شرکت مینی از خودروی مفهومی جدید « اِیسمن» رونمایی کرد

این خودرو بصورت رسمی در ۲۳ آگوست و در گردهمایی Gamescom در کلن آلمان رونمایی خواهد شد.

به گزارش مشرق، شرکت مینی از یک خودروی مفهومی جدید با نام کانسپت اِیسمن (Concept Aceman) پرده برداری کرد. این خودرو یک کراس اوور الکتریکی بوده و در واقع تصویری از مسیر پیش رو و خط مشی کمپانی در آینده نزدیک را به نمایش می گذارد. نکته جالب اینکه مینی کانسپت ایسمن راهی خطوط تولید شده و شکاف بین دو مدل کوپر و کانتریمن را پر خواهد کرد.

از نظر طراحی ظاهری، کاملاً مشخص و واضح است که با محصولی از مینی روبرو هستیم. البته تغییراتی در برخی المان های سنتی اعمال شده و کانسپت اِیسمن با سبک نوین و ترندهای روز همگام سازی شده است. این خودرو به خاطر رنگ خاص که مابین سبز و آبی است، جلوه خاصی دارد. سقف نیز به رنگ اختصاصی سبز مسابقه ای بریتانیایی درآمده تا تاکیدی باشد بر خاستگاه برند مینی.

مینی کانسپت ایسمن اولین تبلور از زبان طراحی جدید کمپانی محسوب می شود. این زبان، «سادگی کاریزماتیک» (Charismatic Simplicity) نامیده شده و در آن دو عنصر مینیمالیسم و پایداری مورد تاکید قرار می گیرد.

مینی کانسپت ایسمن،خودروی مفهومی شرکت مینی

فرم اتاق مینی کانسپت ایسمن را می توان به دو جعبه کنار هم تشبیه کرد. در این خودرو فاصله چرخ ها با سپرها بسیار کم است، به همین جهت زوایای ورود و خروج مناسبی دارد. با ۴.۰۵ متر طول و ۱.۹۹ متر عرض، کانسپت ایسمن کمی کوتاه تر از مدلی مثل پژو ۲۰۰۸ بوده، اما در مقایسه با آن عرض بیشتری دارد. اگر مینی کانتریمن را از نزدیک دیده باشید، باید گفت طول کانسپت ایسمن اندکی از آن کمتر است، ولی از نظر عرض یکسان هستند.

نمای روبروی کانسپت ایسمن را باید چهره ای بروز شده از یک مینی توصیف کرد. از آنجایی که این خودرو، پیشرانه برقی دارد، خبری از جلوپنجره مشبک نیست. در عوض این بخش نورپردازی شده و LED های موجود پرچم انگلستان را نمایش می دهند. این بخش توسط یک نوار LED سبز رنگ احاطه شده است.

چراغ های گرد سال هاست که به یکی از مشخصه های اصلی محصولات مینی تبدیل شده؛ این المان در کانسپت ایسمن به یک قاب چند ضلعی تغییر فرم داده است. چراغ LED روشنایی در روز هم درون قاب اصلی قرار دارند.

مینی کانسپت ایسمن،خودروی مفهومی شرکت مینی

مینی برای ایجاد حس آفرود، دور تا دور کانسپت جدید خود را با محافظ های پلاستیکی پوشانده و یک باربند نسبتا بزرگ را روی سقف نصب کرده است. مثل جلوپنجره، در طراحی باربند هم طراحان از پرچم انگلستان الگوبرداری کرده اند. این کراس اوور برقی روی رینگ های ۲۰ اینچی ۵ پره حرکت می کند. تو رفتگی زیاد این پره ها جلوه بصری خاصی را برای کانسپت ایسمن ایجاد کرده است.

نمای عقب طراحی ساده تری دارد. درب صندوق صاف و یکدست بوده و پایین سپر با کمک پلاستیک محافظت می شود. چراغ های بکار برده شده در این بخش هم گرافیکی مشابه با نقش پرچم انگلستان دارند. شاید اسپویلر انتهای سقف را بتون شاخص ترین المان این نما دانست.

همانند نمای بیرونی، مینی کانسپت ایسمن در داخل کابین هم طراحی ساده و کم آلایشی دارد. برای ادای احترام به گذشته، نمایشگر خودرو دارای ساختاری گرد بوده و در قسمت میانی داشبورد نصب شده است. این نمایشگر هم اطلاعات مورد نیاز راننده را ارائه می کند و هم سیستم اینفوتینمنت از طریق آن مدیریت می شود. در زیر نمایشگر چند دکمه فیزیکی برای کنترل ترمز پارک، انتخاب وضعیت گیربکس و تنظیم صدای سیستم صوتی تعبیه شده است.

مینی کانسپت ایسمن،خودروی مفهومی شرکت مینی

مینی کانسپت ایسمن به پروژکتور نیز مجهز است و علاوه بر نمایشگر مرکزی میتواند اطلاعات را روی داشبورد منعکس کند. البته مینی تاکید دارد این پروژکتور نقش تزیئینی نیز دارد و مالک را قادر می سازد نقش و نگارها یا نوشته های دلخواه را روی داشبورد به نمایش بگذارد.

همانند بسیاری از کانسپت های اخیر، در داخل کابین مینی کانسپت ایسمن بجای چرم، از مواد بازیافتی استفاده شده و فرمان جنسی از نمد سبز دارد.

مینی کانسپت ایسمن،خودروی مفهومی شرکت مینی

جدیدترین کانسپت مینی به چراغ های هوشمند تجهیز شده؛ این چراغ ها هنگام نزدیک شدن راننده او را تعقیب نموده و بسته به فاصله صدایی جذاب پخش می شود. در این موقع حتی چراغ های اصلی برای راننده چشمک می زنند! در صورت باز شدن درها هم، نور خوشامدگویی به روی زمین بازتاب می شود.

در رابطه با مشخصات فنی اصلاً اطلاعاتی منتشر نشده و فقط می دانیم مینی کانسپت ایسمن از یک پیشرانه تمام الکتریکی بهره می برد. این خودرو بصورت رسمی در ۲۳ آگوست و در گردهمایی Gamescom در کلن آلمان رونمایی خواهد شد.

مینی کانسپت ایسمن،خودروی مفهومی شرکت مینی
مینی کانسپت ایسمن،خودروی مفهومی شرکت مینی
مینی کانسپت ایسمن،خودروی مفهومی شرکت مینی

منبع: سرپوش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 2
    آه...
  • هانی IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 0
    اسمش آسمان است نه ایسمن!
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 0
    اتاقش یه افتصاحه کامله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس