کد خبر 1400144
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
فنونی‌زاده: اسکوچیچ در حد جام‌جهانی نیست/ بازیکن حق دخالت ندارد

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: به‌نظرم دراگان اسکوچیچ فقط به‌دنبال جمع کردن رزومه است که بتواند بعد از جام‌جهانی در تیم‌های اروپایی مربیگری کند اما در حد و اندازه‌های جام جهانی نیست.

به گزارش مشرق، مرتضی فنونی‌زاده، در رابطه با ابقای اسکوچیچ، اظهار داشت: خودم جزو معدود کسانی بودم که از اسکوچیچ حمایت می‌کردم. واقعا هم در آن زمان خیلی از مربی‌های داخلی و خارجی این ریسک را نمی‌کردند که هدایت تیم ملی را برعهده بگیرند ولی این مربی این کار را انجام داد و موفق شد تیم ملی را راهی جام‌جهانی کند.

وی افزود: با شرایطی که پیش آمد و مخصوصا اتفاقات اردوی قطر و بازی تدارکاتی مقابل الجزایر به‌نظرم این مربی فقط به دنبال جمع کردن رزومه است که بتواند بعد از جام‌جهانی در تیم‌های اروپایی مربیگری کند و خلاف گفته‌های دیگران اصلا مربی ارزانی نیست و بهتر است با اسکوچیچ خداحافظی کنیم.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در رابطه با اختلاف بازیکنان با سرمربی تیم ملی گفت: اصلا نباید بازیکنان مقابل سرمربی تیم ملی جبهه بگیرند. خودم این اشتباه را در سال ۱۳۶۵ در بازی‌های آسیایی انجام دادم و طولی نکشید که از این کار پشیمان شدم. در آن زمان ۱۴ نفر از بازیکنان تیم ملی که ۱۰ نفر از آنها بازیکنان مطرح تیم بودند علیه مرحوم دهداری که هدایت تیم ملی را بر عهده داشت حرف‌هایی زدند و فکر می‌کردیم که می‌توانیم سرمربی تیم را برکنار کنیم ولی برعکس این اتفاق صورت گرفت و همه ۱۴ نفر از تیم ملی کنار گذاشته شدند. همان موقع هم خلاف میل باطنی این کار را انجام دادم و بلافاصله هم از مرحوم دهداری عذرخواهی کردم و او هم بزرگواری کرد من و فرشاد پیوس را به تیم ملی برگرداند.

وی افزود: در حال حاضر هم باید با این بازیکنان برخورد شود. از حمید استیلی هم گله‌مند هستم و او باید به عنوان سرپرست مانع چنین رفتاری می‌شد. همه بازیکنان سرباز تیم ملی هستند و باید این را بدانند که در این چند سالی که بازی می‌کنند حق ندارند برای سرمربی و کادر فنی تعیین و تکلیف کنند.

فنونی‌زاده در مورد شایعه بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ملی ایران اظهار داشت: بازگشت او به صلاح فوتبال ما نیست. هشت سال اینجا پول گرفت و به ریش ما خندید. بدون اینکه یک جام بیاورد. دو بار هم به عراق باخت.

وی افزود: حضور در جام جهانی برای ما مثل آب خوردن شده و مردم هم عادت کرده‌اند. مهم صعود به دور بعد است. البته امسال مقداری دور از دسترس است اما اگر مدیران فدراسیون می‌خواهند مربی را عوض کنند که باید هم عوض کنند، یک مربی خارجی خوب بیاورند. اسکوچیچ زحمت خودش را کشید اما در حد و اندازه‌های جام‌جهانی نیست. مربیان خارجی زیاد و خوبی هستند که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

مدافع اسبق تیم ملی گفت: تنها حسنی که کی‌روش داشت این بود که به کسی باج نمی‌داد اما تا دلتان بخواهد عیب داشت. نتایج و سیستم او را هم دیدیم. کلمبیا را ضعیف کرده بود و می‌گفت بیایید دفاع کنیم. این کار شاید در ایران جواب می‌داد اما کلمبیا چند بار برزیل و آرژانتین را برده بود. یا در مصر، محمد صلاح دفاع چپ شده بود اما ببینید یورگن کلوپ چقدر قشنگ از او استفاده می‌کند. با این حال سیستم او به درد ایران هم نمی‌خورد. تیم ملی باید مثل استقلال و پرسپولیس هجومی بازی کند.

بیشتر بخوانید:

اسکوچیچ خودش هم مقصر است

فنونی‌زاده با اشاره به گذشته تیم ملی عنوان کرد: زمان ما اگر هم می‌باختیم بازی‌ها پرگل بود که با اختلاف یک گل می‌باختیم. یعنی ۴-۳ یا ۳-۲، باختمان هم جذاب بود و بازی لذت‌بخش می‌شد. اسکوچیچ را عوض کنند اما نباید کی‌روش را بیاورند. مربی خارجی زیاد است. کی‌روش ۸ سال دلار گرفت. چقدر هزینه داشت؟ چند دستیار داشت. یکی دو ایرانی هم کنارش بودند که همه را کنار گذاشت و فقط مارکار را نگه داشت. هیچ دستاوردی برای ما نداشت. دو حضور در جام جهانی داشت که من هم بودم این اتفاق می‌افتاد. مهم این است که به عراق و ژاپن نبازیم. اگر در جام جهانی هم خوب بازی کردیم به خاطر این بود که نفرات خوبی داشتیم.

وی افزود: ما گزینه‌های داخلی خوبی مثل امیر قلعه نویی، علی دایی و حسین فرکی را داریم که می‌توانند در این مقطع به تیم ملی کمک کنند و در گزینه‌های خارجی نیز فقط برانکو می‌تواند خوب باشد و به نظر من ترکیب برانکو و فرکی نیز بسیار عالی خواهد بود.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در رابطه با نامزد شدن مهدی تاج برای ریاست فدراسیون فوتبال اظهار داشت: با توجه به باز بودن پرونده ویلموتس باید بلافاصله سازمان بازرسی کل کشور ورود کند تا مشخص شود که چه کسانی خطاکار بوده‌اند. فکر می‌کنم خیلی‌ها با توجه به اینکه قرار است چند میلیون دلار به حساب فدراسیون ایران واریز شود، بوی کباب به مشام‌شان خورده است و کاندید ریاست فدراسیون شدند. ان‌شاءالله اتفاقات خوبی در جام جهانی بیافتد. تنها دلخوشی مردم این فوتبال است. امیدوارم مجمع فدراسیون تصمیم درستی بگیرد و در شهریورماه، گزینه درستی برای ریاست فدراسیون انتخاب شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید ملکی IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    4 4
    این پیش کسوت بی خاصیت رو حد اقل اسمش رو بگید ، چرا در ابهام صحبت میکنید . مرض دارید مگر .
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    7 1
    آقای فنونی زاده حرفاتون درست ولی در این موقعیت تغییر مربی تیم دردی را دوا نمیکند ولی حضرت عالی چشم بسته غیب می گویید چرا که مثل روز روشنه احتمال رفتن ایران به دور بعد دور از انتظار است و شما این حرفا رو میگید تا فردا ادعا کنید من گفته بودم فلان و فلان ...
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    8 1
    آقای فنونی زاده اول ثابت کن چیزی در مورد مربی گری می‌دونی بعد اظهار نظر کن.
  • GB ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    3 1
    صلاح فوتبال مملکت رو شما ۴ تا مرابی بیسواد و بی‌ خاصیت فقط میدونید و فکر کردید مردم چیزی از فوتبال نمیفهمند؟!! مردم به هیچ وجه شما‌ها رو که عقده کیروش سرتاپای وجودتون رو گرفته اصلا قبول ندارند. برانکو چه کاری برای فوتبال ملی‌ ما کرده که اینقدر سنگشو به سینه میزنید. فهم فوتبالی مربیان ایرانی مثل نکونام، علی‌ دائی که سالها در بهترین لیگ‌های اروپا بازی کردند خیلی‌ بیشتر از کسانی که شما اسمشون رو میارید. کیروش خیلی‌ برای فوتبال مملکت ما زحمت کشید و همین برانکو و افرادی مثل شما‌ها عامل اصلی‌ قهرمان نشدن تیم ملی‌ ایران در آسیا شده! همین اسکوچیچ به دنبال برگردوندن یک بازیکن فاسد که اتفاقا عامل اتفاقات تیم ملی‌ مقابل ژااپن بوده رو میخواد برگردونه به تیم ملی‌!
  • احسان معتمدی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    6 3
    این مربی شانس داشت و ما با چند کشور بحرین و اینها بازی کردیم و بچه ها خوب بازی کردند وگرنه مربی نقشش فقط اعتماد کردن به کریم باقری و بازیکن ها بود ، اما دو بازی مهم داشتیم با کره جنوبی و الجزایر و نشان داد که این مربی ابدا بدرد نمی‌خورد و باید همان زمان اخراج می شد ، یقین بدان تیم ما در مقابل انگلیس و آمریکا و ولز هر سه خواهد باخت و مقصر هم فدراسیون است وگرنه طارمی یک بازیکن متعهد است او هم دیده که مربی چیزی در چنتع ندارد
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      1 2
      گلش، چنتع نه چنته! فعلأ که معلوم شده آقای طارمی چیزی در چنته ندارد که مجبور شده خاله زنک بازی در بیاورد و هی غیبت کند. این بازیکن حتی معنی مربی و بازیکن را نمی فهمد. فقط بلد است که خراب کند و بعدش هم گریه کند. البته اگر اسکوچیچ هنوز وی را به تیم ملی دعوت کند باید فاتحه تیم ملی و جام جهانی را خواند.
    • رمضانی IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      3 0
      کیروش یک برد یک باخت تک گله ویک مساوی ببینیم این مربی چه گلی می زنه به سرش که اینقدر عاشق سینه چاک پرسپولیسی دارد
  • رمضانی IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    7 0
    نظرمافیای سرخ( بانددلال یحیی) چیز دیگریست .تا پرسپولیس زدگی از فوتبال ما رخت برنبندد این فوتبال درست شدنی نیست که نیست
  • سروش IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    3 0
    حالا نه اینکه امثال شماها تیم فوتبال باشگاهی را تا مرحله فینال باشگاههای جهان بالا بردین الان این بدبخت در حد تیم ملی ورشکسته سابق نیست که همتون زبون در اوردین
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 4
    مسلمان! از درون این بنده خدا چه میدانی که با پیشفرض ذهنی ات اینطور قضاوتش میکنی؟! بر فرض که نیتش کسب رزومه است مگر گناهی داره آدم دنبال پیشرفت باشه؟ اسکوجیچ ایرانی نیست اما با تواضع و استفاده ار مشاورین و کمک های داخلی یک تیم کاملا ایرانی ساخته، درحالیکه مربیان لیگ داخلی برای خودشان کمک و مشاور از ایتالیا و اروپا طلب میکنند!!
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    امثال علی دایی و قلعه نویی مگر قبلا سرمربی تیم ملی نبودند؟
  • ایرانی با غیرت IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    جناب فنونی زاده : سه سرمربی که اسم بردی همه شان امتحان پس دادند و در حد همین اسکوچیچ هم نیستند. حد اقل خوبی اسکوچیچ که از چشم مغرضانی مثل شما مخفی مانده شکست تمام تیمهای عربی دور و بر خلیج فارس بود که کیروش و بلاژویچ و ممد مایلی هم از انجام ان عاجز بودند. تیم الجزایر یک تیم خوب و اماده است که بازیکنان ان در فرانسه و در اروپا شاغلند و در یک بازی تدارکاتی ایران را شکست داد که اهمیتی ندارد. در ایران هیچ سرمربی در حد و اندازه اسکوچیچ نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس