کد خبر 1398809
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
خشم خانواده شیرین ابوعاقله از سفر جو بایدن به سرزمین های اشغالی

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به خشم خانواده خبرنگار کشته شده شبکه خبری «الجزیره» از سفر جو بایدن به سرزمین‌های اشغالی پرداخت.

به گزارش مشرق، این خبرگزاری در گزارشی با اشاره به خشم خانواده شیرین ابوعاقله، خبرنگار الجزیره که به دست عناصر رژیم صهیونیستی کشته شد، نوشت: «خواهرزاده شیرین ابوعاقله، خبرنگار تلویزیون الجزیره قطر که ۱۱ مه ۲۰۲۲ در میانه حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری رود اردن کشته شد، هنگام تماشای فرود آمدن هواپیمای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در اسرائیل از تلویزیون در آپارتمان خانوادگی در بخش شرقی قدس، به زحمت خشم و ناراحتی خود را کنترل کرد.» 

«شیرین ابوعاقله» ستاره شبکه عرب زبان الجزیره زمانی که کشته شد، به یک جلیقه ضد گلوله خبرنگاری و یک کلاه ایمنی خبرنگاری مجهز بود. هیچ رزمنده فلسطینی نزدیک این خبرنگار نبود و سربازان اسرائیلی نیز در حدود ۲۰۰ متری مستقر بودند.

سازمان ملل و رسانه‌های مختلف به اتفاق اعلام کردند که گلوله‌ای که باعث کشته شدن ابوعاقله شد از سلاح یک نظامی اسرائیلی شلیک شد؛ سناریویی که آمریکا با ارزیابی شلیک آنرا «محتمل» خواند. با این حال، فرضیه شلیک عمدی را رد کرد، مسئله‌ای که باعث ناراحتی خانواده شیرین ابو عاقله شد.

به اعتقاد خانواده ابوعاقله، آمریکا به اندازه کافی در این ماجرا وارد نمی‌شود و تلاش می‌کند از متحد خود اسرائیل محافظت کند.

«آنتون ابو عاقله» برادر شیرین نیز در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور امریکا نوشته است: «پاسخ تأسف بار دولت امریکا در مورد شرایط کشته شدن شیرین، باعث شده است که خانواده ابوعاقله احساس کنند که به آن‌ها خیانت شده است.»

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا روز چهارشنبه در مسیر حرکت به سمت فلسطین اشغالی، با خانواده ابوعاقله تماس گرفت و با لینا  خواهرزاده وی صحبت کرد.

او همچنین خانواده ابوعاقله را برای گفت وگو در خصوص این ماجرا به واشنگتن دعوت کرد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا در هواپیمای ایرفورس وان به خبرنگاران گفت: دولت امریکا (در تحقیقات) برای مشخص شدن شرایط کشته شدن شیرین ابوعاقله بسیار فعال است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس