کد خبر 1398799
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
خط و نشان جهانبخش برای انگلیس

کاپیتان تیم ملی کشورمان در گفت و گو با رسانه انگلیسی به صعود تیم ایران از مرحله گروهی جام جهانی ابراز امیدواری کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی کشورمان و یکی از مهره های کلیدی تیم ملی در مصاحبه با نشریه «دیلی استار» انگلیس درباره تقابل با سه شیرها در جام جهانی ۲۰۲۲ پرداخت.

نشریه «دیلی استار» در این زمینه نوشت: ایران در بازی افتتاحیه جام جهانی قطر در ۲۱ نوامبر مقابل انگلیس کار بزرگی دارد اما علیرضا جهانبخش آرزوی شگفتی سازی "نسل طلایی" تیم ملی مقابل سه شیرها را دارد.

این بازیکن ۲۸ ساله فصل گذشته با فاینورد به لیگ هلند بازگشت و امیدوار است ایران در آستانه سومین جام جهانی متوالی مقابل حریفان مرحله گروهی خود شجاع و بی باک باشد.

خط و نشان جهانبخش برای انگلیس

وی گفت: صادقانه بگویم، ما در حال تماشای قرعه کشی جام جهانی بودیم و قبل از اینکه آنها برای انتخاب تیم سوم برای گروه سوم بروند، گفتیم که اگر در گروه B قرار بگیریم فوق العاده هیجان انگیز و بسیار خوب خواهد بود.

آرزوی جهانبخش و تقابل در گروهی جذاب که شامل تیم های انگلیس، آمریکا و حالا ولز بود، محقق شد.

با این حال، هافبکی که در هر دو دوره مسابقات جام جهانی در برزیل و روسیه به عنوان یک فوق ستاره آینده‌دار حضور داشت، از چالش بزرگی که با رویارویی با فینالیست‌های یورو ۲۰۲۰ با آن روبرو هستند، غافل نیست.
او اعتراف کرد: گروه بسیار بسیار سختی است. با انگلیس که یکی از بهترین نسل هایی است که تا به حال داشته اند، مصاف می دهیم. آنها می توانند همزمان سه تیم بسیار قدرتمند را وارد میدان کنند. بازیکنانی امثال هری کین کیفیت بسیار بالایی دارند.

خط و نشان جهانبخش برای انگلیس

جهانبخش یکی از معدود بازیکنان ایرانی است که در کنار طارمی، مدعی جایزه پوشکاش در سال ۲۰۲۱، هم در لیگ برتر و هم در رقابت های اروپایی حضور داشته است. او با داشتن امیدهای بالای کشوری که هرگز به مرحله حذفی مسابقات راه پیدا نکرده است، بیگانه نیست، زیرا کاپیتان ایران در سال ۲۰۱۸ در شکست یک بر صفر مقابل اسپانیا در ۲۵ سالگی بود.

باوجود اینکه این هافبک برجسته در طول دوره مقدماتی جام جهانی ایران بازوبند کاپیتانی را بسته بود، همچنان باید هر زمان که هم تیمی‌هایش را پیش می‌برد، خود را نیشگون بگیرد.

او درباره کاپیتانی تیم ملی ایران توضیح داد: این باور کردنی نیست. این چیزی است که از بچگی آرزویش را داشتم. هر زمان که فرصتی برای بستن بازوبند کاپیتانی داشته باشم، با تمام وجود این کار را انجام می دهم زیرا می دانم که فوتبال چقدر برای مردم ایران ارزش دارد.

جهانبخش ادامه داد: ما می دانیم که مردم چقدر پرشور به خانه بازگشته اند. و اگر شما کسی هستید که تیمی را به نمایندگی از ۸۵ میلیون نفر در بازی ها هدایت می کنید، این احساس بسیار غرور آفرین است.

خط و نشان جهانبخش برای انگلیس

ایران یکی از تیم های شگفتی ساز جام جهانی گذشته بود که در گروهی که شامل اسپانیا، پرتغال و مراکش بود، چهار امتیاز را به دست آورد.

آنها در بازی ابتدایی یک بر صفر مراکش را شکست دادند اما در بازی آخر خود مقابل پرتغال که با مهار پنالتی کریستیانو رونالدو به پایان رسید و طارمی یک فرصت طلایی را از دست داد، به طرز دردناکی کوتاه آمدند.

دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات، تیم ملی را با بازی های تقریباً بی عیب و نقص به قطر هدایت کرد، اما شکست دوستانه ۲ بر یک مقابل الجزایر در ماه ژوئن و یک اردوی تمرینی ضعیف در گرمای شدید دوحه، گزارش هایی مبنی بر اختلافات رختکن را به همراه داشت.

آینده اسکوچیچ اکنون روی هوا است، زیرا طبق گزارش ها، فدراسیون فوتبال ایران در تلاش برای  پیدا کردن جایگزین است و تنها یک اردوی آماده سازی تا پایان جام جهانی باقی مانده است. اما تمرکز جهانبخش روی زمین است و او تاکید می کند که بازیکنان مشتاق هستند یک بار دیگر خود را ثابت کنند.

خط و نشان جهانبخش برای انگلیس

جهانبخش تصریح کرد: در دو جام جهانی اخیر نشان دادیم حریف آسانی نیستیم. ما واکنش را دیدیم، همه در مورد ایران به عنوان یک تیم ملی صحبت می کردند. این به این دلیل است که ما سخت کار کردیم و این مسئولیت را بر دوش خود گذاشتیم. ما به دور بعدی نرسیدیم اما واکنش مردم را دیدیم. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا ملت خود را سربلند کنیم. گروه بسیار دشوار است.

این قرعه‌کشی همچنین فرصتی را برای ستاره‌های ایران فراهم می‌کند تا یکی از تاریخی‌ترین لحظات ورزشی کشور را تکرار کنند. شکست دادن ایالات متحده در جام جهانی. «نسل طلایی» ۱۹۹۸ دقیقاً همین کار را در فرانسه انجام دادند و با عقب ماندن و کامبک دیرهنگام، پیروزی دراماتیک ۲بر یک را به دست آوردند، جایی که مهدی مهدوی کیا قاطعانه گل پیروزی بخش را به ثمر رساند.

خط و نشان جهانبخش برای انگلیس

جهانبخش به عنوان اولین مسابقه ای که با تماشای آن بزرگ شد، هنوز خاطرات سال ۱۳۷۷ را عزیز نگه داشته و حتی مهدوی کیا را بزرگترین الگوی خود می داند. او از صمیم قلب معتقد است که ایران یک نسل طلایی جدید را تنها بر اساس استعدادها در اختیار دارد، اما اصرار دارد که آمادگی برای صعود از مرحله گروهی برای اولین بار کلیدی است.

جهانبخش در این زمینه گفت: تیم ملی کنونی یکی از بهترین نسل هایی است که ایران تا به حال داشته است، با ترکیبی خوب از جوانان و بازیکنان باتجربه. این که ما یک حمله بسیار خوب داریم برای ما امتیاز بزرگی است. ما آینده بسیار درخشانی با تیم ملی داریم. این تیم به اندازه کافی قوی است و پتانسیل زیادی برای انجام کارهای بزرگ دارد، ما فقط به بهترین آمادگی ممکن نیاز داریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    44 0
    باید خواب موفقیت تو فوتبال رو ببینیم
  • بنده خدا IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    11 0
    آره جون خودت..
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    2 1
    تو اول به خاطر آن حرکت زشت که درخواست تغییر سرمربی دادی باید خط بخوری از تیم ملی
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    3 0
    مدت‌ها در لیگ انگلیس بوده و در دو دستگی تیم ملی پیش از جام جهانی نقش عمده‌ای داشته.
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    1 0
    تکلیف تیم ملی مشخص نیست
  • بنده خدا IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    2 0
    اسکوچیچ اگر زرنگ باشه باید دیگه برنگرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس