1

عاقبت ترویج شیعه انگلیسی و هیئت‌های سکولاریزه شده گمراهی برخی افراد است که در هنگامه هجوم داعشی‌ها به بهانه مسلمان‌کشی از معرکه بیرون رفتند!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

********

روزنامه‌های سراسری در کشور هم‌زمان با عزاداری سرور و سالار آزادگان جهان حضرت اباعبدالله‌الحسین یکپارچه سیاه‌پوش بوده و عکس‌ها و گزارش‌های خود را به این موضوع اختصاص داده‌اند، هم‌زمانی هجوم وحشیانه ماشین آدم کشی رژیم صهیونیستی به غزه باعث استعاره‌ای زیبا در برخی روزنامه‌ها شده گویی که «کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا» تداعی شده است.

پایان دور دیگری از مذاکرات وین باعث شده است تا بسیاری از روزنامه‌ها این سوژه را به موضوع روز خود بدل کرده و به‌صورت ویژه به آن بپردازند. روز گذشته جوزپ بورل مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد که مذاکرات در این دور در پایتخت اتریش پایان‌یافته و طرفین برای بررسی پیش‌نویس ارائه‌شده از سوی اروپا به پایتخت‌های خود بازگشته‌اند.

روزنامه سازندگی ارگان سیاسی حزب کارگزاران در سرمقاله خود به مسئله مذاکرات پرداخته و نوشته است:

مسئله مسئولیت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تاریخی است. مسئولیتی که در تاریخ ثبت‌شده و در گشایش وضعیت مردم نقش تعیین‌کننده دارد. این روزنامه در ادامه این یادداشت با تعیین یک نقش ویژه برای «برجام» و «ارتباط با آمریکا» نوشته است؛ برخی افراد که مسئولیتی ندارند، سعی دارند نظر خود را به وزارت خارجه تحمیل کنند؛ شنیده‌شده است که همه مقامات دولتی در کشور موافق احیای برجام هستند؛ در این شرایط خود عده‌ای هم مخالف باشند! مگر قرار است در کشور همه روی یک امر موافق باشند.

در ادامه این توصیه سیاسی از جانب حرب کارگزاران با انداختن پوست موز زیر پای دیپلمات‌ها آمده است:

علی باقری و سایر دوستان باید محکم و نیرومند بر روی مصالح جمهوری اسلامی ایستاده و گره از پای مملکت باز کنند؛ پذیرش مسئولیت در کشور نیازمند شهامت و شجاعت است.

در مذاکرات بدون ترس به آمریکایی‌ها تکیه کنید! / هیئت امام حسین (ع) باید سیاسی باشد یا سکولار؟

روزنامه اعتماد هم همراه با حزب کارگزاران سازندگی از تیم مذاکره‌کننده خواسته است تا بدون ترس از مخالفان داخلی توافق کند؛ این روزنامه با تیتر «ترس اصولگرایان رادیکال از توافق» نوشته است:

این روزها و هم‌زمان با افزایش دیدارها در وین، در زیرپوست تحولات سیاست داخلی کشورمان، کشاکشی آشکار میان اصولگرایان با رمز عملیات «نفی برجام» شکل‌گرفته تا برجام بر سر یک دوراهی تاریخی «نفی» یا «احیا» قرار گیرد. دوراهی عجیب در ساختاری ظاهراً یکدست که بر ابتدای یکی از دو مسیر، محافظه‌کاران سنتی و نئواصولگرایان قرار دارند که معتقدند، مشکلات اقتصادی و تورم افسارگسیخته به‌اندازه‌ای گلوی مردم را می‌فشارد که تداوم آن ممکن است، مشکلات لاینحلی برای کشور ایجاد کند. در یک‌سوی دیگر آن نیز اعضای جبهه پایداری و طیف‌های رادیکال راست نشسته‌اند که معتقدند احیای برجام برای اصولگرایان، هیچ ارزش‌افزوده سیاسی نخواهد داشت.

 در ادامه این گزارش آمده است:

جماعتی که این سند بین‌المللی را به میدان مینی تشبیه می‌کنند که توسط دولت میانه‌روی روحانی به یادگار گذاشته‌شده تا ابتکار عمل را از اصولگرایان گرفته و سرنوشت محتومی را پیش روی آنان قرار می‌دهد؛ اما هرکدام از این رویکردهای سیاسی، نیازمند پیاده‌نظام‌هایی هستند تا بتوانند منویات آن‌ها را در رسانه‌ها، فضای عمومی جامعه و شبکه‌های اجتماعی منعکس کنند.

در مذاکرات بدون ترس به آمریکایی‌ها تکیه کنید! / هیئت امام حسین (ع) باید سیاسی باشد یا سکولار؟

روزنامه آرمان ملی نیز خط «تعجیل و تأخیر در مذاکره» را با کُد «اراده سیاسی» در پیش‌گرفته و نوشته است:

اینجا اراده سیاسی تعیین‌کننده است و اگر ایران تصمیم گرفته باشد که با مذاکره هزینه‌های مدیریت پرونده را کاهش دهد به نظر می‌رسد که می‌تواند. ازجمله مواردی که ایران روی آن اصرار دارد، سایت‌هایی است که آژانس اعلام کرده ذرات اورانیوم در آن پیداشده و مکان‌های مشکوکی هستند و ایران باید فعالیت این مکان‌ها را توضیح دهد. این‌یک بحث فنی است که آژانس می‌تواند دوباره این مکان‌ها را بازدید کند یا مدارکش را از ایران دریافت کند یا ایران همان‌طور که اصرار دارد باید این موضوع بسته یا خاتمه یافته اعلام شود.

در مذاکرات بدون ترس به آمریکایی‌ها تکیه کنید! / هیئت امام حسین (ع) باید سیاسی باشد یا سکولار؟

 درحالی‌که روزنامه‌های جناح چپ با رمز «تعجیل در مذاکرات و امضای توافق» تیم دیپلماتیک را به‌سوی تکیه دادن به آمریکایی‌ها هُل می‌دهند، برخی روزنامه‌ها عجله برای امضای توافق را مفید نمی‌دانند.

روزنامه ایران با تیتر «چرا زمان به نفع ایران می‌گذرد؟» نوشته است:

از اوایل سال جاری، طرف غربی در مذاکرات هسته‌ای، جنگی اراده‌ای را شروع کرده و روی چند مورد معدود باقیمانده درزمینهٔ تحریم‌ها، تضامین و بسته شدن پرونده‌های ادعایی در آژانس سرسختی نشان می‌دهد. این درحالی‌که است که غربی‌ها طی ماه‌های گذشته، با ادعای اینکه تنها مورد باقیمانده در مذاکرات، خارج کردن نام سپاه از فهرست گروه‌های تروریستی است، آن را به حاشیه بردند.

 در ادامه این یادداشت آمده است:

تحولات بین‌المللی درصحنه جنگ اوکراین و تایوان، کمبود انرژی و افزایش تقاضا در ماه‌های آینده، افزایش قیمت‌ها و تبعات سیاسی، اقتصادی و امنیتی آن، «توان داخلی» در خنثی‌سازی تحریم‌ها، گشایش روابط با کشورهای خارج از بلوک غرب و همچنین افزایش توان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و تحقق بیشتر اهداف دفاعی و منطقه‌ای حکایت از این دارد که زمان به نفع ایران در حال سپری شدن است. طی روزها و هفته‌های آتی شاهد خواهیم بود که اهرم‌های طرف غربی تأثیرگذاری خود را بیشتر از دست خواهند داد و فشار ایران برطرف غربی سنگین‌تر خواهد شد.

در مذاکرات بدون ترس به آمریکایی‌ها تکیه کنید! / هیئت امام حسین (ع) باید سیاسی باشد یا سکولار؟

روزنامه جوان نیز مسائل باقی‌مانده روی میز را مانعی برای رسیدن به توافق دانسته و نوشته است:

گفته می‌شود که مسائل پادمانی بین ایران و آژانس و همچنین تضمین‌هایی که ایران از امریکا می‌خواهد مبنی بر اینکه مجدداً از برجام خارج نخواهد شد، موارد اختلافی هستند. حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران روز شنبه گفت برای رسیدن به توافق لازم است که امریکا به «پیشنهادات» ایران «واکنش واقع‌بینانه» نشان دهد. امیر عبداللهیان که با همتای چینی‌اش صحبت می‌کرد تأکید کرد که ایران به شکل فعالانه در تلاش است به یک «توافق پایدار» دست یابد. یک مقام نزدیک به تیم مذاکره‌کننده که خواست نامش فاش نشود دیروز به «جوان» گفت دو مسئله جدی باقی‌مانده در مذاکرات که مورد تأکید ایران است «مؤثر و پایدار بودن رفع تحریم‌ها به نحوی تضمین‌شده» و همچنین «باقی نماندن اهرم فشار بر ایران» است.

شایان‌ذکر است که در آخرین دور از مذاکرات در شهر وین، دیدگاه‌های طرفین روی پیش‌نویس ارائه‌شده از جانب اروپا  بیان‌شده است؛ اما در هیچ موضوعی تفاهم نهایی صورت نگرفته است؛ نکته مهم آن است که کشورهای غربی تا چند ماه قبل با رمز «رسیدن ایران به مرحله گریز هسته‌ای» سعی داشتند که به جمهوری اسلامی ایران فشار بیاورند، از ماه قبل تاکتیک خود را عوض کرده و روی مسئله «پیش‌نویس نهایی» متمرکزشده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که فشار روی ایران بی‌اثر بوده و تا زمان انتفاع ایران از برجام هیچ توافقی امضا نخواهد شد.

در مذاکرات بدون ترس به آمریکایی‌ها تکیه کنید! / هیئت امام حسین (ع) باید سیاسی باشد یا سکولار؟

این روزها تکرار کلیدواژه‌هایی چون «آخرین زمان برای توافق»، «تعجیل در مذاکره»؛ «بدون ترس امضا کنید برود» و مواردی ازاین‌دست توسط حامیان سیاسی برجامی‌ها در داخل بی‌دلیل نیست، تفنگ خارجی وقتی خالی است؛ باید داخل را از سایه آن ترساند!

چرا هیئت‌ امام حسین (ع) باید سیاسی باشد؟

 هم‌زمان با انتشار مداحی تأثیرگذار حاج میثم مطیعی با عنوان «الله‌اکبر/ خامنه‌ای رهبر» شبکه آمریکایی اینستاگرام با حذف این قطعه باعث برخی واکنش‌ها شد؛ این مداحی گوش‌نواز و پرشور علاوه بر پرداختن به حماسه حسینی به فلسفه قیام امام حسین(ع) پرداخته و از عموم آزادگان جهان می‌خواهد شمر زمانه را بشناسند؛ پس‌ازاین مداحی برخی معاندین و نیز گروه‌هایی از جریان اصلاح‌طلب با انتقاد از این مداحی خواهان برگزاری هیئت‌های سکولار و غیرسیاسی در سطح جامعه شده بودند!

در مذاکرات بدون ترس به آمریکایی‌ها تکیه کنید! / هیئت امام حسین (ع) باید سیاسی باشد یا سکولار؟

روزنامه همشهری با تحلیلی جالب‌توجه از این ماجرا نوشته است:

دشمن در جنگ روایت‌ها به طرز ماهرانه‌ای سعی کرده است که با هیاهوی کاذب، این فریاد حق‌طلبی را خنثی سازد، همان‌گونه که در ظهر عاشورا با راه انداختن هلهله سعی کردند مانع از رسیدن ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام معصوم و برگزیده خاص پروردگار به عمق لشکرشان شوند. دشمن نشان داده است که هیچ‌گاه تاب شنیدن فریاد حق‌طلبی را نداشته و با تمام ابزارهای خود به مقابله با آن خواهد پرداخت؛ ازاین‌رو این روزها چندین مداحی ساده و صادقانه را به بهانه سیاسی شدن هیئت‌ها تخریب کرده تا هیئت سکولار ذیل شیعه انگلیسی را ترویج کند!

در مذاکرات بدون ترس به آمریکایی‌ها تکیه کنید! / هیئت امام حسین (ع) باید سیاسی باشد یا سکولار؟

در ادامه این یادداشت آمده است:

فراموش نکنیم که عاقبت ترویج شیعه انگلیسی و هیئت‌های سکولاریزه شده یا کج‌راهه، گمراهی برخی افراد است که در هنگامه هجوم داعشی‌ها به بهانه مسلمان‌کشی از معرکه بیرون رفتند یا ادامه آن جریانی است که در ظهر عاشورا در فتنه ۸۸ با سوت و کف به خیابان آمدند؛ نتیجه هردو البته یکسان بوده است تا جایی که برخی از صحنه‌گردانان غائله، این جماعت گمراه را مردم خداجو بخواند! این روزها هیئت‌های سیاسی در برابر هیئت‌های مناسکی و شیعه غیرانقلابی قیام کرده تا فریاد حق‌طلبی انقلاب اسلامی را به گوش مستضعفان عالم برساند؛ تا اعلام قیامی از سوی اسلام حسینی در برابر اسلام نرمالیزه شده اموی باشد؛ اسلامی که این روزها تنها مدافع حق کودکان مظلوم غزه است و اگر می‌بینیم بلافاصله با مداحی یک مداح انقلابی همچون میثم مطیعی دشمن تاب تحمل دفاع از کودکان مظلوم فلسطینی را نیاورده و صفحه او را در فضای مجازی می‌بندد فقط برای آن است که ندای حق‌طلبی را خاموش کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    10 3
    اسراییل نابود است
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      12 2
      اصلاح طلبان ....ـهوع آور دارند زبان دنیا را که بلد بودند به هیئت ایرانی مذاکرات برجام آموزش می دهند! می گویند: مهم نیست که در داخل عده ای با قرارداد برجام مخالف هستند! بلکه مهم آن است که غربی ها به خصوص یانکی ها با آن موافق باشند! دقیقاً نظر حسن روحانی!
  • محمدایوب IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    10 1
    اصلاح طلبان 8سال بر برجام اصرار کردند و هر غلطی خواستند کردند وبرای کدخدایشان هرسازی زد رقصیدند وپشتک زدند وجای دوست ودشمن نشان دادند الان باید خفه خون بگیرند آنروز دلسوزان انقلاب گفتند به آمریکا اعتماد نکنید آنها مسخره کردند حالا بی وجدانها دلواپس امضا نشدن شدند نامردها این کدخدای شما بود که ازبرجام رفت باز التماس میکنید ما عذر خواهی کنیم برویم دست بوسی کنیم دین ندارید آزاده باشید تا حالا نشان دادید دین که ندارید آزاده هم نیستید حداقل نشان دهید ناموس دارید وطن ناموس هر وطن پرستی است وطن فروشان
    • DE ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      6 1
      این افسادطلب ها سرمایه های موساد ناموس و وطن سرشون نمیشه یکی شون همین ایران ستیز معروف زیباکلامه! بقیه شون بدتر ازاین هستند!
    • فیوز IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      4 1
      دقیقا
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    5 1
    [غالب مردم]شناخته‌اند آمریکا را، شناخته‌اند دشمن را، میدانند که این‌ها دروغ میگویند، میدانند که این‌ها مغرضانه حرف میزنند؛ پس جریان تحریف هم به نتایج مورد نظر آن‌ها نرسیده؛ و من به شما بگویم که اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد؛ زیرا که عرصه، عرصه‌ی جنگ اراده‌ها است؛ وقتی جریان تحریف شکست خورد و اراده‌ی ملّت ایران همچنان قوی و مستحکم باقی ماند، قطعاً بر اراده‌ی دشمن فائق می‌آید و پیروز خواهد شد.
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    5 1
    وقتی بعد از امضای مجدد این معاهده منحوس و سراسر زیان و تخته شدن تاسیسات هسته ای و خروج اورانیوممون و خالی شدن دستتون این بیشرفهای اروپایی و گاوچرونهای آمریکایی زدن زیر قول و قرارشون و به ریشتون خندیدن همانطور که سری قبل کردن و حتی باگستاخی دانشمندان و سرداران مظلوممون رو ترور کردن حالتون دیدن داره اون موقع لابد بازم دنبال مقصر خواهید بود که بهتره فقط خودتون رو ملامت کنید که به قرآنی که خودش صریح گفته که این نسناسها هرگز از شما راضی نخواهند بود تا از دین و آیین و مسلکتان دست بردارید و همیشه با شما دشمنی خواهند کرد اعتماد و عمل نکردید.
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      3 1
      دقیقا
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    5 1
    مشرق تحلیل خوبی بود اختلاف شیعه حقیقی وشیعه انگلیسی رابه خوبی تدوین کردید
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    4 1
    برای توافق استکبار باید همه دارائی های ایران را ازاد نماید و تعهد عدم تحریم دیگر بدهد . ایرانن باید از تخریب هر دست اورد هسته ای خوداری کند. فقط به ازانس اجازه نظارت بدهد. تا فعالیت های هسته ای در حد توافق کنترول کند. حتی یک فشنگ هم نباید منهدم شود.
  • NL ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    4 0
    باید گفت وابستگان به آمریکا و غرب به خط شدند دوباره ایران رو فریب بدهند و قدرتی که بعد از عهدشکنی آمریکا بدست آمده را از دست ایران خارج کنند! البته با رنج مردم بواسطه برجامی که توسط اندیشکده های آمریکایی نوشته شده بود.و این تجربه تلخ را تکرار کنند که حتی اگر به ایران بدون قدرت هسته ای حمله نشد وابسته به سیاست مکاران آمریکایی نگهدارند!
  • محمدایوب IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    3 0
    روحانی دائم نشخوار. میکرد رفراندوم حالا یک سایت مذهبی وانقلابی مانند مشرق درباره موفقیت یا عدم موفقیت برجام از مردم یک نظرسنجی کند و ادامه آنرا اگر مردم نظر بر بی نتیجه بودن آن دادند خسارت محض آنرا از روحانی وظریف وعراقچی گرفته شود واول انهارا واداربه عذر خواهی ودر یک برنامه تلویزیونی سکه هارا پس بگیرند وتعهد بگیرند که دیگر حرف مفت نزنند سپس محاکمه
  • UA ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    5 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    4 0
    هیأت و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، اصلا نمی‌تواند غیرسیاسی باشد. اولا هدف نهایی دین، جامعه‌سازیست که به قدرت نیاز دارد. قرآن، به امر به معروف و نهی از منکر فرمان می‌دهد و عقل، به ضرورت دستگیری نیازمندان. امامان هم برای این کار انتخاب شده بودند. سیاسی نبودن یعنی رها کردن بخش جمعی دین. رها کردن بخشی از دین یعنی اطاعت از نفس و نه دین. ثانیا، حضرت امام حسین علیه‌السلام، از بیماری فوت نکردند. در راه هدف سیاسی شهید شدند. پس عزادار غیرسیاسی، عزادار حال و هوا و غم‌های خودشه یا به خیالش در حال فریب خدا برای تصاحب بهشته. ثالثا، حتی ابعاد فردی دین، به قدرت سیاسی نیاز داره. وگرنه مثل رضاشاه ملعونی، جلوی حجاب و عفاف فردی رو هم می‌گیره. پس غیرسیاسی بودن یعنی باز نمودن در به روی شیاطین. در کل، مجلس عزای اهل بیت عصمت و طهارت، فیلم هندی نیست که فقط برای گریه کردن و خالی شدن اومده باشیم. مجلس عزای اهل بیت، برای درک مظلومیت اهل بیت، گریه برای این مظلومیت و به پا خواستن و خون‌خواهی است. هر کسی نمی‌فهمه یا نمی‌خواد، اشتباه اومده. بهتره تشریف ببره سینما
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    5 1
    خداوند بزرگ به جناب حاج میثم مطیعی عمر با عزّت دهد که با این نوحه ی ارزش مند، جگر برخی از دشمنان اسلام را سوزاند.
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس