کد خبر 1400803
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱
گفت وگوی پوتین و بن سلمان در خصوص بازار جهانی نفت

کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان پنجشنبه در یک مکالمه تلفنی بر اهمیت همکاری‌های بیشتر در اوپک پلاس تأکید کردند.

به گزارش مشرق از رویترز، این گفت‌وگو ۶ روز پس از دیدار جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با بن سلمان در عربستان انجام شد و اهمیت این کشور برای واشنگتن و مسکو در زمانی که جنگ در اوکراین بر بازارهای انرژی جهان تاثیر گذاشته را نشان داد. 
در بیانیه کرملین آمده است: در این گفت‌وگو وضعیت کنونی بازار جهانی نفت به صورت گسترده بررسی شده و دو طرف بر اهمیت هماهنگی بیشتر در چارچوب اوپک پلاس تاکید کردند. 

این بیانیه افزود: دو کشور تاکید کردند که کشورهای شرکت کننده در گروه اوپک پلاس به طور مستمر به تعهدات خود در زمینه حفظ تعادل و ثبات لازم در بازار جهانی انرژی عمل می‌کنند. 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که رهبران دو کشور همچنین در مورد گسترش روابط تجاری، اقتصادی و وضعیت سوریه تبادل نظر کردند. 

به گزارش مشرق، کاخ سفید چندی پیش اعلام کرد که انتظار می‌رود کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت عضو ائتلاف " اوپک پلاس " به دنبال سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه، میزان تولید نفت خام خود را افزایش دهند. 

رویترز به نقل از «کارین ژان پیر» سخنگوی کاخ سفید نوشت: ما در دو هفته آینده به ارزیابی میزان موفقیت سفر خاورمیانه‌ای رئیس جمهور خواهیم پرداخت. 

با این حال امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگو با بایدن همتای آمریکایی خود روز هفتم تیر تصریح کرد که «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات به او اطلاع داده است که کشورش و عربستان ظرفیتی برای افزایش تولید نفت ندارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    0 0
    اى جانم بن ارّه ! تازه داره خوش مون مياد ازت !
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    1 1
    سه شنبه ایران ، پنج شنبه سعودی به این میگن سیاست مدار
  • IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    0 1
    درود بر پوتین یاور جبهه حق
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس