کد خبر 1403447
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
ادعای اتحادیه اروپا درباره نصف شدن خرید گاز روسیه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعا کرد که از آغاز جنگ اوکراین، خرید گاز کشورهای عضو اتحادیه اروپا از روسیه ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، در شرایطی که تحریم‌های غرب علیه مسکو سبب چند دستگی در اعضای اتحادیه اروپا شده، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی این اتحادیه ادعایی درباره کاهش شدید خرید گاز روسیه مطرح کرده است.

منابع رسانه‌ای خبر دادند، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک مصاحبه ادعا کرد که از زمان اغاز جنگ روسیه با اوکراین، خرید گاز روسیه از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا «نصف» شده است.

 این مقام ارشد بروکسل در مصاحبه با شبکه «دویچه وله» آلمان گفت که قبل از آغاز جنگ اوکراین، خرید گاز روسیه توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا حدود ۴۰ درصد بوده است.

به ادعای مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، «هم اکنون (۴۰ درصد خرید گاز توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا) به ۲۰ درصد کاهش یافته است».

جوزپ بورل البته اعلام کرد که «یک شبه» امکان توقف کامل خرید گاز از روسیه توش کشورهای عضو اتحادیه اروپا وجود ندارد.

اظهارنظر این مقام ارشد در شرایطی مطرح شده که همراهی اتحادیه اروپا با موضع آمریکا در اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه به ویژه در حوزه انرژی، باعث چند دستگی و اختلاف میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است.

از جمله کشورهای مخالف تحریم روسیه، مجارستان است. «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر این کشور عضو اتحادیه اروپا اخیرا گفت که کشورش در حال مذاکره با روسیه برای خرید ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز اضافی است و این قرارداد می‌تواند در تابستان منعقد شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 0
    خوب روسیه هم تمام پلهای روی دنیپرو را منهدم کند چرا منهدم نمی کند تا اوکراین در جبهه دنتسک و خارکیف کاملا شکست بخورد یا چرا ارتش روسیه در منطقه میکولایف آنقدر پیشروی نمی کند که برد توپخانه ارتش اوکراین نتواند خرسون را هدف قرار دهد اما اوکراین با قدرت اندکش می تواند این پلها را نابود کند فکر نمی کنید خیانت هایی در ارتش روسیه روی می دهد و سرداران ایران باید وارد شود
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 0
    موضع ایران نابودی ناتو و بازوهای منطقه ای آن است چون ناتو خیلی وقت است جنگ خود را با ایران شروع کرده است ایران باید فروش پهبادهای شاهد و فطرس را به روسیه به تعداد زیاد آغاز کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس