جزئیات ورود نماد معاملاتی لیر ترکیه و دینار عراق در بازار متشکل

مدیرعامل بازار متشکل ارزی اعلام کرد که در آینده نزدیک از نماد معاملاتی ارزهای دیگر مانند لیر ترکیه و دینار عراق در بازار متشکل ارز رونمایی خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از صدا و سیما، امیر هامونی مدیرعامل بازار متشکل معاملات ارز ایران، درباره برنامه بانک مرکزی برای شروع خرید و فروش سایر ارزها در بازار متشکل ارزی گفت: به فراخور موضوع حتماً ارزهای ملی کشورها و پیمان‌های پولی دوجانبه و چند جانبه پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به گشایش نماد معاملاتی جفت ارز ریال-روبل در بازار متشکل ارزی گفت: با همین مکانیزم می‌توان نمادهای معاملاتی ارزهایی که هم اکنون در بازار مورد تقاضا قرار دارد مثل لیر ترکیه، دینار عراق، دلار کانادا، دلار استرالیا و کرون سوئد در بازار گشایش پیدا کند و شاهد معامله‌اش باشیم.

به گفته مدیرعامل بازار متشکل ارزی در آینده نزدیک خبر گشایش نماد معاملاتی این ارزها در بازار متشکل ارزی اعلام خواهد شد.

وی در ادامه درباره زمان اعلام روزانه نرخ ارز صرافی‌های مجاز در سایت بازار متشکل ارزی گفت: زیرساخت فناوری آن آماده شده است، ولی مناسباتی دارد که باید بین بازار متشکل و صرافی‌ها برقرار شود تا بتوانیم نرخ‌های لحظه‌ای را در یک تابلوی کاملاً متحدالشکل داشته باشیم.

وی ادامه داد: به زودی از طریق اطلاعیه‌هایی که صادر می‌شود نرخ در صرافی‌های مجاز در سایت بازار متشکل به صورت روزانه اعلام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 2
    مردم را چی فرض کردید؟ این جفت ارزها هر دو وابسته به دلار هستند و با وضعیت ریال کسی ریسک معامله را نمی پذیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس