مکرون: دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران همچنان امکان پذیر است

تهران-ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دستیابی به برجام همچنان امکان پذیر است.

به گزارش مشرق، در بیانیه کاخ الیزه آمده است که مکرون رئیس‌جمهور فرانسه روز شنبه به آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران گفت که احیای برجام «هنوز امکان پذیر است» اما باید «در اولین فرصت» این توافق امضا شود.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری فرانسه، مکرون همچنین از عدم پیشرفت مذاکرات پس از  توقف آن در وین ابرازنارضایتی و بر لزوم بازگشت ایران به برجام  و اجرای تعهدات هسته‌ای تاکید کرد.

وی در اظهاراتی مداخله جویانه در امور قضایی و امنیتی ایران، خواستار آزادی چهار شهروند فرانسوی شد و ادعا کرد این افراد به صورت «خودسرانه» در ایران در بازداشت هستند.

به گزارش ایرنا، این بیانیه بامداد یکشنبه، پس از گفت‌وگوی تلفنی میان آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور ایران و امانوئل مکرون همتای فرانسوی وی، منتشر شد.

روسای جمهوری اسلامی ایران و فرانسه ظهر شنبه در گفت وگویی تلفنی ۱۲۰ دقیقه‌ای درباره راهکارهای تقویت همکاری‌های دوجانبه و همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و چالش‌های عمده جهانی از جمله امنیت غذایی و امنیت انرژی مذاکره کردند.

رئیس جمهور ایران در این گفت وگو با اشاره به رشد چشمگیر همکاری‌های سیاسی و اقتصادی ایران با کشورهای مختلف جهان، تحریم‌های آمریکا ضد ایران را به ضرر اقتصاد جهانی به خصوص اروپا دانست.

رئیسی همچنین با تقبیح اقدامات و مواضع غیرسازنده آمریکا و کشورهای اروپایی، اظهار داشت: صدور قطعنامه در آژانس انرژی اتمی اقدامی بحران‌ساز و با هدف ایجاد فشار علیه ملت ایران بود که موجب ضربه زدن به اعتماد سیاسی است.
رئیس شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حصول توافق را در گرو حل و فصل کامل مسائل پادمانی و ارائه تضمین‌های لازم از جمله در قبال استمرار پایبندی معتبر طرف‌ها به توافق و تامین منافع اقتصادی ملت ایران می‌داند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    3 0
    درخواست مؤکد ما اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    1 0
    بیشرفها،اونیکه از برجام خارج شده آمریکائیها بودن نه ایران،، وقاحت و پرروئی هم حدی داره
  • FR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    0 0
    مکرون هنوز نفهمیده که با ایرا از کلمه باید استفاده نکنه ؟ دیگه تو کشور خودش هم کاره ای نیست
  • ناصر IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    0 0
    آخه مکرون ، سگ اسرائیلی تو چکاره ای که انقدر خودتو آدم حساب میکنی گوساله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس