کد خبر 1397861
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸
خنجر از پشت به اسکوچیچ؛ ۲ بازیکنی که مدیون مرد کروات بودند اما علیه او شدند/ وفاداری نیمکت نشین بزرگ تیم ملی به دراگان

شاید اسکوچیچ هم از اینکه برخی از بازیکنان تیم ملی پشتش را خالی کردند شگفت زده شده باشد.

به گزارش مشرق، اصلا نیازی به گفتن نیست که صف‌کشی بازیکنان تیم ملی به سود و زیان دراگان اسکوچیچ تا چه اندازه کار زشت و زیانباری بوده است؛ یک مداخله آشکار، فراتر از حد و حدود بازیکنان که به هیچ‌وجه قابل هضم نیست. از این اصل مسلم که بگذریم، چند نکته شگفت‌انگیز هم در خلال این رویارویی وجود دارد؛ چیزهای عجیبی که انتظارش را نداشتیم و در جای خودش قابل بحث هستند.

معمای امیر عابدزاده

اگر قرار بود در کل اردوی تیم ملی فقط یک نفر از دراگان اسکوچیچ حمایت کند، شاید امیر عابدزاده به این منظور مناسب‌تر از سایرین به‌نظر می‌رسید. شاید هیچ‌کس حتی تصورش را هم نمی‌کرد زمانی در مسابقات مهم انتخابی جام‌جهانی دروازه‌بانی مثل علیرضا بیرانوند نیمکت‌نشین شود و فرصت بازی به امیر عابدزاده برسد. دراگان اسکوچیچ اما این کار را کرد. او به واسطه نیمکت‌نشینی‌های علیرضا بیرانوند در تیم باشگاهی‌اش و نیز شرایط خوبی که عابدزاده در لیگ اسپانیا داشت به فرزند اسطوره فوتبال ایران میدان داد و بابت این اعتماد، فشار بسیار زیادی را هم تحمل کرد.

عابدزاده چند بازی درون دروازه تیم ملی قرار گرفت و نهایتا در مسابقه با کره‌جنوبی در سئول، با اشتباه بزرگش موجب شکست تیم ملی شد. در آن میدان سخت و در شرایطی که تیم کشورمان کلی غایب داشت، بازی بدون گل پیش می‌رفت که اشتباه امیر در دفع یک توپ منجر به گل اول شد و بعد هم گل دوم از راه رسید. در چنین شرایطی شاید انتظار می‌رفت مثلا امیر به مردی که به او اعتماد کرده وفادار باقی بماند اما این دروازه‌بان علیه اسکوچیچ استوری گذاشت، درست برعکس علیرضا بیرانوند که با وجود نیمکت‌نشینی به پشتیبانی از مربی کروات پرداخت.

بیشتر بخوانید:

ایجنت اسکوچیچ را نمی‌شناسم؛ کاری که با او شد نامردی بود/ چرا نباید از کی‌روش حمایت کنم؟

ناکامان باشگاهی، علیه اسکوچیچ

بین کسانی که علیه وضع موجود، یعنی به‌طور روشن سرمربی فعلی تیم ملی استوری گذاشتند یک نکته بسیار جالب به چشم می‌خورد؛ اینکه به غیراز مهدی طارمی و امیر عابدزاده، تقریبا تمام آنها در رده باشگاهی وضعیت نامناسب و بعضا ناامیدکننده‌ای دارند. مرتضی پورعلی‌گنجی بیش از یک سال است بازی نکرده، مجید حسینی در لیگ ترکیه وضعیت نامشخصی دارد، میلاد محمدی کج‌دار و مریز در آ ا ک یونان به بازی گرفته می‌شود، اما ۲ هم‌تیمی او که از قضا آنها هم از کی‌روش حمایت کرده‌اند یعنی احسان حاج‌صفی و کریم انصاری‌فرد وضع بسیار بدی دارند و در فهرست مازاد قرار گرفته‌اند.

سامان قدوس در برنتفورد نیمکت‌نشین است، سعید عزت‌اللهی هم طی سال‌های اخیر بدترین سوابق ممکن را در عرصه باشگاهی داشته و حضور غیرمؤثرش در الغرافه نیز با موجی از انتقادات همراه شد. در حقیقت بسیاری از این بازیکنان وضع باشگاهی باثباتی ندارند، اما لابد توقع دارند در تیم ملی به آنها فرصت مطلوب بازی برسد.

شما چرا آقای جهانبخش؟

گفتیم که موضع‌گیری هر دو گروه، به سود و زیان دراگان اسکوچیچ غلط و غیرحرفه‌ای بود. با این حال مثلا انتظارها از علیرضا جهانبخش بیش از اینهاست؛ کسی که گفته می‌شود کنار مهدی طارمی راهی نهاد ریاست‌جمهوری شده و جرقه وضع موجود را زده است. او در حالی علیه کادرفنی تیم ملی موضع گرفته که همه از شخصیت مثبت و آرامش به نیکی یاد می‌کنند. خود علیرضا هم همیشه ژست حرفه‌ای‌گری دارد و بارها مخصوصا در دوران نیمکت‌نشینی‌های طولانی در انگلستان و هلند این موضوع را نشان داده است. به علاوه او در تیم اسکوچیچ بخشی از بهترین دوران فوتبال ملی‌اش را به نمایش گذاشت و در همین مسابقات انتخابی جام‌جهانی هم ۵گل به ثمر رساند. آلوده شدن علی جهان به این درگیری‌ها بیش از همه باعث تعجب است.

منبع: همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نام آشنا IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    3 7
    چند بازیکن شمالی که بعضی از انها در انگلیس هم نیمکت نشین بودند و حالا در امارات یا هلند دارند بازی میکنند به دنبال یک سرمربی همشهری خودشان که بیست سال قبل به سیستم 3-5-2 تیم باشگاهی اش و تیم ملی را هدایت میکرده تا او را دوباره به تیم ملی بیاورند تا درضمن اینکه جایگاه خودشان و دوستانشان در تیم ملی حفظ شود با این سیستم بلکه ایران به دور بعد صعود کند! این بیسواد ها فکر میکنند که سیستم 3-5-2 این مربی شکست خورده قدیمی همین 3-5-2 است که بعضی تیمهای صاحب سبک اروپائی به ان روی اورده اند.
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      10 0
      الان این چه ربطی به شمال داشت؟؟ ۳-۵-۲ شمالیه؟ مربی شمالیه، امارات تو شمال ایرانه؟؟ ایران صعود نکرده ؟ چی میزنی دری وری میگی؟
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      6 2
      به مهدی طارمی (تازه داماد انگلیسی) بابت تحقق خیانتش تبریک عرض میکنم. این هم یه تجربه دیگه برای مردم ایران شد که بفهمن اروپایی ها رایگان به کسی پروبال نمیدهند و بزرگش نمیکنن.
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      5 0
      دادش از موتوری بار نگیر.
    • نام آشنا IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      0 0
      درپاسخ به 13:11 و 14:21 مگر نظر عابدینی را در باره کاپیتن ( قبلا نیمکت نشین در انگلیس بوده ) تیم ملی نخواندی از کسانی که به دنبال تعویض اسکوچیج هستند عزت الهی و جناب ژنرال مجری 3-5-2 است. پورعلی گنجی هم که قرار است تو این سیستم دومرتبه بیاید.حالا افتاد ...!!!!
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 0
      شما مشرقی ها اگه آدم خوبی بودید از رئیس فدراسیون حمایت می‌کردید اینجا هم تو تعویض مربی تیر تون به سنگ خورد دست پیش گرفتین پس نیوفتین.شما لازم نیست دلسوزی اسکوچیچ رو کنید
  • احسان معتمدی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    4 15
    ما در زمان اسکوچیچ دو بازی مهم انجام دادیم یکی با کره جنوبی و دیگر با الجزایر و هر دو انها را باختیم و این یعنی مربی ما بدرد نمیخورد . من که فقط تماشاگر هستم این را گفتم که این مربی بدرد نمیخورد . و در مصاحبه هم گفت تیم ایران تاکتیک بلد نیست و طارمی با او دعوا کرد طارمی درست گفت او چیزی نمیداند
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      0 0
      شما بازی کره که بی انگیزه بودن را نمی بینی یا در آن بازی الجزایر که چند روز هیاهو و سرگردمی آنان و درهر دو بازی هم از اشتباه مدافع که پاس، گل دادن و دروازه بان با آن اشتباه بچه گانه را نمی گویی؟ چطور با تیم های عربی همیشه مشکل داشتید ولی به راحتی بردیم را نمی بینید؟
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    14 4
    این دو بازیکن گستاخ که‌ در خواست تغییر دادن باید اخراج شوند از تیم ملی وگرنه سنگ روی هم بند نمی شود
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      7 2
      حالا فهمیدید دکتر عباسی در مورد فوتبال درست می گفت ،اینه حتی از مربی خود هم نگذشتند
  • DE ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    22 4
    در حق اسکوچیچ جفا شد. یادتون رفته ازون منجلاب سقوط تیم رو بالا کشید؟ ما ایرانیا نمک نشناس نبودیما.
  • اهبرخان IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    11 1
    تو این کشور رعایت سلسله مراتب که از اصول هر پیشرفتی هست گم شده است. بازیکن هنوز جایگاه خود را نفهمیده. اخه یکی نیست بگه آخه شما را چه به نهاد ریاست جمهوری که می رید انجا شما عزیزم جایگاهتون فوتبال بازی کردن نه تعویض سرمربی و غیره. من جای مسئولین باشم شما را می اندازم بیرون تا بفهمید همه چیز دارای سلسله مراتب هست
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    8 1
    احتمال دست کاری و نفوذ انگلیس و آمریکا در فدراسیون فوتبال زیاد است. تحریک و فشار بهم ریختگی ایجاد می‌کنند که باید خنثی شود.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    4 13
    دو بازیکنی که به نهاد ریاست جمهوری رفتند دل نگران تیم ملی در جام جهانی بودند. باید از آنها بابت این کار تشکر کرد. تیم ملی به یک مربی در حد جام جهانی نیاز دارد. از آقای اسکوچیچ هم متشکریم. روزی که ایشان به تیم ملی آمد شرایط تیم خوب نبود ولی در آن زمان هم خیلی ها دوست داشتند مربی این تیم باشند از جمله ایشان.
  • مهرداد رضا بروجردی IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    4 1
    با سلام اگر اسکوچیچ هدایت تیم ملی را به عهده نمی گرفت اصلا این تیم ملی با تعداد زیادی بازیکن مغرور و کم ظرفیت به جام جهانی صعود نمی کرد که امروز دعوا برای برکناری او باشد. این انسان با شخصیت بعد از دعوت نکردن طارمی برای دو بازی اگر او را برای همیشه خط میزد امروز دیگر کسی جرات نمی کرد در مورد سرمربی تیم ملی اظهار نظر کند. مسئولین فدراسیون هم افراد بی عرضه ای هستند. رسم این بوده تیم ملی ایران با هر سرمربی که به جام جهانی صعود کرده برای دور نهایی هم او باشد حشمت مهاجرانی برانکو و کیروش در جام جهانی هم سرمربی بودند ولی این بار تاریخ مانند سال 1998 تکرار می گردد که اصلا خوشایند نیست.
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    2 0
    یه جام جهانی رفتیم ولی زمانی که میخواهیم از میوه شیرین برد در جام جهانی لذت ببریم این همه دو دشتکی این همه حاشیه سازی! واقعا بنظر یک فرد عاقل این تیم با این همه حاشیه می‌تونه یک تمرین منظم داشته باشه تا امیدی برای صعود حداقل به دور دوم داشته باشه! چرا اصلا قبل از اخراج و با جایگزینی مربی اینقدر حاشیه اول درست میشه. ما از کشورهای عربی انتقاد میکنیم ولی از این منظر که بدون حاشیه مربی رو به یکباره تعویض و یا اخراج میکنند بنظرم کار درستی هست بدون اینکه حاشیه ای درست بشه. توی ایران دقیقا برعکس هست اول تمامی پتانسیل مربی رو با حاشیه خالی میکنند بعد میرند دنبال مربی! توی کدوم فوتبال حرفه ای چنین کاری میکنند؟ پیکار فدراسیون چی هست چرا اجازه حاشیه سازی توسط هر کسی را میدهد؟ برد فوتبالی با خواهشاً و ناز کشیدن و این حرفها درست نمیشه بایستی یک معیار مشخص باشه. پس مار اعضای فدراسیون چی هست؟ تصویب این گونه معیارها و اجرای دقیق آنها از وظایف اصلی فدراسیون می‌باشد.
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    2 0
    ژست حرفه ای گری مال اروپاست، ایران که میای باید لابی کنی و وارد باند های مورد دار بشی، که خُب درسته شاید یه دوره ای روی بورس باشی ولی از چشم مردم می افتی... اتفاقی که برای جهانبخش تو نظر من افتاد.
  • عباس آقا DK ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    2 0
    در واقع وقتی ویلتموس خراب کرد و تقریبا غیر ممکن بود صعود کند هیچ کس چه داخلی و خارجی توان و علم خارج شدن از مخمصه را نشداشتند و همه خواهان شغل مربیگری تیم ملی ایران را رد کردند حلا بعد از معجزه بردن همه تیم ها و مرحله نهایی .همه اون هایی که قبلا رد شغل مریبیگری شدندند برای این شغل سر و دست میشکنند و لی هیچ مربی ایرانی داخلی نمی تواند و ایرانی های خارج نشین مثل افشین بله
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    2 0
    ایران هر سه بازی را میبازه هدف کمتر گل خوردنه
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    بنظرم اصل مشکل اتوبوس کذاییه! ..
  • نام آشنا IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    در فضای مجازی افرادی که به دنبال برکناری اسکوچیچ بودند جهانبخش کاپیتان تیم ملی که زمانی در انگلیس بازی میکرد و بیشتر نیمکت نشین بود و عزت الهی که او هم در انگلیس بازی میکرد و بیشتر نیمکت نشین بود.. اقای قلعه نوعی مجری سیستم 3-5-2 است. جناب پورعلی کنجی هم که قرار است در سیستم 3-5-2 نقش ایفا کند. احتمالا جناب جلال چراغپور تئوریسین فوتبال و منتقد اسبق کیروش هم دستی از دور بر اتش داشته.
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 0
    بازیکنان خائن به مربی باید اخراج شوند و جایگزین شوند، بدون اما و اگر، حتی اگر فوق ستاره باشند. دیسیپلین و قانونمندی باید حرف اول باشد.
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 0
    استاد پسر عابد زاده با پارتی و پول بابا جون تو دروازه است وگرنه بهتر ازون الان رو نیمکت هم نیستن به امید شکست های سنگین و آبروریزی در جام جهانی ما که فقط دعا می کنیم برای این مربی در پیت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس