کد خبر 1402962
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
عملکرد 2 شرکت آمریکایی- انگلیسی و ژاپنی تولید کننده سیگار بررسی شود

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: نیروهای امنیتی باید برای بررسی عملکرد ۲ شرکت خارجی آمریکایی- انگلیسی و ژاپنی تولید کننده سیگار ورود کنند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین حسینعلی نوروزی نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تولید و فروش سیگار در داخل کشور از سوی ۲ شرکت خارجی چند ملیتی JTI و  BAT با ماهیت انگلیسی- آمریکایی و ژاپنی گفت: بر اساس آمار بیش از ۶۵ میلیارد نخ سیگار سالانه در کشور مصرف می شود که بخش زیادی از آنها از سوی این ۲ شرکت خارجی تولید و توزیع می شود.

وی با بیان اینکه مصرف رو به افزایش سیگار در داخل کشور از سوی جوانان و حتی بانوان نگران کننده است، افزود: امروز حدود ۲۴ میلیون نفر از مردان و سه درصد از بانوان جامعه سیگار مصرف می کنند.

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به تولید سیگار از این شرکت ها گفت: وقتی امکان تولید سیگار در داخل وجود دارد چرا باید سیگار از سوی شرکت های خارجی تولید شود.

حجت الاسلام نوروزی افزود: در حالی که در استان‌های شمالی و برخی از استان های کشور توتون و تنباکو تولید می شود اما این ۲ شرکت خارجی مواد اولیه خود را از خارج وارد و حاضر نیستند از تولیدات کشاورزان ما برای مصرف خود استفاده کنند.

وی با اشاره به تحریم ایران از سوی اروپا و آمریکا گفت: این کشورها حتی از ورود مواد غذایی، دارو و ماسک به ایران جلوگیری می کردند اما چطور این شرکت ها خارجی در ایران آزادانه فعالیت دارند و مشمول تحریم نشدند.

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: اگر دل شرکت های چند ملیتی برای ملت ایران می سوزد، چرا مانع ورود دارو و حتی ماسک به کشور می‌شوند اما بیش از اندازه به تولید سیگار که برای سلامتی مردم ضرر دارد، می پردازد و این نشان از دست های پنهان برای آسیب زدن به مردم و سلامت جامعه دارد که باید زود شناسایی و محاکمه شوند.

حجت الاسلام نوروزی با انتقاد از عدم پرداخت مالیات مناسب از سوی این شرکت های خارجی گفت: متاسفانه آنها نه تنها مالیات به اندازه درآمد نمی دهند بلکه درآمد حاصله را از کشور خارج کرده و به انجام وظایف اجتماعی خود نیز توجهی ندارند.

وی با بیان اینکه مجلس باید بر عملکرد این ۲ شرکت چند ملیتی نظارت جدی داشته باشد، گفت: گسترش مصرف سیگار در کشور باید مورد بررسی دقیق نمایندگان مجلس قرار گیرد.

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: اینجانب از نیروهای اطلاعاتی و امنیتی می خواهم که به عملکرد ۲ شرکت آمریکایی- انگلیسی و ژاپنی تحت پوشش آمریکا، ورود کرده و نحوه تولید، توزیع و تبلیغ آنها را بررسی کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    12 1
    حالا اگر عده ای منافق داخلی نگویند تو این همه مشکل اقتصادی ، گیر دادید به سیگار مردم !!! مثل قضیه حجاب
  • سید فروزان CH ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    9 0
    دقیقا سئوالی است که مردم دارند ؟؟؟؟ ضمن اینکه ارز این شرکت‌های خارجی چگونه تامین میشود؟؟؟؟؟
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    2 6
    حالا مشکل اینه که کی سیگار تولید می کنه یا اینکه چرا مصرف سیگار زیاد شده؟ به نظر نگرانی ایشون مورد اوله!
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      10 0
      اتفاقأ نگرانیشون کاملا درسته، اگر تحریم هست دیگه نباید سیگار هم وارد بشه، همینجا تولید کنین!!!
    • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      3 0
      ۱۹:۲۸ واقعا نمی‌فهمی یا نمی‌خواهی بفهمی؟!!!!
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    9 0
    این دو شرکت دارن از خارج آشغال و پهن میارن میریزن تو سیگار! توتون کجا بوده؟!
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      0 0
      خخخخ
  • علی IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    8 0
    خیلی حرفش درسته چرا این شرکت ها تحریم نشدن؟؟؟ و چرا از کشور خارج نشون؟ چرا از مواد اولیه ایرانی استفاده نمی کنن؟
  • عطار IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    6 0
    فتوایی همانند فتوای آیت‌الله میرزایی شیرازی در این ایام نیاز هست.
  • محمدایوب IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    7 0
    چرا سالها تحریم بودیم غذا دارو هرچه که توان داشتند اما یکی سئوال نکرد اگر تحریم هست پس چرا سیگار که اتفاقا شرکت آنها آمریکایی وانگلیس وژاپن هستند چرا آمریکا اینها را تحریم نکرد از طرفی وقتی ژاپن پول کشورمان را بلوکه کرده نمی‌دهد چرا کشور ما این شرکت را توقیف نکرده وبیاندازد بیرون دم اینها به چه کسانی وصل است وچه قدرتی دارند
    • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      4 0
      چون شیخ حسن علی برکت اللهی قلابی و همپالگیهاش راه رو برا این شرکتها هموار کردنددددد
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    4 0
    چه عجب بلاخره چشمانتان باز شد و از خواب بیدار شدید . به این مطالب قیمت سیگار رو هم اضافه کنید با توجه به اینکه تمامی اقلام اضافه قیمت ۱۰ الی ۲۰ برابری داشته اند سیگار دو یا نهایتا ۳ برابر رشد قیمت داشته . حتما باید جوانان نابود شوند و کشور به فنا برود تا آقایان به هیکلشان تکانی بدهند وبه دور و برشان توجهی داشته باشند . سالهاست این اتفاق به روندی عادی تبدیل شده و بیشتر خانواده ها و بخصوص خانمها و نوجوانان به قلیان اعتیاد پیدا کرده اند و مسئولین هم خم به ابرو نمی آورند . دشمن بنیان خانواده را هدف گرفته و یکی از شیوه های نابودی ملت همین اعتیاد است تا دیروز چشم بر روی بی حجابی و بی عفتی بسته بودند و ناگهان بیدار شده اند و به فکر مبارزه با فرهنگ برهنگی افتاده اند و فردا نیز پس از رفع خستگی و کشیدن خمیازه تدبیری برای اعتیاد و سیگار و قلیان نیز خواهند کرد .
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    2 0
    مجلس مردانه تولید و مصرف دخانیات را ممنوع کند و دستور جمع آوری همه سفره خانه های سنتی که به بهانه قلیان کشی شده مرکز اعتیاد کردن جوانان را صادر کنند و مجازات سنگین برای تولید کننده های توتون و سیگار همچنین واردات و خرید و فروش آن کنند تا کشوری عاری از دخانیات داشته باشیم شاه کلید اعتیاد همه جوانان معتاد سیگار و بخصوص قلیان است که توتونهای آنها توسط عربستان و دیگر کشورهای متخاصم تامین می شود مردانه بایستید تا همه ترفندهای دشمنان را نقش بر آب کنید به شرط این که شورای نگهبان همچون گذشته مخالفت نکند و اگر کرد شورای تشخیص مصلحت ورود کند و آنرا برای همیشه تاریخ تعطیل کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس