کد خبر 1404691
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵
آغاز مجدد حملات ترکیه به شمال عراق

جنگنده‌های ترکیه عصر امروز، اطراف روستای «سکیری» در دهوک واقع در شمال عراق را برای دومین بار متوالی بمباران کردند.

به گزارش مشرق، منابع عراقی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه از آغاز مجدد حملات ترکیه به شمال عراق خبر دادند.

یک منبع امنیتی در «دهوک» خبر داد که جنگنده‌های ترکیه عصر امروز، اطراف روستای «سکیری» واقع در «العمادیه» را برای دومین بار متوالی بمباران کردند.

این منبع به پایگاه خبری شفق نیوز گفت که تا کنون، آماری از تلفات و خسارات این حمله منتشر نشده است.

منبع مذکور همچنین مدعی شد که این حملات، پایگاه عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را هدف قرار داده است.

در همین ارتباط، ششم مرداد ماه جاری، از حمله راکتی به پایگاه نظامی ترکیه در «بامرنی» واقع در استان دهوک خبر دادند.این حمله در واکنش به حمله توپخانه‌ای اخیر آنکارا علیه یک منطقه گردشگری در این استان صورت گرفت.

چندی پیش، منابع رسانه‌ای عراق از شنیده شدن صدای هفت انفجار در داخل یک پایگاه نظامی ترکیه در عراق خبر دادند و اعلام کردند که با چند پهپاد بال ثابت، پایگاه نظامی «بامرنی» واقع در مرزهای مشترک عراق و ترکیه هدف قرار گرفته است.

منابع خبری عراق، همچنین از حمله ارتش ترکیه به شمال این کشور و اصابت یک گلوله توپ به تفرجگاهی در شهر «زاخو» واقع در استان «دهوک» در منطقه کردستان عراق خبر دادند. رسانه‌های عراقی گزارش دادند که در پی این حمله، ۹ شهروند عراقی کشته و ۳۱ نفر مجروح شدند.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه،اظهارات مقامات عراقی درباره حمله ترکیه به منطقه کردستان را تکذیب کرد و گفت: «اتهامات وارده به خود را رد می‌کنیم و آماده همکاری با مقامات عراقی هستیم. چند سازمان تروریستی از جمله حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) همچنان در خاک عراق فعالیت دارند».

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با گروهک تروریستی پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. گروهک پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

آنکارا ادعا می‌کند که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند. اما در مقابل نیز صدها روستا به دلیل حملات ترکیه در شمال عراق و سوریه خالی از سکنه شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 1
    وقتی عراقی‌ها برای هم احترام قائل نیستند و کشورشان را به سمت هرج و مرج می کشانند ، ترکیه ی فرصت طلب هم سوءاستفاده می کند
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 1
    بلوچ های پاکستان، ای رستم زادگان، سرزمین های خود را بر در آغوش بگیربد و زیر پرچم مادران ایران بیایید. #بازپس گیری کامل پاکستان
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    1 7
    یاشاسین ایران،‌یاشاسین علی ع میلتی
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    3 8
    اردوغان یک طالبان کت و شلواری است مذهب طالبان و ترکیه یکی است،
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 6
    اردوغان یک طالبان کت و شلواری است مذهب طالبان و ترکیه یکی است،
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 2
    ترکیه حنفی وقتی قوی بشود هیچ خیری برای آذری ندارد. _____ طالبان افغان با شیعیان افغان چه کردند؟ ترکیه ی حنفی همان کار را با شیعیان ترک میکند و قبلا کرده است.
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 2
    از کی تابحال استانهای آنکارا و استانبول ایران رو کشور میگن؟
  • سید روح اله IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 2
    برادران ترک چشم طمع به عراق و سوریه دارن تا منابع نفت و گاز و انرژی بدست بیاورند.
  • CA ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 2
    بهترین فرصت هست برای مقتدا بارزانی الکاظمی و دوستان که نشون بدن در عمل و صادقانه دنبال استقلال عراق هستن و ارتش های خارجی ترکیه و سایر شرکاش در ناتو رو با جنگیدن از کشورشون بیرون کنن. سکوت یا حرف و عمل عکسش نشان دهنده بهانه بودن حرفها و مواضعشون برای به قدرت رسیدن خودشون حتی به قیمت معامله کشور و مردم و استقلال عراق. چیزی شبیه آل سعود.
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    1 0
    جناب آقای مقتدی الصدر احیانا" ناراحت نمیشه که از اینکه عراق زیر بمب های ترکیه ای و رجب عردوغان قرار بگیرد مردم عراق سلاخی قتل عام بشن ؟
  • علی IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    2 0
    ما باید قبول کنیم که ترکیه تروریستهای کورد را از عراق و سوریه پاکسازی خواهد کرد
  • قربانی IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 5
    به ضررخود ترکیه ست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس