کد خبر 1399772
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
جلسه مهم رئیس پارلمان عراق با روسای فراکسیون ها

منابع عراقی از جلسه حلبوسی با روسای فرکسیون های پارلمانی مجلس این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع رسمی عراقی از آغاز جلسه رئیس مجلس این کشور با رؤسای فراکسیون‌های مجلس برای بررسی دستور جلسه آینده خبر دادند.

خبرگزاری واع عراق گزارش داد: جلسه «محمد الحلبوسی»، رئیس مجلس عراق، با رؤسای فراکسیون‌ها برای بررسی دستور جلسه آینده مجلس در بغداد آغاز شد.

در این جلسه همچنین تعیین جانشینان نمایندگان مستعفی جریان صدر در فراکسیون‌های مجلس بررسی خواهد شد.

همزمان برخی منابع عربی از پایان این جلسه خبر داد اما اعلام کرد که بیانیه‌ای صادر نشده است.

از سوی دیگر منابع وابسته به پارلمان عراق به ایرث نیوز اعلام کردند که تکلیف معاون اول رئیس پارلمان طی روزهای آتی مشخص خواهد شد و این پست سهم هیئت هماهنگی است.

این منابع در عین حال تاکید کردند که تاکنون درباره نامزد خاصی از سوی هیئت هماهنگی توافق نشده است اما هیئت هماهنگی شخصیت های صلاحیت دار برای این سمت دارند و طی روزهای آتی درباره این فرد از سوی هیئت هماهنگی توافق و رای اکثریت نمایندگان پارلمان را به دست خواهد آورد.

پیش از این پایگاه خبری «العربی الجدید» اعلام کرد که هدف اصلی این نشست، تعیین موعد برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهوری عراق است.

منابع آگاه به این پایگاه خبری گفتند که تصمیم‌گیری درباره برگزاری جلسه بدون در نظر گرفتن توافق احزاب کرد انجام خواهد شد و افزودند که اختلافات میان حزب دموکرات و اتحادیه میهنی درباره منصب ریاست جمهوری همچنان به قوت خود باقی است.

پیش از این، مجلس عراق سه بار برای تشکیل جلسه انتخاب رئیس جمهوری تلاش کرد که در هر سه بار جلسه به حد نصاب دو ـ سوم اعضای مجلس نرسید.

روز شنبه چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه ضمن تأکید بر ضرورت تسریع در روند تشکیل دولت جدید، از احزاب کرد خواست که نامزد نهایی ریاست جمهوری یا سازوکار انتخاب وی را مشخص کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس