روسیه باز هم صادرات گاز به اروپا را کاهش داد

در ادامه تنش بین مسکو و بروکسل بر سر مسئله انرژی و تصمیم اروپا به کاهش واردات گاز از روسیه، شرکت گازپروم اعلام کرد که به دلایل فنی صادرات گاز به اروپا را تا ۲۰ درصد ظرفیت خود کاهش می‌دهد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، شرکت گازپروم روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد صادرات گاز به اروپا را تا ۲۰ درصد ظرفیت تولیدی خود کاهش داده است.

شرکت گازپروم اعلام کرده به علت توقف یک موتور توربین گازی دیگر این شرکت، این کاهش عرضه صورت گرفته است. اوایل امروز «گازکِید»، اپراتور انتقال گاز به آلمان نشان داد که عرضه گاز از روسیه تا ۱.۲۸ میلیون متر مکعب در ساعت کاهش یافته است.

به نوشته اسپوتنیک، با این کاهش عرضه، هم‌اکنون صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خطوط نورد استریم به ۳۱ میلیون متر مکعب در روز یا نزدیک به ۲۰ درصد ظرفیت تولیدی کاهش یافته است. نورد استریم به مجموعه‌ای از خطوط لوله انتقال گاز طبیعی گفته می‌شود که گاز روسیه را به آلمان منتقل می‌کنند. پیش از این رئیس عامل نورد استریم اعلام کرده بود به علت عملیات تعمیر و نگهداری از جمله آزمایش قطعات مکانیکی و سامانه‌های خودکار، جریان گاز متوقف می‌شود.

در ادامه تنش روزافزون بین روسیه و کشورهای اروپایی بر سر عملیات نظامی روسیه در اوکراین، و اقدامات تقابلی کاهش عرضه گاز روسیه در مقابل تحریم‌های همه‌جانبه غربی‌ها، روز گذشته وزرای انرژی کشورهای اتحادیه اروپا بر سر چارچوب طرح کاهش مصرف گاز به توافق سیاسی دست یافتند.

بر اساس این توافق، کشورهای اروپایی به منظور کاهش وابستگی به سوخت و انرژی روسیه، از آگوست ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳، مصرف گاز خود و در نتیجه واردات گاز از روسیه را به میزان ۱۵ درصد کاهش می‌دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 2
    توربین های خطوط اصلی صادرات گاز روسیه اکثر ساخت آلمان و ایتالیا است. تلاش سال گذشته روسیه برای جایگزینی این توربین ها با توربین های روسی و چینی باعث افت شدید فشار شد.
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 3
    وقتی نمیخرن مجبورن بگن کمم کردیم
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      2 0
      زمستون وقتی......... آلاسکا شد معلوم میشه!!! خخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس