داوران لیگ برتری باهوش‌ترین‌ها هستند/ سابقه نداشته داوران ما این اندازه در لیگ قهرمانان قضاوت کنند

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: داوران لیگ برتری جزو باهوش ترین‌ها هستند.

به گزارش مشرق، حسن کامرانی فر در سمینار پیش فصل داوران لیگ برتری اظهار داشت: در سال گذشته اتفاقات خوبی برای داوری افتاد و زحمات شما در کنار برنامه‌های کمیته و دپارتمان روند خوبی را شکل داد. مدل رفتاری جدیدی انجام شد و از همه داوران ممنون هستم که تلاش کردید اجرایی خوبی در لیگ به نمایش بگذارید. عملکرد و مدل رفتاری جدید داوران می‌تواند یک الگو برای فدراسیون باشد. مدرس داوری امروز برای حضور در سمینار امروز و آمدن به ایران یک تا دو کلاس خود را لغو کرد. او از دوستان خوب کارلوس است و دوست خودم در اسپانیا است و با کمک همکارانم به ایران آمد.

وی افزود: می‌خواهیم برای مراسم اختتامیه آمار داورانی که فصل گذشته در مسابقات آسیایی بودند به اطلاع داوران برساند. در مرحله گروهی لیگ قهرمانان با توجه به اینکه ۷ داور و ۹ کمک داور داشتیم اما سابقه نداشته این همه داور ما در لیگ قهرمانان حضور داشته باشند. بیش از پنج داور و هفت کمک داور ما دز این مسابقات قصاوت کردند. در جام جهانی فوتسال و تورنمنت‌های دیگر داور داشتیم‌. تلاش می کنیم برای داوران فوتبال بانوان هم این اتفاق بیفتد .

دبیرکل فدراسیون فوتبال عنوان کرد: فدراسیون فوتبال تلاش خواهد کرد براساس روابط و دیپلماسی داوران ما در مسابقات بین المللی حضور داشته باشند. در این مورد در قطر با شیخ سلمان صحبت کردیم. داوران ما در این مسابقات عملکرد خیلی خوبی هم داشتند. اگر تفاوت قضاوت آنها را در لیگ آسیا و لیگ برتر مقایسه کنید، می بینید در داخل به دلیل هجمه ناحق برخی تیم‌ها توانایی داوران گرفته می شود با ارکان قضایی فدراسیون صحبت کردیم تا تیم ها اجازه بدهند داوران قضاوت خود را داشته باشند و اگر شان آنها را زیر سوال می‌برند ارکان قضایی ورود کنند.

کامرانی فر افزود: یکی از باتجربه ترین داوران ما هر برخوردی سال گذشته یک سرمربی در کنار زمین نشان داد. برخورد بسیار خوبی داشت و از داوران جوان می‌خواهم چنین داورانی را الگو قرار بدهند. باهوش ترین داوران به لیگ برتر می‌آیند و داوران ما نیز جزو باهوش ترین و خوشتیپ ترین ها هستند. این لباس ها شما را خوشتیپ نکرده بلکه شما به لباس ها اعتبار دادید.  از ظرفیت های این استاد هم استفاده کنید تا لیگ خوبی داشته باشیم.

وی افزود: صحبت هایی مطرح شده تا داوران بلید لیسانس VAR داشته باشند. ما مثل دختر گل فروش هستیم و هر کاری اتفاق بیفتد حواسم مان به داوران است. تمام تلاش خود را برای انجام دادن بحث VAR و تجهیزات انجام دادیم. برخی مسائل مثل ماجراهایی که برای VAR قبلی پیش آمد دست ما نیست اما مکاتبات، تلاش ها و رایزنی‌های زیادی برای تجهیز ورزشگاه‌ ها به این سیستم انجام داده‌ایم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در این بخش کوتاهی نکرده ایم و با فیفا مکاتبه شده تا از یکی از پنج شرکت اصلی مذاکره کردیم. تمام کارها پیش می رود اما با اینکه می دانید در این بحث مجوز هیات رئیسه رد می خواهیم اما آن کار را نیز انجام داده ایم. به فغانی، منصوری و ابوالفضلی برای حضور در جام جهانی تبریک می گویم اما برای اینکه سایر داوران به چنین سطحی برسند، باید ابتدا لیسانس VAR بگیرند که در این راه خیلی تلاش می‌کنیم.

وی افزود: سه روز قبل اسپانسر داوران فدراسیون فوتبال مجدد مشخص شد. شرکت نفت پارس که سه سال در کنار داوران بود مجدد سه سال دیگر با شرایط خیلی خوب در کنار که هستند. از مسئولان این شرکت تشکر می‌کنم.

دبیرکل فدراسیون افزود: در بحث داوران سازمان لیگ خیلی کارها را انجام می‌دهد. برای بهاروند آرزوی سلامتی و موفقیت دارم که هر زمان هرچه خواستیم برآورده کرد. از کشوری فر و شکاری نیز به این دلیل که حواس شان به داوری هست تشکر می‌کنم.

کامرانی فر ادامه داد: این کلاس لیگ برتر نیست  بلکه کلاس دانش افزایی پیش فصل داوران است و عزیزانی که اینجا هستند صرفاً داور لیگ برتری نیستند و قرار نیست در لیگ قضاوت کنند. قرار نیست داوری که خوب قضاوت می کند پنج هفته منتظر باشد تا نوبت بعدی اش باشد و یک داور هم که اشتباه کرده پنج هفته بیرون بماند. این عدالت نیست و هرکسی در کلاس ها عملکرد خوبی داشته باشد می‌تواند در لیگ قضاوت کند.

وی تصریح کرد: در نهایت از زحمات سید میرشاد ماجدی و اعضای هیات رئیسه تشکر می‌کنم.منتظرم لیگ شروع شود و مدل  جدیدی از داوران ببینیم. اگر در زمین بازیکنی کاری انجام می دهد که مستحق اخراج است شما مقصر نیستید بلکه باید قانون را اجرا کنید. از اصحاب رسانه نیز ممنون هستم و امیدوارم کمکم کنید قشر بزرگ، فرهیخته و توانمند داوری عملکرد خوبی داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس