کاخ سفید: آمریکا شواهد «دی ان ای» برای تایید مرگ الظواهری ندارد

هماهنگ کننده امنیت ملی در ارتباطات راهبردی آمریکا می گوید این کشور شواهد دی ان ای برای اثبات مرگ سرکرده گروه القاعده ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، یک مقام ارشد کاخ سفید می گوید تنها شواهد عینی و بصری برای تایید مرگ سرکرده گروه تروریستی القاعده را در اختیار داریم.

«جان کربی» هماهنگ کننده امنیت ملی در امور ارتباطات راهبردی کاخ سفید روز سه شنبه گفت که ایالات متحده تأیید بصری مرگ ایمن الظواهری را دارد، اما هیچ مدرک «دی ان ای» ندارد. این مقام دولت آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه سی ان ان در این باره گفت که بر اساس منابع و روش های متعددی که جمع آوری کرده ایم، به شواهد دی ان ای نیازی نداریم.

هماهنگ کننده امنیت ملی در امور ارتباطات راهبردی کاخ سفید افزود که ایالات متحده تأیید بصری و نیز تایید از طریق منابع و روش های دیگر را در این باره دارد. کربی، که کشورش خود بوجود آورنده گروه تروریستی القاعده است، مدعی شد که در این حمله پهپادی به غیرنظامیان و هیچ ساختمان غیرنظامی آسیب وارد نشده است.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد سه شنبه از کشته شدن ایمن الظواهری سرکرده گروه تروریستی القاعده در یک حمله پهپادی خبر داد. بر اساس این گزارش، جو بایدن گفت: ایمن الظواهری رهبر گروه القاعده را که در طراحی حملات ۱۱ سپتامبر دست داشت، کشتیم. اجازه نخواهیم داد افغانستان پناهگاهی برای تروریست‌ها شود.

ایمن الظواهری در سال ۲۰۱۱ و پس از کشته شدن اسامه بن لادن در پاکستان، رهبری گروه القاعده را برعهده گرفته بود. ایالات متحده برای ارائه اطلاعات درباره الظواهری ۲۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    3 0
    ازاستخدامی های سازمان سیا جویابشن داره
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    12 1
    من که از اول گفتم دروغه، هم بن لادن هم این یکی زنده هستن چون از مامورهای خودشون بودن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس