آلینا کابائوا

آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه اشخاص حقیقی، تجار و برخی چهره‌های نزدیک به «کرملین» در مناطق تحت تسلط این کشور در اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارتخانه‌های خارجه و خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌های جداگانه توضیحاتی درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه در رابطه با اوکراین ارائه دادند.

بنا بر گزارش‌ها، طبق این بیانیه‌ها آمریکا تحریم‌ها و محدودیت‌هایی را علیه تعدادی از کارآفرینان، مقامات روسی، سران مناطق تحت کنترل روسیه در اوکراین و سایر افراد اعمال کرده‌ است.

از جمله افرادی که هدف تحریم‌های تازه آمریکا قرار گرفته‌اند، «آندری گوریف»، «ویکتور راشنیکوف»، «آنتون اوروسوف»، «ناتالیا پوپووا» و «آلینا کابائوا» قهرمان سابق رشته ژیمناستیک و برنده مدال طلای المپیک هستند.

در توضیحات وزارت‌های خارجه و خزانه‌داری آمریکا ادعا شده که افرادی که هدف تحریم‌ها قرار گرفته‌اند، «نخبگان نزدیک به کرملین» هستند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که برای ۸۹۳ مقام و اعضای ارتش روسیه به دلیل ایفای نقش در اقدامات علیه اوکراین و همچنین ۳۱ مقام خارجی از کشورهای ناشناس به دلیل حمایت از الحاق کریمه به روسیه، محدودیت‌های روادید اعمال می‌کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هم در بیانیه‌ای جداگانه گفت که این وزارتخانه همچنین «۲۴ شرکت دفاعی و فناوری روسیه را در تلاش برای "انزوای بیشتر صنایع دفاعی و فناوری پیشرفته روسیه و محدود کردن مشارکت آنها در ماشین جنگی مسکو" تحریم کرده است».

آمریکا همچنین علیه تعدادی از سران مناطقی از اوکراین که روسیه توانسته بر آنها تسلط یابد، تحریم کرده است. «ولادیمیر سالدو» رئیس اداره نظامی-غیرنظامی منطقه خرسون و «کیریل استرموسوف» معاون او، «سرگئی یلیسیف» و «کنستانتین ایواشچنکو» شهردار ماریوپول از جمله این افراد هستند.

طبق گزارش‌ها، افراد حقیقی و حقوقی که آمریکا آنها را در فهرست سیاه تحریم قرار داده است، هدف توقیف دارایی در آمریکا، ممنوعیت مراودات شهروندان یا شرکت‌های آمریکایی با آنها قرار می‌گیرند و از ورود به خاک آۀمریکا منع می‌شوند.

خبرگزاری رویترز در گزارش خود درباره اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه توضیحاتی درباره یک نفر داده است.

طبق این گزارش، وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعا کرده که «آلینا کابائوا» قهرمان سابق رشته ژیسمناستیک و برنده مدال طلای المپیک، رابطه‌ای نزدیک با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دارد.

طبق ادعای وزارت خزانه‌داری آمریکا، این ورزشکار سابق روس ریاست «گروه رسانه‌ای ملی» را برعهده دارد که یک گروه نزدیک به سازمان‌های رسانه‌ای کرملین است.

اعمال تحریم علیه آلینا کابائوا در شرایطی صورت گرفته که ولادیمیر پوتین شایعات درباره هرگونه داشتن روابط عاشقانه با این قهرمان سابق المپیک را رد کرده است.

آمریکا از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) که به دستور رئیس‌جمهور روسیه، ارتش این کشور در حال اجرای «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» است، تحریم‌های زیادی علیه مسکو اعمال کرده و به دیگر کشورهای جهان هم برای اعمال تحریم علیه روسیه فشارهای زیادی وارد کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس