استقبال عربستان سعودی از خبر کشته شدن «ایمن الظواهری»

وزارت امور خارجه عربستان با صدور بیانیه ای از اعلام خبر کشته شدن سرکرده سازمان تروریستی القاعده استقبال کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای از اعلام خبر کشته شدن «ایمن الظواهری» رئیس سازمان القاعده در حمله پهپادی آمریکا به محل اختفای او در کابل که یامداد سه شنبه توسط جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام شد، استقبال کرد.

در این بیانیه که خبرگزاری رسمی عربستان (واس) آن را منتشر کرده آمده است: این الظواهری از سرکرده‌های ارشد تروریسم بود که برنامه ریزی و اجرای عملیات‌های نفرت انگیز تروریستی علیه آمریکا، عربستان و سایر کشورهای جهان را هدایت می‌کرد و بر اثر این عملیات‌ها، هزاران انسان بیگناه از اتباع کشورها و ادیان مختلف از جمله شهروندان سعودی کشته شدند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عربستان، ریاض بر اهمیت تقویت همکاری و متحد کردن تلاش‌های بین المللی برای مقابله با آفت تروریسم و ریشه کن کردن آن تأکید کرد و از همه کشورهای جهان خواست در این مسیر و برای حمایت و دفاع از بیگناهان علیه گروه‌های تروریستی با یکدیگر همکاری کنند.

این بیانیه وزارت خارجه عربستان در حالی صادر می‌شود که ریاض از سوی بسیاری از مراجع قضائی و حقوقی بین المللی به حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های تروریستی در کشورهای مختلف متهم بوده و به عنوان خاستگاه این گروه‌ها و به ویژه سازمان تروریستی القاعده شناخته می‌شود.

گفتنی است جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بامداد سه شنبه از کشته شدن ایمن الظواهری سرکرده گروه تروریستی القاعده در یک حمله پهپادی خبر داد و اعلام کرد: ایمن الظواهری رهبر گروه القاعده را که در طراحی حملات ۱۱ سپتامبر دست داشت، کشتیم. اجازه نخواهیم داد افغانستان پناهگاهی برای تروریست‌ها شود.

بایدن افزود: ایمن الظواهری رهبر گروه القاعده را روز شنبه گذشته طی یک حمله هوایی در افغانستان کشتیم. ما محل الظواهری را طی سال جاری شناسایی کردیم و یک هفته قبل با احتیاط اجرای این حمله را بررسی نمودیم. رئیس جمهور آمریکا در عین حال مدعی شد که در حمله پهپادی برای کشتن الظواهری به هیچ شهروند و غیرنظامی آسیب نرسیده است.

بایدن با بیان اینکه الظواهری چندین دهه مغز متفکر حملات به آمریکایی‌ها بود و این سرکرده تروریست‌ها دیگر وجود ندارد، مدعی شد: اکنون عدالت برقرار شده است.

لازم به ذکر است که رسانه‌های آمریکایی بامداد سه شنبه از کشته شدن ایمن الظواهری سرکرده گروه تروریستی القاعده در حمله پهپادی در افغانستان خبر داده بودند.

اَیمن الظواهری دومین سرکرده سازمان تروریستی القاعده، در سال ۲۰۱۱ جانشین اسامه بن لادن شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    2 0
    میترسند دوباره حمایتهایشان از تکفیریها سر زبانها بیفتد! عربستان خاستگاه تمام تفکرات الحادی و انحرافی و تندرویهای مذهبی است! دنیا باید بداند که بن لادن، بغدادی، یا الظواهری و .. جملگی از مدارس دینی آل سعود سر درآورده اند.
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 1
      داعش و طالبان ساخته غرب است به اعتراف --- تاریخ مصرفش تمام شده و نزدیک انتخابات هست باید دستاورد بیاورند --- بایدن رفتنیست البته ترامپ میاد --- باز عده ای بر جامعه مسلط و مردم همچنان فقیر بازیچه گرفتار و زیر دست مستکبرین عالم
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 0
    عربستان هرچقدر هم بد باشد حداقل برا مردم بومی خودش بخصوص وهابی ها خیلی هم خوب است .البته این چیزی از ماهیت تروریست بودن عربستان کم نمی کند .
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
      0 0
      ولی بازم براشون بده
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    😄😄😄😄😄
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    بیچاره خاشقچی و ترور ناجوانمردانه او در فرمول ارزشهای کثیف عبری و عربی و غربی و..
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    به درک واصل شد. یکی دیگه هم آرزوی نابودی تشییع رو بگور برو.
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 0
    سعودی ازتفکرات وهابی درحال فاصله گرفتنه تفکراتی که توسط لیبرالیسم زاده شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس