کد خبر 1400286
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۱
بیانی: مشابه اتفاقات امروز در زمان دهداری رخ داده بود/ کمیته فنی حرف سنگینی درباره اسکوچیچ زد

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید که کمیته فنی رفتار بدی با دراگان اسکوچیچ انجام داد و حرف خوبی درباره این مربی نزد.

به گزارش مشرق، شاهرخ بیانی درباره ابقای دراگان اسکوچیچ در تیم ملی گفت: کاری به اتفاقات هتل محل اقامت اردوی تیم ملی در قطر و بی‌انضباطی‌ها ندارم اما اسکوچیچ در شرایطی تیم ملی را تحویل گرفت که کار برای صعود از مرحله مقدماتی جام جهانی سخت بود. او آمد و نتیجه گرفت و به جام جهانی صعود کردیم.

مربی تیم هوادار ادامه داد: مسئله اصلی، فدراسیون فوتبال است که برنامه‌ای ندارد. نه از بازی‌های تدارکاتی خبری است و نه از اردو. تغییرات در این مقطع مثبت نبود و هر کسی هم می‌آمد کار خاصی نمی‌توانست انجام دهد، چرا که بازیکنان تا جام جهانی در اختیار سرمربی نیستند و تنها چند روز مانده به شروع مسابقات کنار هم قرار می‌گیرند. بهتر بود اسکوچیچ در تیم ملی می‌ماند و کارش را انجام می‌داد. شایعات درباره او قشنگ نبود.

بیانی با اشاره به موضع‌گیری برخی از بازیکنان تیم ملی علیه اسکوچیچ تصریح کرد: سابقه نداشته بازیکنی بخواهد درباره سرمربی تیم ملی حرفی بزند. بازیکن در جایگاهی نیست که در رابطه با سرمربی تیم صحبت کند. کاری که برخی بازیکنان ملی‌پوش کردند، قشنگ نبود. من مانده‌ام با این شرایط چطور می‌خواهند تیم ملی را در آستانه بازی‌های جام جهانی جمع و جور کنند. شخصیت مربی نباید زیر سؤال برود.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره مشابه اتفاقی که در زمان مرحوم پرویز دهداری در تیم ملی افتاد و ۱۵ بازیکن کناره‌گیری کرده بودند، گفت: شیطنت یکسری بازیکنان باعث شد که آن اتفاقات بیفتد. چند بازیکن با رضا وطنخواه مربی تیم ملی و دستیار دهداری مشکل داشتند. در هواپیما بودیم که رفاقتی گفتند وطنخواه نباشد، بهتر است. خبری از جلسه و این داستان‌ها نبود و در هواپیما از ما امضا گرفتند.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت دیدارهای دوستانه تیم ملی فوتبال/ نهایی شدن عقد قرارداد با فدراسیون اروگوئه

بازیکن پیشین تیم ملی افزود: فردای آن روز دیدیم که همه جا می‌گویند استعفا داده‌ایم. شیطنت‌ها روی یکسری بازیکنان تأثیر منفی گذاشت. از بازیکنانی مثل حمید درخشان، محمد پنجعلی و عبدالعلی چنگیز امضا گرفته بودند و فدراسیون هم این سه نفر را به مدت ۶ تا ۹ ماه محروم کرد. بقیه بازیکنان به خاطر این اتفاق سوختند. در زمان بازی‌های آسیایی قطر به دلیل اینکه در لیگ قطر بازی می‌کردم نزد دهداری رفتم و با او صحبت کردم. همان نفراتی که محروم شدند، در قطر پول‌شان را گرفتند اما یکسری‌ بازیکن جوان نابود شدند.

بیانی یادآور شد: بازیکن نباید در رابطه با مربی صحبت کند. ما سرباز تیم ملی هستیم و پیراهن تیم ملی مقدس است. در همه جای دنیا، بازیکنان آرزوی پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورشان را دارند. فرمانده تیم ملی سرمربی است و همه باید از او اطاعت کنند. بازی در تیم باشگاهی با تیم ملی فرق دارد، تیم باشگاهی‌ات را می‌توانی تغییر دهی ولی پیراهن مقدس تیم ملی را نمی‌توانی تغییر دهی و بروی پیراهن تیم ملی کشور دیگری را بپوشی. حالا می‌خواهد سرمربی اسکوچیچ باشد، کی‌روش یا دایی.

وی بار دیگر به اتفاقات زمان دهداری اشاره کرد و گفت: مرحوم دهداری یکی از بزرگان فوتبال ایران بود. نمی‌خواهم بگویم سرنوشت اسکوچیچ مثل دهداری است اما مشابه است. وقتی تیم ملی از بازی‌های آسیایی قطر بازگشت هوادارانِ حمید درخشان، ناصر محمدخانی و محمد پنجعلی که پرسپولیسی بودند با دهداری برخورد کردند. او هم عطایش را به لقایش بخشید. امروز مردم باهوش هستند و امیدوارم دیگر این اتفاقات نیفتد. آیا مربی دیگری بیاید تیم ملی نتیجه می‌گیرد و از گروه‌ صعود می‌کند؟ کارنامه اسکوچیچ خوب است و در حال حاضر بهتر بازیکنان را می‌شناسد. اگر قرار بود اسکوچیچ نباشد، گزینه ایرانی بهتر است نه خارجی.

پیشکسوت فوتبال ایران در رابطه با رد صلاحیت اسکوچیچ توسط کمیته فنی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: کمیته فنی بد برخورد کرد. یک نفر گفت اسکوچیچ صلاحیت ندارد، یکی صحبت از علی دایی کرد و شنیدم یک نفر هم دنبال امیر قلعه‌نویی بود. جمله صلاحیت ندارد، قشنگ نبود و حرف سنگینی است. چطور اسکوچیچ روزی که آمد صلاحیت داشت ولی الان که به جام جهانی رفته‌ایم، صلاحیت ندارد؟ آقایانی که در کمیته فنی حضور دارند، فوتبال بازی کرده‌ و مربی بوده‌اند. خودشان می‌دانند صلاحیت ندارد معنی داشته و می‌توانید این جمله را به خیلی چیزها وصل کنید. این حرف سنگین بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سمیرا IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    17 0
    با این فدراسیون واین شرایط ،تیم ملی برای تفریح راهی جام جهانی میشه
  • sss IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    6 1
    خوشحالم که 15 سال پیش دیگه اخبار فوتبال ایران رو دنبال نمیکنم همش بازیه هیچ موقع برای افتخار ورزش کشور تلاشی نشده اگر هم در رشته های انفرادی کاری شده خود شخص زحمت کشیده هیچ کس دلسوز این کشور نیست
    • امید IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      0 1
      15سال دنبال نکردن شما!!!حال چه کنیم یا این غم جانگدار؟؟!؟
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    4 0
    جام جهانی واسباب خنده کشورها خواهیم شد جقدر بی مدیریتی چقدر جاه طلبی
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    2 1
    بازیکن، دانش‌آموز، دانشجو، کارمند و زیردست، بهترین فردی است که می‌تواند و باید در مورد عملکرد بالادست نظر دهد. جمع کنید این بازیارو!! مگه ارباب رعیتیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس