کد خبر 1401794
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸

به گزارش مشرق، کشورهای اروپایی، فریب آمریکا را خوردند که وارد تحریم و جنگ انرژی (نفت و گاز) با روسیه شدند. خبرها از وخامت اوضاع در کشورهای بزرگ اروپایی مانند انگلیس و آلمان و فرانسه می دهد، بقیه اروپایی ها که جای خود دارند.

روزنامه انگلیسی دیلی میل امروز در گزارشی با عنوان «بازگشت به عصر تاریکی» هشدار داده که احتمالا در صورت ادامه بحران فعلی، دولت انگلیس برنامه‌های اضطراری را به اجرا بگذارد و از میلیون‌ها انگلیسی بخواهد لامپ‌ها و ترموستات‌ هایشان را به منظور جلوگیری از خاموشی کامل در زمستان خاموش کنند.

این روزنامه قبلا هم نوشته بود " بریتانیا، منتظر یک زمستان فاجعه بار و گران و میلیون ها فقیر است. انتظار می‌رود از سال آینده، قبوض برق برای خانوارها  از رکورد  ۱۹۷۱ پوند فعلی به بیش از سه هزار پوند افزایش یابد و حتی افراد با درآمد متوسط  را نیز در فقر و دست و پنجه نرم کردن بر سر غذا و سوخت فرو ببرد".

همزمان مطبوعات سوئیس نوشتتند: هشدارها درباره احتمال قطع برق در سوئیس در فصل زمستان، دولت را وادار به ابداع طرح های اضطراری در مواجهه با کمبودهای انرژی کرده است.

کشورهای اروپایی، با وجود تحریم‌های گسترده علیه مسکو، از زمان آغاز جنگ اوکراین، حدود ۶۰ میلیارد یورو برای خرید زغال سنگ، نفت و گاز از روسیه هزینه کرده‌اند و حالا این مسکو است که با افزایش درآمدهای نفت و گازش -حتی بیشتر از قبل از جنگ- برای فروش گاز ناز می کند.

آژانس بین المللی انرژی، درباره بحران سوخت در اروپا هشدار می دهد. رسانه آمریکایی "پراجکت سیندیکیت" هم هشدار داده که "بحران انرژی در جهان عمیق تر خواهد شد و این شوک و بحران جهانی نفت و گاز، می تواند حتی بدتر از آنچه جهان در دهه ۱۹۷۰ تجربه کرد، باشد".

چند هفته قبل، سازمان انرژی سوئد در اجرای نخستین مرحله از برنامه تامین اضطراری گاز، هشدار اولیه اختلال احتمالی در تامین گاز طبیعی روسیه را برای آمادگی مناطق جنوبی و غربی این کشور صادر کرد. وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه هم هشدار داده که قطع کامل گاز روسیه به اروپا، یک احتمال واقعی است.

یک مقام آلمانی هشدار داده که این کشور بدون گاز روسیه در فصل زمستان دوام نخواهد آورد. ‌شوک گاز و انرژی روسیه به آلمان باعث افت چشم گیر تولیدات صنعتی این کشور شده است.

رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان می گوید " ‌به دلیل قیمت بالای انرژی، کاهش تقاضای داخلی، کاهش تمایل شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری و ازهم گسستگی بیشتر وضعیت اجتماعی، خطر کاهش قدرت خرید مردم و رکود در آینده نزدیک، بسیار زیاد است".

دولت آلمان اعلام کرده به منظور صرفه‌جویی در مصرف گاز و پر کردن مخازن برای مواجهه با زمستان، ۲۷ مورد از تاسیسات زغال سنگ را که به دلیل انتشار گازهای گلخانه‌ای از کار افتاده بودند، به بازار برق بازگرداند. ویدئوهای از آلمان، مردم هراسان از افزایش قیمت سوخت، را در حال خرید و ذخیره سازی ذخیره هیزم نشان می دهد.

رییس آژانس شبکه گاز فدرال آلمان به مردم گفته: "از خودتان یک سوال بپرسید. آیا واقعاً لازم است هر روز دوش آبگرم بگیرید آن‌هم وقتی این آب با مصرف گاز گرم می‌شود؟ اگر آلمان واردات انرژی از روسیه را متوقف کند، ذخایر گاز ما  تنها تا پایان تابستان یا اوایل پاییز دوام می‌آورد".

چند هفته قبل هم پوستری منتسب به دولت آلمان منتشر شد که مردم را به صرفه جویی در مصرف آب فرا می خواند و در کنار آن نوشته شده بود: "اگر می‌خواهید پوتین را آزار دهید، فقط این چهار ناحیه از بدن را بشویید: کشاله ران، زیر بغل، پاها، باسن. صرفه جویی در آب، به آلمانی ها اجازه می دهد تا آزادی (اوکراین) را نجات دهند". (تصویر ضمیمه)

در همین حال، بریتیش پترولیوم از رشد ۳.۱ درصدی تولید گاز طبیعی ایران در سال ۲۰۲۱ خبر داده و گفته که ایران، چهارمین تولیدکننده بزرگ گاز طبیعی در جهان است. البته مصرف در کشور ما هم بالاست؛ چیزی حدود نصف کل مصرف گاز طبیعی در اروپا.

اروپایی ها اگر استقلال رای داشتند، می توانستند بخشی از نیاز نفت و گاز خود را از طریق سرمایه گذاری و تجارت با ایران تامین کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    17 1
    ما نباید گول لبخند اروپایی هارا بخوریم اینها کسانی هستن که به خون ما تشنن یک زمستان سرد وجدان اینهارا بیدار خواهد کرد
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    13 1
    این وضعیت وخیم اقتصادی را تحمل کنیم چون بنابر اطلاعات واصله اروپا.در حال نابودی و کن فیکون شدنه
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      1 10
      اونها این سرما و بدبختی را تحمل کنن چون ایران و روسیه در حال کن فیکون شدنن؟؟ خخخخخخخخ
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    11 0
    خبری نابودکننده برای اروپا
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    9 0
    خبری نابودکننده برای اروپا
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    9 0
    خبری نابودکننده برای اروپا
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    4 3
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    4 1
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    2 1
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    4 3
    الان با اين حرفا وضع مملکت درست ميشه؟؟؟
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      6 3
      نه، ولی شما غربگداها بدجوری میسوزین و ما حال میکنیم، سؤال دیگه ای هم هست؟؟!! خخخخخخخخخخخ
    • یک مسلمان IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      0 0
      درستش میکنیم
    • ابوالفضل IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
      0 0
      بحث درمورد اروپا هست چه ربطی به اوضاع داخلی داره . فکر کنم اشتباه جست و جو کردی . خیلی دلت میخواد مملکت درست بشه گوشی رو بزار کنار برو درست کن بجا حرف مفت زدن. والا!
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 1
    .....سانسورچی ............
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      1 0
      از بی بی سی اومدی؟؟!......... مگه......... ؟
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    4 0
    انگلیس خبیث قحطی مصنوعی ۱۲۹۶ شمسی در ایران رو یادته که؟ نزدیک ده میلیون هموطن مارو کشتید! ان شاءالله بزودی تقاص خون اون مظلومان بی‌گناه رو میدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس