تنش مجدد بین صربستان و کوزوو؛ حمله به قایق نظامی کوزوو

پلیس کوزوو اعلام کرد، یکی از قایق‌های گشتی آن‌، نزدیک مرز با صربستان هدف تیراندازی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، پلیس کوزوو عصر شنبه اعلام کرد یکی از قایق‌های گشتی آن‌ نزدیک مرز  با صربستان هدف تیراندازی گروه‌های اصالتا صربستانی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» پلیس کوزوو در بیانیه ای اعلام کرد: «دستکم ۱۰ گلوله نزدیک گشتی پلیس شلیک، اما کسی زخمی نشد».

پلیس گفت که گشتی آنها نزدیک شهر «زوبین پوتوک» مورد هدف قرار گرفت.

هفته گذشته پس از اینکه کوزوو اعلام کرد صرب‌های ساکن در شمال کشور قادر نیستند سوار خودروهای پلاک صربستان شوند تنش بین این کشور با صربستان شدت گرفت. صرب‌های حدود پنج درصد از جمعیت کوزوو را که ۹۰ درصد آن آلبانیایی نژاد هستند، تشکیل می‌دهند.

در تلاش برای کاهش تنش، سران هر دو کشور «آلکساندر ووچیچ»، رئیس جمهور صربستان و «آلبین کورتی»، نخست وزیر کوزوو، در ۱۸ اوت (پنجشنبه ۲۷ مرداد) در «بروکسل» در بلژیک دیدار خواهند کرد.

کوزوو توسط بیش از ۱۰۰ کشور عمدتا غربی، اما نه توسط صربستان، روسیه، چین و دیگران به رسمیت شناخته شده است. صلح شکننده کوزوو توسط ماموریت ناتو که ۳۷۷۰ نظامی در این منطقه دارد، حفظ می‌شود. ناتو فقط وضعیت را زیر نظر دارد، اما اعلام کرده که در صورت به خطر افتادن ثبات، آماده مداخله است.

اخیرا، آژیر خطر حمله هوایی در بخش‌های از مرز صربستان با کوزوو به صدا درآمد. منابع خبری اعلام کردند که صدای تیراندازی در منطقه مرزی شنیده شد. این منابع اعلام کردند که کوزوو به یک گروه مورد حمایت صرب‌ها در شمال کوزوو اعلان جنگ داده است. اعضای این گروه ظاهراً توسط رئیس جمهور صربستان حمایت می‌شوند. 

پیشتر نیز بین این دو کشور همسایه تنش رخ داد و درگیری پس از آن آغاز شد که مقامات کوزوو به مالکان وسایل نقلیه با پلاک صربستان دستور دادند هنگام ورود به کوزوو آنها را به پلاک موقت تغییر دهند. به دنبال این مسئله، صدها صرب تبار تظاهرات را آغاز و تردد در گذرگاه های مرزی را مسدود کردند.  به دنبال این رویداد، جنگنده‌های صربستانی«میگ -۲۹» شروع به گشتزنی در خط مرزی کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    2 1
    ایران باید صربستان رابه پهبادها مجهز نماید همچنین روسیه نیز باید موشک های دوش پرتاب و ضدهوایی و ضدزره را به تعداد زیاد به صربستان انتقال دهد تا امریکایی کشی و انگلیسی کشی و فرانسوی کشی خوبی راه بیافتد
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 2
    باید موشک های ضد کشتی به صربستان انتقال یابد همچنین موشک های بالستیک نیز به صربستان داده شود
    • پرهام IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      0 0
      احمق ها کوزویی ها مسلمان هستن
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    0 1
    امریکا قصد دارد برای بدست اوردن اوکراین حتی البانیایی ها را قربانی کند و حمله صربستان قطعی است ایران باید برای حمله به ناتو موشک های دوش پرتاب و پهباد و موشک های بالستیک ضد رادار وضد کشتی که در کشتن مردم عادی نقش ندارد ولی می تواند به ناتو ضربه بزند به صربستان بدهد نباید ایران تهدید ناتو علیه صربستان را دست کم بگیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس