موضع گیری جدید روسها درباره ۲ نیروگاه هسته ای اوکراین

یک مسئول در وزارت خارجه روسیه به موضع گیری درباره شرایط دو نیروگاه هسته ای اوکراین پرداخت و  از تمایل شدید مسکو برای حفاظت از نیروگاههای هسته ای در اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، یک مسئول در وزارت خارجه روسیه به موضع گیری درباره شرایط دو نیروگاه هسته ای اوکراین پرداخت و از تمایل شدید مسکو برای حفاظت از نیروگاههای هسته ای در اوکراین خبر داد.

ایگور ویشنوفسکی معاون رئیس دایره منع اشاعه تسلیحات وزارت خارجه روسیه در واکنش به نگرانی ها درباره نیروگاههای چرنوبیل و زاپروژیا اعلام کرد که نیروهای روس از بیم تبعات ناگوار حملات گروههای مسلح اوکراینی و مزدوران خارجی کنترل نیروگاههای هسته ای چرنوبیل و زاپروجیا را بر عهده گرفته اند.

این مقام روس با اشاره به حملات نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه زاپروجیا در آوریل و جولای، اعلام کرد: این تحرکات اوکراین در راستای اقدامی است که مقدمه فاجعه هسته ای است.

از سوی دیگر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که شرایط نیروگاه زاپروژیا در شهر انرهودار در جنوب شرقی اوکراین که در اوایل مارس و اندک زمانی پس از حمله ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) روسیه تحت تسلط نیروهایش قرار گرفت، روز به روز خطرناک تر می شود.

وی افزود: همه اصول ایمنی در این تاسیسات که نزدیک مناطق تحت تسلط روسیه واقع شده و جنگ واقعی در آن ادامه دارد، نقض و نادیده گرفته شده و اوضاع آن بسیار جدی و خطرناک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس