عراق به دنبال جنگنده‌ها و سامانه پدافند هوایی پیشرفته

وزیر دفاع عراق از تلاش بغداد برای خرید جنگنده‌های رافائل فرانسه و خرید پیشرفته ترین سامانه پدافند هوایی پرده برداشت.

به گزارش مشرق، «جمعه عناد سعدون»، وزیر دفاع عراق گفت که طرحی پنج ساله برای مجهز کردن ارتش عراق به سلاح‌های پیشرفته از جمله جنگنده‌ها و تجهیزات جدید ارائه کرده است.

وی در گفتگویی تلویزیونی افزود که عراق در حال عقد قرارداد برای خرید جنگنده‌های رافال فرانسه علاوه بر دریافت جدیدترین رادارها برای کنترل حریم هوایی و عقد قرارداد برای خرید پیشرفته ترین سامانه پدافند هوایی است.

وزیر دفاع عراق در ادامه تصریح کرد که در پارلمان عراق از طرح خود برای نوسازی ارتش سخن گفته و طرحی 5 ساله به پارلمان ارائه داده است.

به گفته وی، این طرح شامل خرید سلاح و آموزش طی 5 سال است که تا عراق را به یکی از بزرگترین ارتش‌های منطقه از لحاظ آمادگی تبدیل کند.

جمعه عناد سعدون اشاره کرد که سربازی اجباری در نهایت باید انجام شود و نیروهای جدید به ارتش عراق اضافه کند چرا که شمار زیادی از نیروهای ارتش عراق بالای 40 سال سن دارند.

پیش از این فرمانده پدافند هوایی عراق گفته بود که دو سامانه راداری جدید وارد عراق شده است و قرار است دو سامانه راداری دیگر نیز به زودی وارد کشور شود.

واکنش کتائب حزب الله به حمله به شرکت نفت در سلیمانیه

کتائب حزب الله عراق گروههای قانون شکن را در  ورای حمله راکتی به یک شرکت نفت در سلیمانیه دانست.

«جعفر الحسینی» سخنگوی کتائب حزب الله عراق در واکنش به حمله راکتی به میدان نفتی در استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق گفت: گروه‌های قانون شکن به دنبال برهم زدن اوضاع و فتنه افکنی از طریق حمله راکتی مشکوک به یک شرکت نفت فعال در سلیمانیه هستند.

وی از دولت پیشبرد امور عراق و نهادهای امنیتی این کشور خواست که با این گروه‌ها مقابله کند.

دستگیری سرکرده خطرناک داعشی

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از دستگری تروریست خطرناک خبر داد که 12 سال قبل از زندانی در تسفیرات در صلاح الدین فرار کرده بود.

هشدار سرایا السلام درباره حملات داعش

فرماندهی عملیات سامراء سرایا السلام درباره بهره برداری داعش از روزنه‌های امنیتی برای انجام حملات وحشیانه در اطراف سامراء در جنوب استان صلاح الدین هشدار داد.

«مرتضی البهادلی» سخنگوی رسمی فرماندهی عملیات سامراء اعلام کرد: سرایا السلام با اهداف انسان دوستانه از اقدامات امنیتی کاست تا شهروندان عراقی آزادی عمل بیشتری داشته باشد.

وی افزود: عناصر داعشی از این موضوع سوء استفاده کردند و میان غیرنظامیان نفوذ کردند ودست به حملات ناجوانمردانه زدند. آنها در قالب کشاورز و چوپان دست به اقدامات شنیع زدند.

البهادلی تاکید کرد: همه روزنه‌ها در شهر سامراء بسته شده و عناصر تروریستی امکان نزدیک شدن به شهر یا تهدید آنرا ندارند. سرایا السلام بسیاری از حملات تروریستی را قبل از وقوع آن خنثی کرده‌اند.

7 دستور بازداشت و 33 احضار در ماه ژوئن از اقدامات سازمان پاکدستی عراق

سازمان پاکدستی عراق اعلام کرد که در ماه ژوئن 40 دستور بازداشت و احضار برای مسئولان بلندپایه کشور صادر شده است.

در بیانیه این سازمان آمده که دستگاه قضایی 40 دستور بازداشت و احضار برای مسئولان بلندپایه عراق در پی تحقیقات انجام شده توسط دفاتر پاکدستی در بغداد و استان ها صادر کرده است.

در بیانیه مذکور اشاره شده که در ماه ژوئن، 7 دستور بازداشت و 33 احضار برای مقامات بلندپایه کشوری صادر شده است.

در میان این مقامات، یکی از وزرای سابق عراق، 3 تن از اعضای کنونی و سابق پارلمان عراق و یک معاون وزیر بازداشت و احضار شده اند.

دستگاه قضایی عراق همچنین دستور بازداشت و احضار 2 استاندار سابق و 3 استاندار اسبق، 10 مدیرکل و 9 مدیرکل سابق و 3 مدیرکل اسبق علاوه بر 3 عضو شورای استانی سابق را صادر کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    6 1
    این خیلی منطقیه که به دنبال قوی شدن هستند. اما اینکه فقط طی پنج سال بخوان به یکی از قویترین ارتش های منطقه تبدیل بشند یه جورایی توهم هست. بله میتونی یهو بری 200 تا جنگنده و دوهزارتا تانک و 10 تا پدافند هوایی و کلی چیز دیگه بخری. پولش رو میدی و بهت تحویل میدن. بیشتر پول میدی زودتر تحویل میدن. اما همش همین نیست. زیر ساخت لازمه. بخشیش سخت افزاریه بخشیش نیروی انسانیه و بخشیش هم دانش نظامیه/ دارن عرب بازی در میارن مثل باقی اعراب فقط میخرن و میخرن/ این شکلی فقط پولت رو دور میریزی
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      5 2
      نمی خواستم کامنت بگذاریم ،،،،، ولی در تایید حرف شما ، مگر از آمریکا اف 16 نخریدن ، خرید از فرانسه هم همین طور است ، باید در راستای منافع فرانسه حرکت کنند تا رافائل پرواز کند ، چرا چون زیرساخت و تکنولوژی ندارند . الان میگ 29,35 و جی اف 17 بیشتر به کارشان می آید .
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    8 0
    جالبه تو دوران صدام کلی ضرر مالی و جانی به ایران وارد کردند بدون پس دادن یک سنت غرامت جنگی.الان که دوران برادری با عراق رسیده و تحریم تسلیحاتی ایران هم تمام شده،حاضر نیستند یه فشنگ از ایران بخرند.حتما منتظر بازم اسلحه مفتی بهشون بدیم.
    • سیدمرتضی IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      1 1
      وزارت دفاع عراق خودش بودجه برای حشد الشعبی داره ما اسلحه مفتی ندادیم بلکه فروختیم چرا فکر میکنید ما اسلحه به سوریه عراق یا نفت به ومزوئلا مفتی میدیم!!همونجور که در دوران تحریم بنزین چاوز به ما بنزیم داد اون موقع هیچ کشور دیگه ای حاظر نبود اینکارو کنه ایا اون هم مفتی دادن؟یا زمان جنگ ما با عراق یکسری کمک نای مظامی از سوریه رسید ایا اونا مفتی بود؟!هیچ ملتی هیچ کشوری گدا نیست که بگین مفتی!عراق تا زمانی که مجبور نه از ما سلاح نمیخره چرا چون هنوز پایگاهای امریکایی توشه و نفوذ امریکا در وزارت دفاع زیاده
  • جواد جوادی IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    7 0
    پس اول لطف کنید ۱۰۰۰ میلیارد دلار خسارت جنگ با ایران را با سود تاخیرش پرداخت بفرمایید بعدا به فکر تشکیل بزرگترین‌ ارتش منطقه باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس