کد خبر 1404768
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
آمریکا به دنبال مصادره هواپیمای ونزوئلا در آرژانتین

تهران – ایرنا - وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای هواپیمای بوئینگ باری زمینگیر شده در آرژانتین را به ارتباط با گروه های تروریستی متهم کرد و خواستار صدور مجوز مصادره آن از سوی مقام های آرژانتینی شد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه خبر داد که ۲۸ تیر یکی از دادگاه های آمریکا این هواپیما را ناقض قوانین صادراتی این کشور شناخته و با توقیف آن موافقت کرده بود.

بر اساس بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، فروش هواپیمای ۷۴۷ مذکور از جانب شرکت هواپیمایی تحریم شده ماهان به شرکت امتراسور ونزوئلا، قوانین صادراتی آمریکا را نقض می کند. واشنگتن هر دو شرکت طرف معامله را به اتهام همکاری با سازمان های تروریستی تحریم کرده است.

رسانه های آرژانتین دیروز (۱۱ مرداد) نوشتند که ۱۲ خدمه ایرانی و ونزوئلایی یک هواپیمای باری که از ماه ژوئن در فرودگاه بوئنس آیرس متوقف شده، بنا بر رای یک قاضی آرژانتین آزاد شده اند.

بر اساس رای قاضی فدریکو ویله نا، هفت تن از ۱۹ خدمه این هواپیما که به شرکت امتراسور وابسته به کانویازای ونزوئلا تعلق دارد، شامل چهار شهروند ایرانی و سه شهروند ونزوئلایی، حق خروج از خاک آرژانتین را تا پایان بازجویی ندارند.

این هواپیما که تا یک سال پیش به شرکت ماهان تعلق داشت، ۶ ژوئن (۱۶ خرداد ماه) با ۱۴ سرنشین ونزوئلایی و پنج سرنشین ایرانی از مکزیک وارد آرژانتین شد، اما ۲ روز بعد اروگوئه از دادن مجوز به آن برای ورود به آسمان خود جلوگیری کرد و هواپیما وادار به بازگشت به آرژانتین شد که تاکنون در آنجا باقی مانده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رسول عباس زاده IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    4 0
    اگر آمریکا هواپیمایی ایران را مصادره کند باید سپاه هواپیمای آمریکا را در هوا مصاره کند وقدرت خودش را نشان دهد
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    این خبر همون طور مونده، هواپیمای ایران رو گرفتند انگار نه انگار؟ یعنی که چی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس