کد خبر 1433431
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
دو نظامی ارتش ترکیه در عراق کشته شدند

وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن دو نظامی ارتش این کشور در مناطق شمالی عراق خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع ترکیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که دو نظامی ارتش این کشور در مناطق عملیاتی «چنگال برق» در شمال عراق کشته شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، در بیانیه این وزارتخانه آمده است که این دو نظامی یکی با درجه افسری و دیگر نظامی وظیفه روز گذشته (شنبه) بر اثر انفجار مین که از سوی عناصر پ.ک.ک کار گذاشته شده بود، به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شده بودند که امروز جان خود را از دست دادند.

در تاریخ ۱۶ مهر ماه نیز منابع خبری از حمله راکتی به پایگاه نظامیان ترکیه در «زلیکان» واقع در شمال شرق موصل (شمال عراق) خبر دادند.
ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با گروه تروریستی پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. گروه پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

آنکارا ادعا می‌کند که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند. اما در مقابل نیز صدها روستا به دلیل حملات ترکیه در شمال عراق و سوریه خالی از سکنه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    0 2
    اکراین به محل تقابل بین امپراطوری ایران با امپراطوری ناتو تبدیل شده پس از فراری دادن امریکا از خاورمیانه حالا جنگ را به خاک اروپا کشانده ایم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس