کتاب روزنوشت‌های گلعلی بابایی منتشر شد شد

کتاب «ستاره‌های سوخته» شامل روزنوشت‌های جنگی گلعلی بابایی از سال ۶۱ تا ۶۷ توسط انتشارات مؤسسۀ فرهنگی مطبوعاتی ایران منتشر شد.

به گزارش مشرق، مجموعه یادداشت‌های روزانه گلعلی بابایی در دوران هشت ساله دفاع مقدس، توسط انتشارات مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران منتشر شد.

گلعلی بابایی رزمنده گردان مالک و نویسنده صاحب‌سبک ادبیات دفاع مقدس است که در بسیاری از عملیات‌های لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) حضور داشته است. وی در این روزنوشت‌ها علاوه بر تصویرسازی شرایط سخت حاکم بر صحنه‌های نبرد، به بیان حالات و دغدغه‌های خود و هم‌رزمانش در کشاکش جنگ پرداخته است.

محتوای این روزنوشت‌ها به‌عنوان سندی دست‌اول و معتبر، بخشی از روایت کارنامه عملیاتی گردان مالک نیز به حساب می‌آید. این یادداشت‌ها به اهتمام حسین بهزاد، پژوهشگر و نویسنده صاحب‌سبک حوزه تاریخ‌نگاری دفاع مقدس و همکار آقای بابایی در تاریخ‌نگاری نبردهای لشکر ۲۷، تنظیم و آماده چاپ شده است. در پایان کتاب نیز آلبومی از تصاویر ارائه شده است.

محتوای این کتاب، محصول استخراج مندرجات ۷ جلد دفترچه ۱۶۰ برگی، ۲ جلد دفتر یادداشت جیبی به علاوه تک نگاری‌های گلعلی بابایی از نبردهای والفجر مقدماتی، خیبر، والفجر -۸، کربلای ۱، بدر، بیت‌المقدس ۷، یک نوبت مأموریت پدافندی در دشت شلمچه، یک نوبت پدافندی در شاخ شمیران و دو نوبت مأموریت در خطوط پدافندی جبهه مهران در سال‌های ۱۳۶۴ و ۱۳۶۵ است.

کتاب «ستاره‌های سوخته» در ۲۹۵ صفحه و قیمت ۸۵ هزار تومان توسط انتشارات مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران منتشر و روانه بازار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس