کد خبر 1403946
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
تصویب کلیات طرح نظام‌نامه برنامه‌ریزی و بودجه

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تصویب کلیات طرح نظام‌نامه برنامه‌ریزی و بودجه کشور در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امروز(یکشنبه ۹ مرداد ماه) این کمیسیون گفت: دستورکار نخست امروز کمیسیون اصلاح یکی از بندهای قانون بودجه سال ۱۴۰۱ درباره محل منابع تامین قیر رایگان بود؛ پیشنهادات مختلفی در این زمینه مطرح شد و در نهایت پیشنهاد کمیته‌ای که روی این موضوع کار کارشناسی انجام داده بود، تصویب شد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، توضیح داد: در قانون بودجه از محل «منابع داخلی شرکت ملی نفت» منابعی برای تامین قیر رایگان پیش‌بینی شده که براساس مصوبه جدید کمیسیون منابع داخلی شرکت ملی نفت به «منابع در اختیار شرکت ملی نفت» تغییر کرد.

مفتح گفت:‌در بند ز تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۱، آمده است: در سال ۱۴۰۱ وزارت نفت مکلف است معادل ۱۹۰ هزار میلیارد ریال نفت خام از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران در اختیار پالایشگاه ها قرار داده و به میزان آن، به صورت ماهانه از ابتدای سال ۱۴۰۰ مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) در اختیار دستگاه های اجرایی موضوع این قانون قرار دهد.

وی بررسی طرح نظامنامه برنامه‌ریزی و بودجه کشور را دومین دستورکار امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس برشمرد و ادامه داد: کمیسیون از مدت‌ها قبل درحال بررسی این طرح بود که پس از رسیدگی به آن در نهایت کلیات طرح نظامنامه برنامه‌ریزی و بودجه کشور در کمیسیون تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه جزئیات طرح مذکور در جلسات آینده کمیسیون بررسی می‌شود، اضافه کرد:مقرر شده براساس این طرح قانون برنامه و بودجه مصوب سال ۱۳۵۱ برررسی و اصلاح می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس