کد خبر 1402667
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
نانسی پلوسی: دیوان عالی کنونی آمریکا برای خانواده ها و آزادی خطرناک است

وزارت امور خارجه چین بار دیگر هشدار داد که مسئولیت تمام عواقب سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، برعهده واشنگتن است.

به گزارش مشرق، اصرار «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای سفر به تایوان، با هشدار مجدد و چندباره دولت چین مواجه شد.

«ژائو لی‌جیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (چهارشنبه) بار دیگر هشدار داد که مسئولیت تمام عواقب سفر پلوسی به تایوان، برعهده واشنگتن است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ژائو طی نشست خبری در پکن گفت: «ما قویاً مخالف سفر پلوسی به تایوان هستیم. اگر ایالات متحده بر این سفر اصرار کند و خط قرمز چین را به چالش بکشد، طرف آمریکایی مسئول تمام عواقب آن خواهد بود».

چین تایوان را یک استان می‌داند و همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف است. پکن همواره با سفر مقامات خارجی به این جزیره مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

سفر  پلوسی به تایوان اولین سفر یک رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از سال ۱۹۹۷ به این جزیره خواهد بود. گفته می‌شود ارتش آمریکا در حال بررسی حرکت ناوهای هواپیمابر یا ارسال جنگنده‌ها برای پشتیبانی نزدیک هوایی به عنوان بخشی از این سفر است.

پلوسی زمان و یا حتی اینکه چه زمانی به این کشور سفر خواهد کرد را تایید نکرده، اما «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته به خبرنگاران گفت که مقامات نظامی واشنگتن معتقدند چنین سفری ایده خوبی نیست.

امروز همچنین روزنامه چینی «ساوث چاینا مورنینگ پست» به نقل از کارشناسان ارشد نظامی این کشور نوشت که پکن ممکن است برای جلوگیری از سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، حریم هوایی این جزیره را منطقه پرواز ممنوع اعلام کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    1 0
    چین اگ ده درصد روسیه بستنی داشت الان تکلیف تایوان معلوم بوود
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    1 0
    چین سرانجام استان جدا شده اش یعنی تایوان رابه سزمین اصلی خود یعنی چین ملحق خواهد کرد و مانند روسیه مورد تحریم شدید آمریکا و غرب قرار خواهد گرفت و آنوقت بهترین موقعیت برای ایران پیش خواهد آمد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس