همکاری انگلیس و ژاپن در تولید جنگنده‌های نسل جدید

دولت انگلیس اعلام کرده است که با همکاری کشورهای ژاپن و ایتالیا روی ساخت جنگنده‌های نسل جدید خود تلاش می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دولت انگلیس روز دوشنبه از همکاری این کشور با ژاپن و ایتالیا به عنوان شرکای قدیمی‌اش در تولید نسل جدید جنگنده‌هایش خبر داد. هفته گذشته خبرهایی از قرارداد دو کشور انگلیس و ژاپن از تولید جنگنده‌های تمپست و اف-ایکس (F-X) منتشر شده بود.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفت: دولت انگلیس بشدت روی همکاری با کشورهای ایتالیا و ژاپن برای بهره‌مندی از تکنولوژی‌های به روز حمایت می‌کند و قرار است نتایج این قرارداد همکاری به تولید نسل جدیدی از جنگنده‌ها منجر شود.

شرکت بی‌.اِی‌.ای (BAE) به عنوان شریک اصلی دفاعی انگلیس مسؤول تولید جت‌های فراصوتی است و به درخواست دولت انگلیس قرار است تا سال ۲۰۳۵ ساخت این جنگنده‌ها برای بهره‌برداری آماده شود.

دولت انگلیس اعلام کرده است؛ در صورت توافق با کشورهای ایتالیا و ژاپن پروژه‌های هوایی بیشتری برای آینده برنامه‌ریزی شده است. انگلیس، ژاپن و ایتالیا همه از جنگنده‌های اف‌۳۵ ساخت آمریکا استفاده می‌کنند و تا کنون مانورهای مشترک بسیاری با این جنگنده انجام داده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    1 10
    2035 را انگلیس نمی بیند و غرق می شود
    • IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      2 1
      در صورت احیای مذاکرات برجام وتوافق احتمالی میشه درخواست خرید انبوه آواکس رو مطرح کرد وبا ورود آواکسها به ناوگان نیروی هوایی ودریایی سپاه قدرت بزرگی اضافه میشه وبه راحتی میشه با نصب موشکهای کروز دریایی وبالستیک روی آواکسها به راحتی میشه دشمن رژیم فرضی صهیون بمباران و شخم زده و محو کرد خرید آواکس اوجب کفایی واوجب من واجبات
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    یه نادانی میگفت دنیا دنیا گفتگو است یعنی وقتی سران کشوری اینها باشن وضع میشه این

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس