سردار شهید حاج احمد مایلی - کراپ‌شده

حاج احمد همان طور که در چتربازی و خلبانی اعجوبه بود، در مسجد به عنوان هیات امنا نیز به نحو احسن انجام وظیفه می‌کرد. حاج احمد یکی از افرادی بود که به شدت از کارهای فرهنگی حمایت مادی و معنوی می‌کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق،  استاد خلبان سردار شهید «حاج احمد مایلی» فرمانده یگان ویژه هوایی «صابرین» و یگان ویژه هوایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران بود که در جریان یک عملیات شناسایی در منطقه ایرانشهر سیستان و بلوچستان، شش سال پیش در نوزدهم مهرماه ۱۳۹۵ ( شب تاسوعای حسینی) به درجه رفیع شهادت نائل شد.

امروز همرزمان و خانواده شهید به مناسبت ششمین سالگرد شهادت، در کنار مزار او واقع در امامزاده حسن(ع) تهران از ساعت ۱۹ تا ۲۰، گرد هم می‌آیند.

وی در بیشتر عملیات‌های مبارزه با اشرار و قاچاقچیان در مناطق عملیاتی کردستان و مناطق مرزی سیستان و بلوچستان حضور داشته و در دفاع از حریم اهل بیت و آموزش نیروهای جهان اسلام از جمله حزب الله لبنان و مدافعان حرم نقش مهم و تاثیرگذار داشت.

شهید «مایلی» با راه اندازی گشتهای هوایی در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان در ایجاد امنیت این منطقه استراتژیک بسیار موثر بود.

شش سال از پرواز اعجوبه چتربازی و خلبانی گذشت + عکس

«حجت الاسلام محمدرضا وکیل پور» از دوستان شهید «احمد مایلی» درباره این شهیدعزیز می‌گوید:

در موضوع بصیرت‌بخشی با هیچ کس شوخی نداشت

از کودکی به خاطر همسایه بودن با حاج احمد، وی را می‌شناختم، اما در ۱۰ سال اخیر که طلبه شدم پیش ازگذشته با حاج احمد مانوس شدم. به دلیل اینکه وی سن و سال را ملاک دوستی نمی دانستند و برایشان ولایتی بودن و حرکت در جهت اهداف انقلاب و ولایت اهمیت داشت، با ایشان دوست شدم.

گزاف نگفته ام اگر بگویم برای حضور در مناسبت‌ها مساله ولایت برایش مهم بود. هرکسی که ارادت بیشتری به رهبر معظم انقلاب داشت، با او بیشتر مانوس می‌شد. حجت الاسلام شکوهی (امام جماعت صبح امام زاده حسن(ع)) در شب قبل از شهادت از وی نقل می‌کرد که دغدغه حاجی این بوده که رهبری تنهاست.

دل خونی؛ از کسانی که در مقابل ولایت ایستاده‌اند، داشت و برای بصیرت‌بخشی تلاش می‌کرد. در این مسئله با هیچکس نه با دوست و نه با دشمن تعارف نداشت. حرف حق را حتی اگر دوستان و نزدیکانش هم ناراحت می‌شدند، با صدای رسا می‌زد.

از سران فتنه ۸۸ و حتی از مسئولینی که خانواده آنها از فتنه حمایت می‌کردند، بیزار بود و این بیزاری از آنها را فریاد می زد و همه این را می‌دانستند.

شش سال از پرواز اعجوبه چتربازی و خلبانی گذشت + عکس


با هزینه شخصی تبلیغ بصیرت‌افزایی می‌کرد

به شدت به بصیرت‌افزایی اعتقاد داشت ؛حتی در این سال‌های اخیر برای یادواره شهدای مسجد، شخصاً از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس برای حضور در مراسم دعوت می‌کردند و معتقد بودند که وی توفیق خوبی برای بصیرت‌بخشی پیدا کرده است.

حاج احمد با سردار شهید «محمد ناظری» همرزم بود. وی دغدغه روشنگری داشت. بارها سخنرانی‌های بصیرتی بزرگانی همچون دکتر عباسی، استاد طائب، سردار شعبانی و... را با هزینه شخصی تکثیر کرده و بین دوستان توزیع می‌کرد.

حاج احمد تنها یک نظامی و یا یک استاد خلبان نبود، بلکه دارای ابعاد مختلف شخصیتی بود که محور این شخصیت تعبد در برابر ولایت است.

شش سال از پرواز اعجوبه چتربازی و خلبانی گذشت + عکس


جوان انقلابی یک سرمایه است

وی همان طور که در چتربازی و خلبانی اعجوبه بود، در مسجد به عنوان هیات امنا نیز به نحو احسنت انجام وظیفه می‌کرد. حاج احمد یکی از افرادی بود که به شدت از کارهای فرهنگی حمایت مادی و معنوی می‌کرد. حتی در ماموریت‌هایش، تلفنی پیگیر کارها بود و اعتقاد داشت امروز به شدت به کار فرهنگی - تربیتی نیاز داریم.

چند سال پیش وقتی از وی درخواست اعزام به سوریه داشتم، در پاسخ گفتند که آنجا به قدر کافی رزمنده داریم. جنگ تعیین کننده، جنگ فرهنگی و عقیدتی است. شما بهتر است به جنگ فرهنگی در تهران مشغول باشید که اولویت مهم انقلاب در این برهه همین است.

وی گوشزد می‌کرد که دشمن برای منحرف کردن جوانان هزینه می‌کند و به من می‌گفت «تربیت جوانان انقلابی، یک سرمایه است.»

شش سال از پرواز اعجوبه چتربازی و خلبانی گذشت + عکس


آموزش اخلاق به نسل جوان

تمام بچه‌های مسجد از کوچک به بزرگ با حاج احمد خاطره دارند. همیشه با بچه‌ها رابطه خوبی داشت. آن‌ها را به دور خود جمع کرده و با تبلت خود برای آن‌ها عکس و فیلم انقلابی پخش می‌کرد.
 
بعد از برگزاری نماز جماعت و خروج نمازگزاران، نونهالان را جمع می‌کرد و آمادگی جسمانی را به آن‌ها آموزش می‌داد. پس از تمرین برای آن‌ها بستنی می‌خرید. دو هفته پیش از شهادتش که به محل آمده بود به ویتامینه نزدیک مسجد پولی داد تا بچه‌های مسجد در زمانی که او نیست، پس از اقامه نماز در آن‌جا شیرموز بخورند

شش سال از پرواز اعجوبه چتربازی و خلبانی گذشت + عکس


حاج احمد عارف بصیر و استاد خلبان بود

حاج احمد به خودسازی و اخلاق به شدت توجه داشت و مقید به حضور در درس اخلاق بود. نوجوانان و جوانان محل را به جلسات اخلاق آیت الله احدی می‌برد. آیت الله احدی برایم نقل کرد که حاج احمد همیشه از من درباره شهادتش می پرسید، از این رو نزد علامه حسن‌زاده آملی رفتیم. زمانی که حاج احمد از شهادتش پرسید، علامه حسن زاده آملی به نشانه تایید سرشان را تکان دادند.

پیگیر مسائل روز و سیاسی بود و در سخنرانی‌هایی که در خصوص مسائل روز و مباحث سیاسی سخن به میان می‌آمد، بیشتر توجه می‌کرد.

از مسجد که خارج می‌شد زودتر از همه دست به سینه می‌گذاشت و به تمامی نمازگزاران چه کوچک و بزرگ سلام می‌کرد. مردم داری وی زبان زد خاص و عام بود.

اگر بخواهم این شهید را در یک جمله توصیف کنم، می‌توان بگویم «حاج احمد عارف بصیر و استاد خلبانان بود».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • عرفان IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    33 1
    روحت شاد فرمانده
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    22 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • FR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    18 0
    روحت شاد و راهت پر رهرو باد فرمانده شهید سرافراز حاج احمد مایلی.
  • علیرضا IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    12 0
    حاج احمد عزیز راهت ادامه دارد...
  • محمد دینداری IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    12 0
    به یاد فرماندهان مقاومت، روحشان شاد و یادشان گرامی
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    7 0
    هزاران صلوات بر ایشان
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    6 0
    روحش شاد وقرین رحمت الهی
  • DE ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 0
    چطور روي لباس نظامي اين بزرگوار نشان عقاب نيروي هواي شاهنشاهي نقش بسته؟ (تصوير در كنار شهيد سليماني)
  • DE ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    2 2
    نياز به تأييد شهادت توسط علامه حسن زاده آملي نيست، بنده هم با اين وضع درام نيروي هوايي شهادت بيشتر خلبانان را تأييد ميكنم!
  • ناشناس IR ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    0 0
    ایشون رو خوب میشناختم
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 0
    بصیرت افزایی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس