ناآرامی در آلمان در صورت قطع گاز؛ حمایت از اوکراین منوط به رسیدن گاز است

وزیر خارجه آلمان روز جمعه هشدار داد، در صورتی که این کشور نتواند گاز دریافت کند، قادر به ادامه حمایت از اوکراین نخواهد بود و احتمال ناآرامی در آلمان افزایش خواهد یافت.

به گزارش مشرق، «آنالنا بائربورک» وزیر خارجه آلمان روز جمعه درباره بروز ناآرامی‌های اجتماعی در آلمان در صورت قطع شدن صادرات گاز روسیه به این کشور هشدار داد.

وی گفت: «اگر ما توربین گاز را دریافت نکنیم، بنابراین ما گاز بیشتری دریافت نخواهیم کرد، سپس در کل دیگر ما قادر به حمایت از اوکراین نیستیم چون در آن صورت ما مشغول اعتراضات مردمی خواهیم بود».

البته وزیر خارجه آلمان اندکی بعد صحبت‌های خود را اصلاح کرده و گفت که در این باره اغراق شده است و به سطح بالای حمایت مردم آلمان به ارسال سلاح به اوکراین اشاره کرد.

پیشتر نیز «کلاوس مولر» از مقام‌های بخش انرژی آلمان هشدار داده بود که این کشور بدون گاز روسیه در زمستان دوام نخواهد آورد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «در حالی که مخازن گاز آلمان تقریبا ۶۵ درصد پر شده و وضعیت در مقایسه با هفته‌های گذشته بهتر است اما هنوز این ذخایر برای عبور از زمستان بدون گاز روسیه ناکافی است».

این مقام بخش انرژی اضافه کرد:‌ «اکنون بیشتر به این بستگی دارد که آیا کار تعمیر و نگهداری خط لوله نورد استریم ۱ همانطور که انتظار می‌رود روز پنجشنبه به پایان خواهد رسید یا خیر».

گاز پروم ابتدای هفته پیش از تعطیلی ۱۰ روزه برای انجام  تعمیرات خبر داد. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ سندی در اختیار ندارد که زیمنس بتواند موتور توربین گازی پورتووایا را از کانادا، محل تعمیر این توربین خارج کند بنابر این، تضمینی برای ازسرگیری ارسال گاز به اروپا از طریق خطوط لوله خود نخواهد داد.

بیانیه گازپروم تنها ساعاتی پس از آن صادر شد که اتحادیه اروپا امتیازاتی به روسیه داد و حکم داد که کالاهای تحریم شده می‌توانند از خاک اتحادیه اروپا به منطقه «کالینینگراد» روسیه که بین لیتوانی و لهستان، اعضای اتحادیه اروپا قرار دارد، عبور کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    13 0
    جناب آقای پرزیدنت پوتین، پس منتظر چی هستین ، اون شیر گازو تا ته ببندین دیگه!!
    • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      1 0
      روسیه درامدش از فروشمواد خام و سوخت های فسیلی است
    • IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      الان اگر این کار رو انجام بده اروپا می‌ره دنبال گاز جایگزین ، بذار زمستون بیاد، می‌بنده ،
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      نه عزیزم صبرداشته باش،جناب پوتین نقشه های بهتری داره،موقعی اینکارومیکنه که بدنشون به سرما عادت نکرده،اندکی صبر
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    0 0
    افزایش ناامنی در آلمان بشدت به نفع ایران است .
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    0 0
    روسیه که گفت مجددا گاز داده به آلمان؟!
  • حاج حسین IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    شرط را ببینید: "ما آلمانی ها به شرطی می توانیم به اوکراین در جنگ علیه روسیه کمک کنیم که روسیه به ما گاز بدهد!" آیا روسها این خبرها را میخوانند.
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    روسیه دو روز شیر گاز رو واز می کنه سه روز می بنده . داره تست قبل از زمستان می کنه . جالب هم هست اروپای پررو روسیه رو بازهم تهدید می کنه . اروپا واسه ببینه زمستون چه بلای عظمایی سرش می یاد . اون وقت حمایت از اکراین و ارسال سلاح به کل یادش می ره . روسها چه بازی موش و گربه ای راه انداختن . دارن حال می کنن با اروپا .
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    یکم دیگه نوکری آمریکا رو بکنید گدا صفتها تا حالیتون بشه جنگ روسیه و اوکراین یک نقشه چند وجهی توسط آمریکا و احتمالا با همدستی انگلیس بوده تا هم روسیه رو ضعیف کنه و هم شما رو از گردونه رقابت علمی با خودش حذف کنه.
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    هر کشوری خطوط قرمزی دارد که رفاه و معیشت مردمش هستند
  • هوشنگ IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    چطور می تونم هضمش کنم ؟ آلمان به جای ارسال توپ تانک موشک باید سلاح شیمیایی کشتار جمعی بمب های خوشه ای موشک های لیزری رهگیر ضد هواپیما به اوکراین بفرسته
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    آرام آرام با نگاهی به متضرران جنگ اوکراین بتدریج آشکار می شود که هدف از جنگ اوکراین مهار اقتصاد 3 کشور بازنده جنگ دوم جهانی یا همان محور متحدین در برابر متفقین هستند یعنی هدف از جنگ نابودی اقتصادی المان ژاپن و ایتالیا است چون انگلیس نفت ارزان امریکا و چین نفت ارزان روسیه را دارد می خرد احزاب آلمانی ها و ژاپنی ها باید تظاهرات ضد اشغالگری باید برگزار کنند وگرنه نابودخواهند شد
  • رضا IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    0 0
    روسیه بسیار بسیار. ضعیف در برابر غرب عمل میکنه !؟!؟ در جنگ اوکراین هم ضعیف برخورد کرد می بایستی کیف را همان اول که محاصره کرد ، اشغال هم می کرد !؟!؟
  • سعید IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 0
    انشالله خداوند سه کشور ایران و روسیه و چین را به عنوان رهبران مبارزه با خودکامگی غربی ها در انجام پروژه فروپاشی اتحادیه اروپا یاری کند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس