کد خبر 1401017
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
احتمال برکناری جانسون از نمایندگی مجلس انگلیس

روال کار به این صورت است که اگر ده درصد از رای دهندگان در یک حوزه انتخابیه، طومار برکناری نماینده مجلس را امضاء کنند، انتخابات میان‌دوره‌ای برگذار می‌شود.

به گزارش مشرق، «لیندزی هویل» سخنگوی مجلس عوام می‌گوید که در صورت اثبات تخلفات جانسون او به مدت ۱۰ روز از مجلس تعلیق خواهد شد و این مساله می‌تواند منجر به برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای در حوزه انتخابیه او یعنی آکسبریج و جنوب منطقه رویزلیپ شود.

روال کار به این صورت است که اگر ده درصد از رای دهندگان در یک حوزه انتخابیه، طومار برکناری نماینده مجلس را امضاء کنند، انتخابات میان‌دوره‌ای برگذار می‌شود.

بوریس جانسون متهم است که با برگزاری گردهمایی‌های غیرقانونی در ساختمان دفتر نخست وزیری پروتکل‌های بهداشتی را در اوج محدودیت‌های کرونایی زیر پا گذاشته است. این مهمانی ها و تخلفات صورت گرفته در فضای رسانه‌ای انگلیس به پارتی‌گیت مشهور و یکی از دلایلی است که دو هفته پیش منجر به استعفای جانسون از مقام نخست وزیری شد.

او به دلیل تخلفات صورت گرفته از سوی پلیس جریمه شد اما نمایندگان مجلس او را متهم می‌کنند که به عمد پارلمان و مردم را فریب داده است.

قانون‌گذاران در انگلیس، اردیبهشت گذشته به لایحه بحث‌برانگیز ارجاع پرونده تخلفات نخست وزیر به کمیته تحقیقات، رای موافق دادند. آن‌ها به لایحه پیشنهادی حزب اصلی مخالف دولت (کارگر) رای دادند که عنوان شده نخست وزیر با زیر پا گذاشتن پروتکل‌های بهداشتی در ماجرای پارتی‌گیت پارلمان را فریب داده است.

کمیته تحقیقات پارلمان کار خود را در این رابطه آغاز کرده و انتظار می‌رود که یافته‌های خود را در فصل پائیز منتشر کند. جلسات استماع به احتمال زیاد علنی برگزار می شود تا انتقادها در مورد نحوه کار کمیته محدود و از هرگونه اتهام "لاپوشانی" جلوگیری شود.

همچنین ممکن است قبل از تعطیلات تابستانی یک فراخوان برای دریافت شواهد ارائه شود تا افراد - از جمله جانسون و افشاگران احتمالی که در دفتر نخست وزیری کار می کنند - هر گونه اعتراف یا مدرکی را ارائه کنند.

گفته می‌شود کناره‌گیری جانسون از قدرت مانع تحقیقات در این زمینه نمی‌شود. او قرار است ۱۴ شهریور رسما از مسند نخست وزیری کنار برود تا قدرت را به جانشین خود که از میان لیز تراس وزیر امور خارجه یا ریشی سوناک وزیر پیشین دارایی انگلیس انتخاب خواهد شد واگذار کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    به همین راحتی جانسون را عوض می کنند نه انگی و نه ارث پدری و نه غارت بیت المالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس