روسیه دومین توربین خط لوله گاز اروپا را غیرفعال می‌کند

شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد که عملیات دومین توربین زیمنس در خط لوله گاز اروپا موسوم به نورد استریم ۱ را متوقف خواهد کرد.

به گزارش مشرق، شرکت گازپروم روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که عملیات دومین توربین زیمنس در خط لوله گاز اروپا موسوم به نورد استریم 1 را متوقف خواهد کرد.

روزنامه تجاری کومرسانت گزارش داد که در نتیجه این اقدام، میزان صادرات گاز از طریق خط لوله نورد استریم 1 از 27 ژوئیه از 33 میلیون متر مکعب در روز که معادل 20 درصد از ظرفیت خط لوله است، تجاوز نخواهد کرد.

گازپروم می گوید تصمیم برای غیر فعال کردن این توربین بر اساس شرایط فنی آن و این واقعیت گرفته شده است که تعمیرات اساسی روی آن انجام شود.

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور اقتصادی آلمان اعلام کرده است که هیچ دلیل فنی برای کاهش عرضه گاز از طریق خط لوله نورد استریم 1 وجود ندارد.

طبق گزارش قبلی کومرسانت، تعدادی از 9 توربین این خط لوله گاز در ایستگاه کمپرسور پورتووایا نیاز به تعمیر دارند.

این روزنامه خاطرنشان می کند که گازپروم هنوز مجوز تعمیرات بیشتر را نداده است و تعمیرات اساسی یک توربین حدود سه ماه طول کشید. توافقنامه مجوز فعلی به زیمنس انرژی اجازه می دهد تا قبل از پایان سال 2024 پنج توربین دیگر را برای تعمیر بپذیرد.

این تصمیم به دنبال اختلاف روسیه، کانادا و آلمان بر سر یک توربین زیمنس صورت گرفت که برای تعمیر به مونترال فرستاده شده بود و به دلیل تحریم‌های اتاوا علیه مسکو به موقع بازگردانده نشد. گازپروم این تاخیر را دلیل کاهش 60 درصدی جریان گاز به آلمان در ماه گذشته عنوان کرد.

کانادا سرانجام این قطعه را به آلمان فرستاد، جایی که در حال حاضر در انتظار ارسال به روسیه است.

گازپروم اوایل روز دوشنبه اعلام کرد که مدارکی که از کانادا و زیمنس در مورد ارسال این توربین دریافت کرده است، سوالات مرتبط با تحریم ها را روشن نکرده است.

هفته گذشته، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، طی اظهاراتی تأکید کرد که برلین دیگر نمی تواند در مورد تامین گاز به مسکو تکیه کند و گفت که استدلال روسیه مبنی بر اینکه تعویق ارسال توربین تعمیر شده زیمنس موجب قطع گازرسانی خط لوله استریم 1 شده، وی را قانع نکرده است.

مسکو روز دوشنبه این ادعا را رد کرد و دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که کاهش حجم عرضه گاز به دلیل مشکلات فنی ناشی از تحریم‌های غرب بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس