خط و نشان جهانبخش برای انگلیس

بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان، این بار به صورت غیرمستقیم خواهان تغییر رئیس فدراسیون فوتبال شدند، اما سئول نشین‌ها باز هم فقط وعده برخورد دادند.

به گزارش مشرق، بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان بار دیگر به صورت هماهنگ شده یک استوری در صفحه مجازی خود با یک متن مشترک منتشر کردند. این بار نه برای سرمربی تیم ملی بلکه پا را فراتر گذاشتند و از ۲ نماینده مجلس خواستند در امور فوتبال دخالت نکنند. البته منظور بازیکنان از این اقدام کاملا واضح بود و آن‌ها در حمایت از مهدی تاج این متن را منتشر کردند. پژمانفر و قاضی زاده هاشمی ۲ نماینده‌ای بودند که در روزهای اخیر علیه کاندیداتوری مهدی تاج برای ریاست فدراسیون فوتبال موضع گیری کرده بودند و اعلام کردند اجازه ورود او به انتخابات را نخواهند داد.

بازیکنان تیم ملی هم که گویا از طرف تاج و نزدیکانش قول بازگشت کارلوس کی روش به نیمکت ایران در صورت ریاست تاج بر فدراسیون فوتبال را شنیده اند، از او حمایت کردند تا بلکه کی روش روی نیمکت ایران در جام جهانی بنشیند.

در این بین، اما انفعال مسئولان فدراسیون فوتبال در قبال این موضع گیری‌ها هم جالب توجه است. مسئولانی که انگار مانند دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی در برابر همه دخالت‌ها و انتقادات و توهین‌ها به اختیارات و مقامشان ساکت نشسته اند و در مصاحبه با آن‌ها جز وعده‌های پوچ و توخالی چیزی نصیبمان نمی‌شود.

چند هفته قبل که مسئولان فدراسیون فوتبال تصمیم به ابقای اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران گرفتند، احسان اصولی سخنگوی فدراسیون در واکنش با مخالفت بازیکنان با سرمربی تیم ملی اعلام کرد که از این پس فدراسیون با بی نظمی مقابله می‌کند و جلوی این موضع گیری‌ها و دخالت‌ها را می‌گیرد. پیامی که انگار برای ملی پوشان فوتبال ایران هیچ اهمیتی نداشت و از همان ابتدا هم مشخص بود که این وعده‌ها، بازیکنان ناراضی را نمی‌هراساند.

بیشتر بخوانید:

استوری مشترک بازیکنان تیم‌ملی؛ دخالت نکنید!+ عکس

حالا این بار با وجود این تهدیدات بازیکنان پا را فراتر هم گذاشته اند و نه تنها سرمربی تیم ملی، بلکه رئیس فدراسیون فوتبال را هم می‌خواهند خودشان انتخاب کنند و نمایندگان مجلس را هم از دخالت در فوتبال منع می‌کنند. این بار هم واکنش مسئولان تیم ملی و فدراسیون فوتبال باز هم مثل دفعه قبل بود و دوباره فقط با چند تهدید پوچ و توخالی بازیکنان را دعوت به سکوت کردند.

کامرانی فر دبیر کل فدراسیون فوتبال اعلام کرد که دودستگی در تیم ملی را تحمل نمی‌کنیم و از بازیکنان خواست در حوزه‌های غیرمرتبط با آن‌ها موضع گیری نکنند.  

حمید استیلی مدیر تیم ملی هم گفت: این بار با برخورد ریشه ای مقابل بعضی رفتارهای غیر حرفه ای می ایستیم و اجازه نمی‌دهیم برخی افراد از تیم ملی که برای یک ملت است، برای مقاصد و منافع خودشان بهره برداری کنند. من با تعدادی از بازیکنان تیم ملی صحبت کردم و به آن‌ها گفتم برای همیشه این موضوع را تمام کنند، چون در صورت ادامه این وضعیت برخورد قاطع می کنیم، نظم و انضباط تیم ملی از هر چیزی مهمتر است.

حال این برخورد قاطع که مسئولان تیم ملی و فدراسیون از آن دم می‌زنند چه زمانی قرار است اتفاق بیفتد مشخص نیست. به خصوص آنکه در پیام اخیر بازیکنان تیم ملی، به وضوح از مهدی تاج در مقابل فدراسیون فعلی حمایت کردند و باید دید این اتفاق باعث می‌شود این بار مسئولان فدراسیون به وعده برخورد با معترضان عمل کنند یا باز هم فقط یک تهدید پوچ بود.

حدود سه ماه تا جام جهانی باقی مانده و در حال حاضر بازیکنان اصلی تیم ملی، به صورت علنی اعلام کردند که نه سرمربی تیم ملی را قبول دارند و نه مسئولان فدراسیون فوتبال فعلی را. به نظر می‌رسد در انتخابات شهریور ماه، اگر میرشاد ماجدی و تیم فعلی فدراسیون فوتبال باز هم رای بیاورد، بازیکنان همچنان دودسته خواهند بود و نه از مسئولان فدراسیون و نه سرمربی تیم ملی حساب نخواهند برد. اگر هم مهدی تاج بیاید، با توجه به مصاحبه اخیر او که گفته بود سرمربی‌ای می‌آورم که ما را ۲ بار به جام جهانی برده، همچنین با توجه به حمایت بازیکنان از او، احتمالا باید شاهد خروج دراگان اسکوچیچ از نیمکت تیم ملی و بازگشت کارلوس کی روش به ایران آن هم فقط چند هفته قبل از آغاز جام جهانی باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    5 0
    یه سری نوکیسه گدا واقعا حال به هم زن شدن. طارمی، آزمون و جهانبخش و چند بازیکن دیگه باید تا ابد از تیم ملی حذف بشن. یاد دهداری بزرگ بخیر.
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    3 0
    یه عده،بازیکنای بیظرفیت تیم ملی رو آلت دست کردن که اسکوچیچو بزنن تا برای خودشون جابازکنن...غافل از اینکه وقتی سد اخلاقیاتو بشکنی،سیل بی اخلاقی راه میوفته و همه حتی سدشکن رو هم غرق میکنه...حالا همون بازیکنای دهاتی و بیظرفیت به وعده و وعید یکسری فرصت طلب دیگه،دارن بصورت همون پروبالدهنده های اولشون هم چنگ میزنن...دیگه نمیدونن اینی که الان دارن زیرعلمش سینه میزنن،روکار بیاد ،چون خودش هم مثل خودشون فرصتطلب و نابکاره و حوصله هیچ جور شاخ و شاخبازی رو نداره،اول همینارو زیر گیوتین میبره
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    3 0
    چجور وقتی همین نماینده ها همین بازیکنا رو آلت دست کردند و حلواحلواشون میکردند و پیش وزیر ورزش و معاون اول میبردنشون تا از اسکوچیچ بد بگن،بازیکنای بدی نبودند؟!...حالا که همون بازیکنا بخاطر منافع شخصیشون تو روی همون نماینده ها واستادن،بد شدند؟...نکنه این نماینده ها فکر میکردند میتونن فقط از اینا بعنوان آلت دست استفاده کنن و بعد هم دورشون بندازن؟...بنظر من که تا حالا این فوتبالیستا همه رو اعم از نماینده مجلس،وزیر ورزش،معاون اول رئیسجمهور،اعضای کمیته فنی و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و تموم مسئولین مملکت و حتی کل ملتو اسکول کردن تا به خواسته خودشون که بیرون انداختن اسکوچیچ و آوردن کیروش بوده برسن...حالا اسکوچیچ چه باجی بهشون نداده نمیدونم ولی کیروش که متخصص هاپولی کردن پولای ایران تو فیفا بود...ممکنه چیزی هم به این در و دهاتیا ماسیده باشه...اتفاقا بنظر من تنها کسی که این چوپونا رو حریفه تاجه و کیروش...بیان افسارشونو محکم میگیرن و سرشونو میبرن...نشون میدن که وظیفه و حد و حدود یه فوتبالیست تو تیم ملی چیه...احتمالا هم طارمی و هم جهانبخش رو مادام العمر از تیم ملی محروم میکنن و کاری میکنن که باشگاهاشونم بیرونشون کنن...ماجدی و اسکوچیچ کلاهشون برای اینا به اندازه کافی پشم نداره و تا نباشد چوب تر فرمان نگیرد گاونر
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    3 0
    مثلا سربازان تیم ملی!؟ آی زرشک! یه لشگر از فرماندهان اعم از فدراسیونی ها و رسانه ایها و مسولین مختلف صبح تا شب باید گند و ..ه شما رو ماله بکشن. یا تو زمین موقع بازی تیم ملی فک همو پیاده میکنین یا باید در اتوبوسو قفل کنیم فحشا نکنین یا مواظب سحرها باشیم یا منتظر ادعای کسانی که بگن ما زن و بچه فلانی هستیم. لطفا از نجابت مردم حیا کنید و در دهنتونو ببندین!
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    1 0
    بودن این بازیکنا تو تیم ملی از سم بدتره...با اسکوچیچ یا بدون اسکوچیچ...اینا همون بازیکنای دوزاری هستن که زمان کیروش اون افتضاح رو جلوی ژاپن بوجود آوردن و پشت سر هم به عراق و سوریه و لبنان میباختن و تو مقدماتی جام جهانی هم با دو باخت پشت سر هم به بحرین و عراق تا مرز حذف شدن رفتن و بعد از اینکه اسکوچیچ از تو آشغال و لجن بیرونشون کشید،بیظرفیتا از خودبیخود شدن و شروع به لگدپرونی کردن...البته از فوتبالیست جماعت بیشتر از این هم نباید انتظار داشت...مگه قبلیای گنده تر از اینا،ایویچ و بلاژویچ رو ضایع نکرده بودن؟...هموناشون حالا که به عقل رسیده اند از کارهای اونوقتاشون پشیمون شده اند و تو مصاحبه های فعلیشون جوری وانمود میکنن که جزء باند نبوده اند و بقیه اعضای تیم سرمربی رو ضایع کرده اند...چقدر این تیپ دهداریه،مایلی کهن ها،ایویچها،استانکوها و بلاژویچها رو ضایع کردند با همین چند دستگیها و باندبازیها تو تیم ملی...چوبشو کی خورد جز تیم ملی و خودشون و سرمربیهایی که ضایعشون کردن و خیلی از اون سرمربیها که اتفاقا آدمای بزرگ و باارزشی هم بودند از خجالت و افسردگی دقمرگ شدند...شاید اون فوتبالیستا پیش خودشون فکر کنن که پول به جیب زده اند و بقیه رو ضایع کرده اند ولی اینهم از نفهمیشونه...اگر اون مسخره بازیها رو نکرده بودن،الان سرپیری که عاقلتر شده اند،احساس عذاب وجدان نداشتن و حتی زمان خودشون هم ممکن بود زندگی حرفه ای بهتری پیدا میکردند...همین بیظرفیتی فوتبالیستای ماست که باعث شده تیم ملی ایران هیچوقت نتونه ت دنیا حرفی برای گفتن داشته باشه برخلاف کشتی یا وزنه برداری یا رشته های دیگه که ورزشکاراشون باظرفیت تر بوده و مرام بیشتری داشته اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس