مشکل کمبود مسکن تهران به نگاه غلط گذشته بر می‌گردد

شهردار تهران گفت: نگاه اشتباه سابق در کشور که می‌گفت ما کاری به نیاز مردم نداریم عامل مشکلات فعلی مسکن تهران است.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی در مراسم آغاز عملیات احداث ۳ هزار واحد مسکونی در مناطق ۱۸ و ۱۹ تهران با همکاری بنیاد مسکن گفت: یکی از نکاتی که در کلانشهر تهران دیده می‌شود موضوع نیاز مسکن است.

شهردار تهران افزود: نگاه غلطی از سابق در کشور حاکم بود و هنوز هم رسوب آن دیده می‌شود و آن این است که می‌گفتند ما کاری به نیاز مردم نداریم و خودشان را در کنار مردم نمی‌دیدند. این درد مسکن مردم به خاطر بی مسئولیتی سالهای قبل است.

وی افزود: اگر امروز یک میلیون مسکن کم داریم و به نیاز جدی مردم پایتخت کم توجهی شده و سبب شده عمده مردم اجاره نشین شوند و ۶۵ درصد حقوق خود را برای اجاره بها بدهند، حاصل همین تفکر گذشته است.

زاکانی گفت: آرزوی صاحب مسکن شدن در تهران به حدود ۷ دهه و ۶۶ سال شده که حاصل تفکر غلط گذشته است.

شهردار تهران ادامه داد: امروز به برکت نظام اسلامی، دولت انقلابی، اهتمام رئیس جمهور و دولتی که مردم برای آنها اولویت دارد این مسیر تغییر کرده و ریل گذاری جدیدی شروع شده است.

وی مسکن را بزرگترین نظام مردم تهران دانست و افزود: متعهد شده‌ایم که ساخت سالانه ۱۸۰ هزار مسکن را آغاز کنیم تا هم خلاء بی توجهی گذشتگان را جبران و هم نیاز آیندگان را برطرف کنیم.

زاکانی با اشاره به تفاهم شهرداری تهران و بنیاد مسکن برای ساخت ۱۰ هزار واحد از این ۱۸۰ هزار واحد سال جاری گفت: سال گذشته ساخت ۳ هزار واحد کلنگ خورد امروز نیز ۳ هزار واحد دیگر کلنگ زنی می‌شود و کارسازی آغاز ساخت ۴ هزار واحد مشترک با بنیاد مسکن به زودی آغاز می‌شود.

شهردار تهران تاکید کرد: امروز در وزارت راه و شهرسازی این اهتمام را می‌بینیم که از قانون جهش تولید مسکن بهترین استفاده بشود و شاهد آرام شدن آلام مردم در بخش مسکن باشیم. همچنین شورای شهر و مدیریت شهری تهران منسجم و یکپارچه در راستای رفع نیاز مسکن شهروندان تهرانی تلاش می‌کنند.

وی از تهیه دو بسته مسکن تملکی و اجاره داری حرفه‌ای خبر داد و افزود: سازمان نوسازی شهر تهران با قدرت در این زمینه ورود کرده است تا به سرعت بتوانیم کار مسکن و نوسازی بافت‌های فرسوده را که آغاز کرده‌ایم، استمرار دهیم.

زاکانی وعده دیگر شهرداری تهران «نه گفتن» به بی عدالتی عنوان و اظهار کرد: فاصله شمال و جنوب پایتخت و رفع بی توجهی به مناطق جنوبی را در دستور کار داریم. ما بر خودمان واجب می‌دانیم تا مناطق جنوبی شهر تهران را برای پیشرفت و آبادانی تغییر دهیم. همچنین عملیات اجرایی ساخت خط ۱۰ مترو هفته پیش آغاز شد. این هفته عملیات اجرایی خط ۱۱ مترو تهران آغاز می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    1 0
    ای کاش پارسال اجازه میدادن وزارت مسکن راه سازی جدا بشه ولی یک عده نذاشتن یک عده که از گرانی مسکن سود میبرند
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    0 0
    65درصد اشتباه گفتی صددرصد حقوق برا اجاره می‌ره حتی بیشتر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس