اکونومیست: بحران انرژی می‌تواند به ورشکستگی کشورهای اروپایی منجر شود

نشریه انگلیسی اکونومیست به کشورهای اروپایی هشدار داد که اگر به دنبال حل بحران انرژی نباشند ورشکسته می‌شوند.

به گزارش مشرق، اکونومیست به کشورهای اروپایی هشدار داد که اگر به بحران انرژی رسیدگی نکنند، ورشکست خواهند شد، زیرا امسال باید ۱.۴ تریلیون یورو برای پوشش قبض گاز و برق اختصاص دهند، یعنی هفت برابر آنچه قبلا اختصاص می‌دادند.

به گفته این نشریه صادره از لندن، پس از تعلیق پمپاژ گاز روسیه از طریق خطوط لوله نورد استریم 1(جریان شمالی ۱)، قیمت سوخت در اروپا ۳۰ درصد افزایش یافت و در صورت تداوم این وضعیت در سال جاری، هزینه اتحادیه اروپا برای گاز و برق ممکن است به ۱.۴ تریلیون یورو، یعنی هفت برابر هزینه سال‌های اخیر برسد.
اکونومیست تاکید کرد که دولت‌های اروپایی نباید منطق و عقلانیت اقتصادی را کنار بگذارند.

این نشریه افزود: استفاده از رایج‌ترین تاکتیک یعنی تعیین قیمت برق، مانند فرانسه، با کاهش فشار بر بانک‌های مرکزی و رفع نیاز به افزایش نرخ بهره، به مهار تورم کمک می‌کند، اما این راه حل دارای اشکالات زیادی است.

اکونومویست گفت: تعیین قیمت، تقاضا برای انرژی را کاهش نمی‌دهد و این امر منجر می‌شود اصلاحات مهم به تعویق افتد و آزادسازی قیمت‌ها هم به دلایل سیاسی امکان پذیر نخواهد بود، در حال حاضر پرداخت نقدی قبوض آب و برق مشترکان و اعطای وام‌های دولتی به مؤسسات می‌تواند از جمله راه حل‌ها باشد.

بر اساس این مقاله، اقدامات مذکور مستلزم هزینه‌های بالایی است و برای خزانه داری اروپا ۴۵۰ میلیارد یورو هزینه خواهد داشت و دولت‌ها نسبت به افزایش بار بدهی از طریق وام‌های جدید باید هوشیار باشند.

اکونومیست به این نتیجه رسید که اگر کشورها در تدابیر خود برای در تحریم نگاه داشتن روسیه، اقدامات اشتباهی انجام دهند، این امر منجر به ورشکستگی آنها خواهد شد و صنعت برق اروپا به گذشته بازمی‌گردد.

از هفته گذشته که صادرات گاز روسیه از طریق خط لوله مهم نورداستریم 1 به اروپا تا مدت نامعلومی متوقف شده، بحران گازی در اروپا بسیار شدیدتر شده است. اگرچه روس‌ها به صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله عبوری از اوکراین ادامه می‌دهند اما میزان آن در مقایسه با حجم صادرات گاز روسیه قبل از بحران اوکراین بسیار کمتر است.

در آلمان کمبود سوخت موجب شدت گرفتن نگرانی‌ها نسبت به ورشکستگی احتمالی شرکت‌های توزیع گاز شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    نه، جای نگرانی نیست، فاتحه تون خوندست، اصلا و ابدا غصه نخورین و نفوس بد رو از خودتون دور کنین، اروپا پابرجا و استوار یخ میزند. جوش نداره، نفس عمیق بکشید و روحیه رو حفظ کنین، شما که از قورباغه ها ضعیفتر که نیستید! دیدید چه قدر رمانتیک بعد از یخبندان یخشون آب میشه و به زندگی ادامه میدن؟! قول میدیم اون لحظه فیلم بگیریم و از شبکه مستند و راز بقا تصاویرتون رو پخش کنیم! جنایات شما در ذهن ملتهای مظلوم دنیا ماندگار است!!
  • جواد IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    سالیان طولانی است که می شنویم آمریکا و یا اروپا و ... رو به نابودی هستند و ما خوبیم اما در واقعیت چیز دیگری مشاهده می شود
  • مجتبی IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    یک خبر خوب
  • سعید IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 0
    اگر به آموزه های اسلام گوش فرا می آوردید ، اکنون در منجلاب خودکامگی خود فرو نمی رفتید . یک غرب و یک دنیا جهالت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس