین محض و بدون چربی است! تناسب اندام هیچ ارزش ذاتی‌ای ندارد، بلکه حتی در تبدیل آن به یک ارزش نوعی ضدارزش نهفته است. کسی که نیمی از زمان روزانه را برای چشمگیر کردن ماهیچه‌هایش میگذراند، نوچه‌ی اهریمن است. زیبایی بدن هر چه باشد، ارزش آن را ندارد که آدم به خوردن هر آشغال بدمزه و چندش آوری تن دهد. ما آدمیزاد هستیم و با خوردنِ به‌اندازه‌ی خوراک‌های خداداد، اندامی طبیعی و بهنجار خواهیم داشت. بیش از این اهمیت دادن به زیبایی بدن، آدم را از آدمیت می اندازد و عاقبت به یک جلبک‌خوار، لجن‌خوار یا مگس‌خوار حقیر تبدیل می‌کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس