کد خبر 1401364
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
دستمزد نجومی آقای بازیگر برای بازی در یک فیلم

دستمزد «تام کروز» برای نقش آفرینی در فیلم جدید «تاپ گان: ماوریک» حداقل به ۱۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

به گزارش مشرق، فیلم «تاپ گان: ماوریک» که تاکنون با فروشی بالغ بر ۱.۲ میلیارد دلار، پرفروش‌ترین فیلم کارنامه هنری «تام کروز» را در گیشه رقم زد، دستمزدی نجومی نیز برای این ستاره ۶۰ ساله سینما نیز به همراه خواهد داشت و بر اساس گزارش‌ها مجموع دستمزد این بازیگر علاوه بر درصدی از فروش گیشه و همچنین سود حاصل از اکران آتی آن در سامانه‌های نمایش آنلاین به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

«کروز» پیش پرداخت ۱۳ میلیون دلاری برای بازی در فیلم اکشن «تاپ گان» دریافت کرده اما بخش قابل توجه سود مربوط به قرار داد اوست که شامل درصدی از فروش گیشه نیز می‌شود.

«تاپ گان: ماوریک» در گیشه جهانی تاکنون ۱.۲۴ میلیارد دلار فروخته که ۶۲۰ میلیون دلار از سینماهای آمریکا حاصل شده و استقبال مخاطبان از این فیلم همچنان ادامه دارد. این فیلم پرفروش ترین فیلمی است که تاکنون در سال جاری میلادی اکران شده و نهمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای آمریکا نیز هست.

داستان قسمت جدید «تاپ گان» که با بودجه ۱۷۰ میلیون دلاری ساخته شده، درباره «پیت میشل» (تام کروز) است که پس از  ۳۰ سال فعالیت به عنوان خلبان برتر نیروی دریایی، در معرض یک آزمایش جدید قرار می‌گیرد. قسمت اصلی فیلم «تاپ گان» به کارگردانی «تونی اسکات» در سال ۱۹۸۶ به سینما آمد و به فروش جهانی ۳۵۰ میلیون دلار دست یافت.

دستمزد ۱۰۰ میلیون دلاری «تام کروز» یکی از بزرگترین دستمزدهای یک بازیگر برای حضور در یک فیلم است که با دستمزد ۱۰۰ میلیون دلاری «ویل اسمیت» برای «مردان سیاه پوش ۳» برابری می‌کند. «دنیل کریگ» نیز برای بازی در دو قسمت از فیلم «چاقوکشی» بیش از ۱۰۰ میلیون دلار دستمزد دریافت کرده است.

پرداخت چنین دستمزدهای نجومی به بازیگران در حال حاضر به ندرت روی می‌دهد چرا که فیلم‌های ابرقهرمانی برای بسیاری از مخاطبان سینمای امروز جذابیت بیشتری از بازیگران نامدار دارد.

ورایتی گزارش داده «تام کروز» برای بازی در دو قسمت بعدی از فیلم «ماموریت غیرممکن» نیز چنین قراردادی بسته و بخش کوچکی از دستمزد خود را به صورت پیش پرداخت و بخش عمده آن را فروش گیشه کسب خواهد کرد.

منبع: همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    2 0
    تام فوتبالیست بود 100میلیارد دلار یکی از باشگاه های شهرستانی مثل سپاهان می خرید !
  • منتقد گمنام IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    1 0
    سهمی هم به ما بدن که سناریو بر اساس لوکیشن ایران ساخته شده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس