کد خبر 1400715
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
عراق

گروهک پ.ک.ک سخن آنکارا مبنی بر اینکه عامل حمله به گردشگران عراقی این گروهک بوده را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، گروهک حزب کارگران کردستان عراق، موسوم به پ.ک.ک، امروز (پنج شنبه) در بیانیه‌ای گفت که هیچ نقشی در حمله به گردشگران عراقی نداشته است.

به نوشته وبگاه الرابعه، در این بیانیه آمده است: «ما هیچ نیرویی در تفرجگاه برخ نداریم و بلندی‌های اطراف این منطقه از سوی نیروهای ترکیه اشغال شده است.»

پ.ک.ک افزود: «حکومت ترکیه به دنبال کشتار مردم و اخراج آن‌ها از منطقه است. هیچ کس حق ندارد تا این جنایت عامدانه ترکیه را سرپوش بگذارد و این اولین باری نیست که چنین کشتاری رخ می‌دهد.»

بیشتر بخوانید:

واکنش آمریکا به حمله ترکیه به کردستان عراق

در ادامه این بیانیه آمده است که حمله ارتش ترکیه در ۱۱ آگوست نیز منجر به کشته شدن دو فرمانده عالی رتبه عراقی در شمال این کشور شد و ترکیه در سال‌های اخیر غیرنظامیان را در مناطق بامزی و کانی ماسی نیز هدف قرار داده است.

بیانیه پ.ک.ک پس از آن صادر می‌شود که وزارت خارجه ترکیه شب گذشته در واکنش به کشته شدن گردشگران عراقی در نزدیکی مرز ترکیه، مدعی شد ارزیابی اولیه حاکی از آن است که این حمله توسط پ‌ک‌ک انجام شده است.

منابع خبری عراق، عصر روز گذشته، از حمله ارتش ترکیه به شمال این کشور و اصابت یک گلوله توپ به تفرجگاهی در منطقه کردستان عراق خبر دادند.

رسانه‌های عراقی گزارش دادند که در پی این حمله، تعدادی غیرنظامی کشته و چند نفر دیگر مجروح شده‌اند. مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق لحظاتی پس از انتشار این گزارش خبر رسانه‌ها را تأیید کرد و خبر داد که به دنبال این حمله، هشت نفر کشته و ۲۳ تن دیگر مجروح شده‌اند.

در این راستا «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق ضمن نسبت دادن این حمله به ترکیه، تأکید کرد: «عراق حق کامل خود در پاسخ به این تجاوزها را محفوظ می‌داند و تمام اقدامات لازم برای حفظ مردم این کشور و تحمیل کردن تبعات تنش مستمر به طرف متجاوز را اتخاذ خواهد کرد.»

 «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ترکیه با این گمان که عراق نمی‌تواند پاسخ دهد مگر -با عرض تأسف شدید- با بیانیه ضعیف وزارت خارجه، وقاحتش را زیاد کرده است لذا به عنوان گام اول من تنش از طریق موارد زیر یا با برخی از این موارد را پیشنهاد می‌کنم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ساسان IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    4 6
    آقا جان دزست بنویس: گروهک تروریستی پ.ک.ک
  • IQ ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    6 3
    همین شما بی شرف ها باعث نا امنی در منطقه شدید از زاخو تا اواشین و سیدان و قندیل و تا مرزهای آرومیه آرامش رو بردید از مردم بدبخت کردستان عراق و سوریه
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      2 1
      بازم دلیلی بر توجیه جنایات ترکیه از نسل کشی ارامنه تا جنایاتت و حمایت از داعش علیه کردها و عرب ها در منطقه نمیشه. نقشه ترکیه بعد از عراق و سوریه نوبت ایران و ارمنستانه گویا اما تجزیه نشه بپا
    • IQ ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      0 0
      کار های ترکیه به کنار ولی این جماعت باعث تخلیه شدن پانصد روستا در نقاط مرزی ترکیه و عراق شدن در منطقه شمال عراق طرف زمین و خونه ش رو ول کرده دام و زندگی ش نابود شده
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    2 1
    آره جون عمت. قطارهای کمونیست کوهی
  • ... IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    3 1
    تو شهر ما همین گروه تروریستی پ پ ک و پژاک چندتا سربازرو که داشتن میرفتن مرخصی زدن خیلی از نیروهای سپاه ومرزبانی رو شهید کرد جوانهای کورد رو گول زدن به فنا دادن میخوان کشور کوردستان تشکیل بدن
  • دلسوز IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    2 0
    کمترین حمایت از ترکیه اردوغان اوج بی شرافتیه.
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    0 0
    کار پ ک ک هست تا جلوی حمله ترکیه شمال سوریه را بگیرند
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    0 0
    حالا ازکجا معلوم کار کیه!اینقدر وحشیانه بوده که حتی تروریستها هم می گویند کار ما نبوده!
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    0 0
    خب موارد مورد نظر مقتدا رو هم درج میکردید، ببینیم این تپه توهم زورش تا کجاست،
  • مجید IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 1
    شمال عراق سالیان طولانی است که مامن تروریستها شده ، ترکیه هم با وجود حملات فراوان هیچگاه غیر نظامی ها رو هدف قرار نداده ، این بار هم ضمن رد این ادعا آمادگی خودش رو جهت بررسی زوایای این جنایت اعلام کرده اما توطئه از پیش طراحی شده تروریستها ، عراقیها رو علیه ترکیه شورانده ، چطور وقتی آمریکاییها طی عملیاتهای فراوانی که در عراق انجام داده و بسیاری از افراد غیر نظامی رو به رسانده ، عراقیها اجناس آمریکایی رو تحریم نکردند و مانع ورود آنها به عراق نشدند ، یا چرا عراقیها از خودشان حرکتی برای بیرون کردن تروریستهایی که در شمال عراق تحت حمایت اقلیم کردستان پناه گرفتند و علیه همسایگان عراق عملیات تروریستی انجام می دهند نشان نمی دهند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس