ایمن الظواهری

منابع مطلع آمریکایی می‌گویند سرکرده سازمان تروریستی القاعده در خانه وزیر امور داخله طالبان هدف قرار گرفت و از موشک «هِل‌فایر» برای این حمله استفاده شد.

به گزارش مشرق، بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره کشته‌شدن «أیمن الظواهری» سرکرده سازمان تروریستی القاعده در حمله پهپادی آمریکا به کابل، روزنامه «نیویورک‌تایمز» بامداد سه‌شنبه جزئیات بیشتری از این حمله منتشر کرد.

نیویورک تایمز به نقل از مقامات فعلی و سابق دولت آمریکا نوشت: «ایالات متحده در یک حمله با هواپیمای بدون سرنشین، سرکرده القاعده و طراح اصلی حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را در افغانستان کشت».

این منابع به این روزنامه گفتند: «ایمن الظواهری در حمله کابل کشته شد که اولین حمله در افغانستان از زمان خروج نیروهای آمریکایی در سال گذشته و یک پیروزی تبلیغاتی بزرگ برای تلاش‌های دولت بایدن در مبارزه با تروریسم است».

مقامات مذکور - که نام یا سمت آنها فاش نشد - تاکید کردند: «این حمله توسط سیا انجام شد نه ارتش آمریکا. این حمله موفقیت آمیز بود و تلفات غیرنظامی در پی نداشت. با سقوط کابل به دست طالبان، سیا تلاش‌های مخفیانه‌ای را برای یافتن الظواهری آغاز کرد و معتقد بود که بازگشت طالبان به قدرت او را کمتر محتاط می‌کند».

به گفته یکی از تحلیلگران آمریکایی، خانه‌ای که الظواهری در آن هدف قرار گرفت متعلق به یکی از دستیاران ارشد «سراج‌الدین حقانی» وزیر امور داخله دولت طالبان بود؛ وزیری که مقامات آمریکایی می‌گویند به شخصیت‌های ارشد القاعده نزدیک است.

این تحلیلگر گفت که تصاویر این حمله منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی حاکی از اصابت یک موشک «آر.ایکس ۹» از نوع موشک‌های «هِل‌فایر» است که مجهز به تیغه‌های بلند با هدف کشتن اهداف با انرژی جنبشی برای به حداقل رساندن آسیب‌های جانبی عمده است.

نیویورک‌تایمز در ادامه به نقل از منابع مذکور نوشت: «بازگشت الظواهری به افغانستان پرسش‌هایی را در مورد تعهد طالبان به دور نگه‌داشتن القاعده از این کشور ایجاد می‌کند. الظواهری فکر می‌کرد که ما نمی‌توانیم او را ردیابی کنیم، اما اشتباه می‌کرد».

در این گزارش آمده است: «دولت ایالات متحده هم‌اکنون در حال بازنگری در سیاست خود در مورد حملات پهپادی علیه اهداف تروریستی است. در حالی که ارتش آمریکا به طور کلی حملاتی را در مناطق جنگی ایجاد شده انجام می‌دهد، سیا عملیات را در مناطقی انجام می‌دهد که ایالات متحده خواهان محرمانه‌بودن اقدامات خود است».

این روزنامه در پایان نوشت: «از آنجا که دولت طالبان با هرگونه حمله هواپیماهای بدون سرنشین در قلمرو خود مخالف است، ایالات متحده ممکن است استفاده از سیا را برای انجام عملیات ترجیح داده باشد. در حالی که سیا پهپادهای خود را دارد، از پهپادهای نظامی نیز استفاده خواهد کرد، که با ورود هواپیما به حریم هوایی که هواپیماهای وزارت دفاع مجاز به انجام آن نیستند، اختیارات حملات به آژانس واگذار می شود».

بامداد سه‌شنبه بود که یک مقام ارشد دولت آمریکا بامداد سه‌شنبه با تایید انجام حمله پهپادی به هدفی در کابل، گفت در این حمله یک عضو ارشد سازمان تروریستی «القاعده» از بین رفت.

همزمان، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز به نقل از منابع امنیتی و اطلاعاتی در دولت آمریکا نوشت: «در حمله روز یکشنبه آمریکا به کابل در افغانستان، ایمن الظواهری سرکرده سازمان تروریستی القاعده کشته شده است».

کاخ سفید نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد سه‌شنبه در مورد عملیات «موفقیت آمیز علیه هدف مهم القاعده» در افغانستان صحبت خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    10 3
    اسراییل خودش رو جر داد که الظواهری در تهران ترور کرده
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      8 0
      سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و ایمن الظواهری هر دو با پهپاد کشته شدند ولی این کجا و آن کجا
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      4 1
      شینزو ابه هم امریکا زد چون برگشته بود
  • صدر FR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    7 25
    مرگ بر آمریکا نجس ، زنده باد اسلام
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      14 5
      حالا تو چرا از هلاکت الظواهری ناراحتی
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      11 6
      مرگ بر آمریکا و مرگ بر تمامی گروه های تروریستی ساخت USA آمریکا همچون همین القاعده و داعش و طالبان و ... این گروه های تروریستی هیچ ارتباطی با اسلام‌ و مسلمانی ندارند
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      2 9
      خاک بر سر زورش به پوتین و کیم ایل سونگ نمیرسه میره ناغافل یه خانه تو افغانستان را میزنه این ابر قد قد اگه جرئت داره یه فشنگ از دور به پیونگ یانگ شلیک کنه تا ببینه جناب کیم چطور باباش رو جلو چشمش میاره
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 0
      قابل توجه اوغان های قوم پشتون طالب پرستان افغاني : پس از کشته شدن ترور رهبر القاعده، مبلغ چهل میلیون دلار به افغانستان وارد شد !!! یک روز پس از اعلام خبر کشتن رهبر القاعده در قلب کابل، چهل میلیون دلار امریکایی به دست طالبان رسید !!! ٠ ساده باید گفت : معامله ای صورت گرفت این ترور یعنی نهایت همکاری و همراهی و معامله گروه تروریستی طالبان با وحوش آمریکایی !!!
  • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    6 2
    ای ول.
  • کسرا IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    13 4
    حالا بگو آمریکا بد هست این یارو ۲۵۰۰ تومن نمی ارزد با موشک هل فایر زده در ضمن در خانه وزیر طالبان طالبان با پیاده روی حکومت تشکیل داد آن هم حکومتی اسلامی پرچم مردم یک کشور را عوض کرد پیشنهاد من این است آمریکا در کشتن اینها از موشک استفاده نکنه
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
      0 0
      ساده، ایمن الظواهری مامور سازمان سیا هست سندش هست بعدش اینا اسلامی نیستن بلکه وهابی هستند
  • امیر GB ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    5 0
    خود سراج الدین حقانی فروخته , خودش لبه تیغه حتمن پشت پرده به توافق هایی رسیده اند , والا امریکا بیست ساله نمیتونسته الظواهری رو پیدا کنه .
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      2 0
      بله قطعا" پشت پرده ، گروه طالبان در این موضوع با آمریکایی ها همکاری و معامله صورت دادند ، طالبان می‌خواهد حاکم مطلق افغانستان باشد و طی نشست های اعضای طالبان با آمریکایی ها در دوحه قطر هم چنین توافق کردند افغانستان رو تحویل این گروه افراطی تروریستی طالبان بدهند فقط تهدیدی برای آمریکایی ها اتفاق نیوفتد و هرگونه همکاری لازم باشد جهت منافع آمریکا انجام شود ، در واقع این طالبان سرباز آمریکا در افغانستان باید باشد
  • جهودشناس IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    5 4
    به این دلیل ایمن الظواهری را زدند چون ایمن رادیکال نبود. حالا آمریکاییها میخواهند یک رادیکال را که از قبل او را رزرو کرده‌اند و تا بن دندان با پول و غذا و لجستیک و سلاح و تبلیغات رسانه‌ی مجهز کرده‌اند به زودی بر روی کار بیاورند. سربازها برای شکم سیر، سلاح زیاد و امکانات بیشتر، جذب او میشوند و او قدرت میگیرد. این یک الگو هست که مدام بصورت چرخه‌ای توسط مافیای یهودیان بین المللی انجام میشود.
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    5 3
    آقا یاد بگیرین، مهم نیست چند سال بگذره، انتقام خون حاج قاسم فراموش نشه، ما منتظریم!!!
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      13 1
      باش عزیزم. باش
  • حمید IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    19 5
    اینو میگن حمله پهپادی موفق نه مثل بعضیا فقط صدا در میکنه یه خورده شیشه میشکنن درودیوار خش برمیداره
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 2
      گل گفتی تعنه خوبی زدی
    • DE ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      1 7
      حمید ۰۷:۳۹ - حمید باز رمید. نوشته اینو میگن حمله پهپادی موفق نه مثل بعضیا فقط صدا در میکنه یه خورده شیشه میشکنن درودیوار خش برمیداره// آخه چلمنگ منگ هنگ دور خونش مثلا صدها موشک ضد هوائی و پاتریوت و دیوارهای بتنی ضد موشک و سنگرهای ضد بمب ....و رادار ..و نگهبان بود ؟؟؟ یه خونه بساز بفروش مسخره بدون محافظ با صدها جاسوس و خبر بیار برای یانکی ها هر موشکی بزنی توش همه کشته میشن. القاعده و بن لادن را مانند داعش خود امریکا درست کرد. میگه مال خودمه هر وقت هم بخوام نابودش میکنم. معلوم نیست میخواسته کدام جنایات امریکا را لو بده که ترورش کردند. مصاحبه ها ی یکسال اخیر او راز ترورش را فاش میکند. وگرنه امریکا میدونه هر روز اینها کجا هستند و چکار میکنند. خوب شد موقع دررفتن دنیا دید چقدر جاسوس با خودش برد تازه هزران جاسوس را هم گذاشت دارن کار میکنند.
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    3 12
    یادتون باشه از دهن یانکی گاوچرون حرف راست بیرون نمیاد، معلوم نیست رفتن یه خونه خالی رو یه بمب زدن توش این طرف رو هم عین بن لادن میگن کشتیم انداختیم تو دریا!! خخخخخخخخ چندوقت دیگه ریشاشو میتراشه میره هاوایی جایی با بن لادن و بقیهٔ مزدورهای سیا با اسم مستعار زندگی میکنه!!!!!
  • محمدایوب IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    5 1
    اولا به درک واصل شد دوما قابل توجه غربگدایان وپیر ومرادشان که می‌گفت زمان موشک گذشته زمان گفتگوست او نیست ببیند اما این پادوهای غرب وامریکا ببینند که دردنیا قانون جنگل حاکم است
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    2 1
    جنبش اصیل منطقه
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      5 0
      دقیقا" جنبش اصیل تروریستی منطقه ! خخخ
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    19 2
    دم آمریکا گرم
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 3
      کت تو هم نرم
  • قریشی بوکانی IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    2 4
    کاش رسانه های خودمان با شبکه رسانه ای غربی ها همصدا نبودند، وقتیکه تمام اسناد و شواهد نشانگر داخلی بودن جریان یازده سپتامبر دارد بی انصافی است در مسیر شبکه رسانه های صهیونیستی غربی ما هم سیا و موساد و پنتاگون را در این واقعه تبرئه کنیم و مدام در اخبارمان انگشت اتهام را روبروی افراد یا جریانات دیگر بگیریم . بعد از یازده سپتامبر گروههای مطلع فراوانی از داخل خاک امریکا ثابت کردند که این اتفاق داخلی بوده و این ساختمانها از قبل با نانو ترمیت و مواد منفجره آماده شده بودند و هزاران دلیل منطقی و علمی دیگر که مایکل مور در مستندات خود بصورت روشن به آنها پرداخته ثابت می کند که یک برنامه ریزی داخلی از سوی موساد و سیا این سناریو را طراحی و اجرا کرده اند ... شما را به خدا نقش اساسی سیا و موساد را دانسته و ندانسته در انتشار اخبار مربوط به آن به حاشیه نرانیم . عملیات یازده سپتامبر روی میز امریکائیها طراحی و با هواپیماهایی که از قبل آماده شده بودند اجرا گردید . مرگ بر امریکای تروریست
  • US ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    2 10
    خود طالبان بخاطر رفع مسدود شده پول های بلوکه شده وی را لو دادند! بده بستان کردند. چطور آمریکا افغانستان بود پیدایش نکردند تا فلنگ رو بستن پیدا کردند. طالبان از آمریکایی‌ها هم پست تر و کثیف تر اند
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 0
      درود بر شما ، دقیقا".. دقیقا" همینطوره !
  • ایرانی IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    5 4
    سناریو های کشته شدن بن لادن ، ایمن اظواهری و البغدادی و مابقی : بن لادن ، ایمن اظواهری و البغدادی و مابقی بعنوان جاسوس آمریکایی اسراییلی غربی استخدام می شود آموزش می بیند گریم می شود تغییر چهره می دهد ماموریتش را در مناطقی که اربابان صهیونیسم قرار است عملیات اجرا کنند شروع می کنند بعد مورد اتهام صوری قرار می گیرند بعد آمریکایی ها اسراییلی ها غربی ها با بهانه ترورریسم فلان کشور افغانستان عراق سوریه یمن لیبی و .. را اشغال کرده یا عملیات انجام می دهند بعد از پایان عملیات مهره ها یا سوخته و کشته می شوند یا گریم جدید کرده و اعلام می شود آنها کشته شده اند مثلا جسدشان در دریا انداخته شده و ازین قبیل فیلم ها و این فیلمسازی های هالیوودی ادامه دارد
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      13 1
      ایرانی جان ! آدرس پارکی رو که از اونجا مواد روان گردان می خری رو میشه به ما هم بدی؟
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 1
      افغاني جان اوغان جان کشور خودت افغان نستان بزرگترین مرکز تولید انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی عزیزم !
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    5 2
    نیروهای اصیل منطقه جاسوس امریکا هستن!
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      1 0
      طالبان سرباز آمریکا و مجری طرح ها و توطئه های آمریکا خواهد بود ، آمریکایی ها کاملا" با برنامه و توافق قبلی ( دوحه قطر ) افغانستان رو تحویل گروه تروریستی طالبان دادند .. ترور ایمن الظواهری دشمن آمریکا هم جزو همین توافقات پشت پرده طالبان و آمریکایی هاست طالبان تعهد کرده در همه زمینه ها با آمریکایی ها همکاری کند حافظ منافع آمریکا باشد هیچ تهدیدی نباید از افغانستان جهت منافع آمریکا اتفاق بیوفتد .. طالبان باید مجری دستورات آمریکایی‌ها باشد
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 0
    چه جوریه این راحت با پهپاد می آید و میزند و می کشد ...... چرا سران و سربازان جبهه النصره و داعشی های توی ادلب را نمی توانیم بزنیم کارهای اطلاعاتی ایران ضعیف است . شنود و رهگیری و ردیابی ما ضعیفه ( البته یه چیزهایی داریم و لی در کل ضعیفه ) .... ما هم مثل همین جنایتکار آمریکا تک تک سران تروریست ها را در عراق و سوریه پیداکنیم و بزنیم
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      1 1
      چون خود طالبان در این مورد خاص با آمریکایی ها همکاری کرده ، پشت پرده با هم توافق و معامله ای صورت دادند ..!
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 0
      نظروپیشنهادی که کاربرمحترم۹:۳۳دادندخیلی ارزشمندهست
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    2 2
    آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. فقط شایعه میسازد.
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    10 0
    چرا کدخدا میتونه رهبران القاعده و طالبان را سلاخی کند ولی ایران نمی تواند؟
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      1 2
      چون پشت پرده این اتفاق کدخدای شما با طالبان معامله کردند و این اتفاق با همکاری کامل طالبان صورت گرفت ..
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 2
    هیلاری کلینتون با صراحت اعلام و اعتراف کرد تمام این گروه های تروریستی افراطی اسلام‌گرا امثال القاعده طالبان و داعش ساخت USA آمریکا هستند که تا زمانیکه منافع آمریکا رو تامین کنند در خدمت آمریکایی ها باشند تروریست های خوبی خواهند بود ، آمریکایی های احمق با تولید این گروه های تروریستی جهان و خصوصا" منطقه ما رو نا آرام کردند ..!
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 2
    این که ظاهراً معتدل بود
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
      0 0
      خیر
  • نیما IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    4 1
    رفت پیش ابوبکر بغدادی
  • US ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 0
    حاج قاسم رو هم با همین موشک به شهادت رسوندن ؟
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    2 0
    هِل‌فایر چه با برکت هستش برای امریکا
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 0
      طالبان سرباز آمریکا در افغانستان شده ، در واقع این ترور نه بخاطر تکنولوژی و یا پهپاد آمریکا که بخاطر نهایت همکاری گروه طالبان با اربابان آمریکایی خودشون بوده در ازای تحویل حکومت افغانستان به طالبان آمریکایی ها طالبان رو برده و سرباز و امر بر خودشون کردند
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 0
    جای مهر پیشونیش سیبل خوبی بود برا شلیک
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    اگر هم ترور نمی شد خودش داشت می مرد دیگه . این ها همه بازی های سیاسی هست
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 3
    طالبان خودشان ایمن الظواهری را فروختند،آمریکا بدون خیانت عده ای خودی هیچ غلطی نمی تواند بکند.
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    کاخ سفیدمتحداشو داره ترورمیکنه تااگه اسراییل نابودشد کسی شوکه نشه چون دیگه امریکا کارش روانجام داده وداره فرارمیکنه
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 0
      بله همینطوره تمامی این گروه های تروریستی افراد تروریست همچون همین شخص روزگاری دوست و متحد آمریکا بودن .. تروریست های خوبی بودن ولی از زمانیکه طبق دستورات اربابشون حرکت نکردن و علیه منافع آمریکا اقدام کردند شدن تروریست های بد و باید کشته میشدن ...
  • اکبر DE ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    2 0
    شما که میگفتین طالبان جنبش اصیل منطقه است؟ جاسوس امریکا در اومد که !!! بالاخره طالبان خوبه یا بده؟ یکی اینو جواب بده…
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      2 0
      شما که آلمان هستی زندگی اتو بکن تو اروپا برات چه فرقی می‌کند ، بعد هم تو توضیح بده اونجا چه میکنی ! خخخخ
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 0
      طالبان جنبش اصیل تروریستی است ! همه این جنبش های اصیل همچون طالبان القاعده داعش ساخت آمریکا هستند
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    2 0
    مشخصه آمریکا کاملا حساب شده و با برنامه و رهگیری اطلاعاتی دقیق این ترور را انجام داده عین عملیات فرودگاه بغداد
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 1
    تسلیت
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    2 0
    اینم کتلت شد ...خخخخخهه
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 1
    تسلیت
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    اگر راست میگوئید جنازه اش را نشان دهید و بگذارید کارشناسان پزشکی آن را تائید کنند.
  • وحید CH ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 1
    زنده باد طالبان
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 0
      قوم پرستان اوغان قوم پختون عاشق گروه تروریستی طالبان و تروریست های حقانی هستند ! افغانستان به یک قوم و قبیله طایفه تعلق ندارد همه مردمان و اقوام افغانستانی تاجیک و هزاره پشتون و اوزبک ... باید در حاکمیت و دولت و قدرت افغانستان شریک و سهیم باشند
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 0
      زینده باد خودم و خودش ! خخخ
  • دانیال IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 0
    درود خدا بر همه مجاهدانی که جان خود را در کار مقابله با استکبار امریکایی و غربی باختند. درود بر شهیدان راه خدا.
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
      0 0
      این آدم رئیس القاعده بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس