تظاهرات ده‌ها هزار نفر در «پراگ» علیه ناتو و اتحادیه اروپا +فیلم

ده‌ها هزار نفر از اهالی جمهوری چک با حضور در خیابان‌ها به دولت، اتحادیه اروپا، ناتو و مشکلات پیش آمده بابت بحران انرژی معترض شدند.

به گزارش مشرق، هزاران نفر از مردم جمهوری چک روز شنبه با حضور در خیابان‌ها به دولت این کشور، اتحادیه اروپا و ناتو اعتراض کردند.

 به گزارش خبرگزاری «رویترز» حدود ۷۰ هزار نفر روز شنبه در شهر «پراگ» پایتخت جمهوری چک علیه دولت تظاهرات کردند و از ائتلاف حاکم خواستند اقدامات بیشتری برای کنترل افزایش قیمت انرژی انجام دهد. تظاهرکنندگان همچنین مخالفت خود را با اتحادیه اروپا و ناتو اعلام کردند.

این تظاهرات از سوی گروه راست افراطی و گروه‌های سیاسی دیگر از جمله حزب کمونیست سازماندهی شده بود و پلیس نیز ناظر این رویداد بود.  این گروه‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند  که جمهوری چک باید از نظر نظامی بی‌طرف باشد و از قراردادهای مستقیم با تامین کنندگان گاز از جمله روسیه اطمینان حاصل کند.

«جیری هاول» یکی از سازمان‌دهندگان این تظاهرات گفت: «هدف تظاهرات درخواست تغییر و حل مسئله قیمت انرژی به‌ویژه برق و گاز است که اقتصاد ما را در پاییز امسال نابود خواهد کرد.»

این تظاهرات در یکی از میادین پایتخت در مرکز شهر یک روز پس از آن برگزار شد که دولت از رای عدم اعتماد جان سالم به در برد. «پتر فیالا» نخست وزیر غربگرای جمهوری چک که رهبری ائتلاف پنج حزبی راست میانه را برعهده دارد، گفت که این تظاهرات توسط نیروهای طرفدار روسیه برگزار شد.

این در حالی است که شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد که صادرات گاز به اروپا را از طریق خط گاز «نورد استریم- ۱» به طور کامل متوقف کرد.

شرکت گازپروم روسیه  جمعه اعلام کرد که صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم 1 را پس از مشخص شدن نشتی در این خط لوله به طور کامل متوقف کرده است.  مقامات روسیه اعلام کرده‌اند که دلیل توقف صدور گاز از نورد استریم- ۱ را به مسائل مرتبط با تعمیر و نگهداری مرتبط و اعلام کرده که تحریم‌های کشورهای غربی مانع از دسترسی به تجهیزات مورد نیاز برای نصب و نگهداری خط لوله شده است.

«الیزابت بورن» نخست وزیر فرانسه، از متحدان اصلی آمریکا نیز هشدار داده که در بدترین سناریو در زمستان امسال ممکن است برق منازل به مدت دو ساعت قطع شود. این  قطعی احتمال برق در بحبوحه بحران انرژی گسترده  و تشدید جنگ در اوکراین است.

بورن گفت که این وضعیت تاحدی به دلیل پیامدهای جنگ در اوکراین وهمچنین به دلیل تعطیلی برنامه ریزی شده حدود نیمی از ۵۶ رآکتور هسته‌ای فرانسه برای تعمیر و نگهداری  است. فرانسه برای حدود ۶۷ درصد از برق خود  به انرژی هسته‌ای و حدود هفت درصد نیز  به گاز متکی است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 2
    یکی توکانال زده بودواقعااگه ماجای اونابودیم چیکارمیکردیم طرف توکانال فرانسه نوشته مسئولش گفته حداقل تا10سال قراره جنگ اوکراین ادامه پیداکنه هنوزیه سال نشده دست کردن توجیب مردم ازقبض وسوخت خانگی وغذاخیلی سخته
  • امین IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 4
    هوادار روسیه توی غرب داره علیه غرب تظاهرات می‌کنه. خخخخ. بابا بزارید کنار این سیرک دموکراسی رو. گوششون رو بپیچونید تا توهماتشون برطرف بشه
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      0 0
      اصلا اینطوری نیست، تو جمهوری چک با آغاز جنگ روسیه قانون گذروندن که هرکسی از روسیه طرفدار ی کنه چه در فضای مجازی چه در جای دیگه به چند ماه حبس و جزای نقدی محکوم میشه!! این جا هم نخست وزیر غربگداشون یعنی فیالا این تهمت رو زده که واقعیت نداره!!! اینها برای افزایش قیمت برق و گاز تظاهرات کردن نه طرفداری از روسیه!!!
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    3 1
    بالاخره این جنایتکارهای وحشی اینقدرخوی وحشی گیریشون زیادی شده ک خود ملتشونم متوجه شدن کم کم. روزبه روزشاهدبیشترشدن اعتراضات توغرب خواهیم بود! مردم غرب باناتووتوسعش مخالفن بعدیمشت دستمالکش غربی اینجاگیرمیده به عملیات روسیه میگه چراازمردم روس تباردفاع کرده تانزاره 19هزار نفردیگه روس زبان کشته بشه!! چراطرف ناتو و اوکراین رانمیگیریم. اعتصابات وتظاهراتهامظهرلیبرالیست رابه نابودی خواهدکشید
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    2 1
    زمستان داغ در اروپا! فکر کنم با اتش بازی ها که مردمشون کنن،حسابی گرمش بشن! شاید بد نباشه مردم منطقه به فکر مهاجران غربی اروپایی باشن!
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    1 0
    خخخخ اروپا به باد و موج یک جنگ داره تابود میشه ..این بود اروپای قدرتمند که میخواست روسبه رو نابود کنه خودش داره از هم می پاشه با یه تحریم گازی...قدرت های پوشالی
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    شروع شد!!! به یاری خدا تظاهرات در اروپا کلید خورد. ان شاءالله شاهد سقوط و نابودی حکومت های فاشیست و جنایتکار غربی باشیم.
  • سعید IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 0
    ایران ، روسیه و چین برای انجام فاز بعدی از سناریوی فروپاشی اتحادیه اروپا آماده می‌شوند. فکرش را هم نکرده بودیم نه ؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس