کد خبر 1401860
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
چری

گروه Chery Automobile یک کوپه کراس‌اوور مفهومی را با زیر برند خود Kaiyi (Cowin سابق) ارائه کرد.

به گزارش مشرق، کراس اوور Kaiyi i-XA ۰۱ هنوز یک ماکت در اندازه کامل است و در حقیقت یک کانسپت محسوب میشود، اما شرکت شرکت چری می‌گوید یک خودروی تجاری شده و با نمای ظاهری تقریباً یکسان با کانسپت فعلی کراس اوور Kaiyi i-XA ۰۱ در سال ۲۰۲۴ در دسترس خواهد بود. البته، در راه تولید، پروژه برای دریافت گواهینامه تولید انبوه خودرو ساده‌سازی خواهد شد.

در طراحی فعلی، i-XA ۰۱ ستون B ندارد و درهای عقب به سمت عقب باز می‌شوند.
 

معرفی کراس اوور کوپه و برقی «چری» +عکس

طراحی ظاهری این ماشین تحت رهبری طراح بلژیکی Louy Vermeersch که سال‌ها در استودیوی معروف ایتالیایی Pininfarina کار می‌کرد، ایجاد شده است. نمای ظاهری حالت حجیم داشته و در طراحی آن از لبه‌ها و خطوط تیز استفاده شده است، الگوی جدید جلوپنجره، چراغ‌های جلو و دی‌لایت‌های باریک نیز از مشخصه‌های نمای جلویی خودرو است. 

معرفی کراس اوور کوپه و برقی «چری» +عکس

در نمای داخلی این خودرو بسیار مدرن و آینده نگرانه طراحی شده است و در عین سادگی فضایی لوکس و فوق العاده جذاب را ایجاد کرده است. طراحی جالب و رنگ متفاوت صندلی های عقب و جلو از مسائلی است که در داخل کراس‌اوور Kaiyi i-XA ۰۱ جلب توجه می‌کند. رنگ صندلی های عقب خاکستری با الگوی زیگزاکی و خطوط مشکی طراحی شده و صندلی های جلو به صورت تمام مشکی با دوخت زرد رنگ دیزاین شده است.
 

معرفی کراس اوور کوپه و برقی «چری» +عکس

داشبورد این خودرو به‌صورت کاملاً مینیمال و کمترین ادوات و دکمه طراحی شده و تمام عملیات را از طریق یک صفحه‌نمایش بر روی داشبورد کنترل می‌شود. غربیلک فرمان خودرو یک‌شکل خاص و منحصر فرد را به خود گرفته است. 

چراغ باریک و به‌هم‌پیوسته خودرو در نمای عقب و سبک جالب باز شدن درها در نمای پشتی شکل بال‌ها خفاش را در ذهن تداعی می‌کند و چهره جالب‌توجهی دارد.
 

معرفی کراس اوور کوپه و برقی «چری» +عکس

از نظر ابعاد، کراس‌اوور Kaiyi i-XA ۰۱ به ترتیب ۴۸۵۰ میلی‌متر طول، ۱۹۹۸ میلی‌متر عرض و ۱۵۶۶ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله بین دو محور ۲۹۰۰ میلی‌متر است.

گفته می‌شود که این خودروی مفهومی چری به دو موتور الکتریکی، در هر محور مجهز شده است و کراس‌اوور Kaiyi i-XA ۰۱ به طور دائمی تمام چرخ محرک است. قدرت پیشرانه کراس‌اوور Kaiyi i-XA ۰۱ در مجموع ۳۳۰ کیلووات (۴۳۶ اسب بخار) و گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر است. شتاب آن از لحظه سکون تا رسیدن به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر تنها در ساعت ۵.۳ ثانیه طول می‌کشد.

کراس‌اوور Kaiyi i-XA ۰۱ با دو مدل باتری لیتیوم یون با ظرفیت‌های مختلف ارائه خواهد شد.

معرفی کراس اوور کوپه و برقی «چری» +عکس

منبع:خودرو بانک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ویسی IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    2 1
    به نظرم پراید خودمون بهتره کم مصرف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس