1

دبیرکل یک حزب اصلاح‌طلب: جمهوری اسلامی ایران منطقه را میلیتاریزه کرده است؛ شهرهای موشکی را تعطیل کنید تا توافق شود!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه‌های امروز سه‌شنبه یکم شهریورماه در حالی چاپ و منتشر شد که سکوت واشنگتن، ادعاها و کارشکنی‌های تل اویو در مورد برجام و پلن B ایران درصورت شکست آن در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

این روزها منابع‌غربی به صورت کاملا هدفمند به تولید اخبار پیرامون توافق می‌پردازند، هدف آن است که با افزایش گمانه‌زنی محاسبات طرفین برهم خورده و نتایج نهایی تغییر کند. روزنامه جام‌جم با تحلیل روایت‌های مختلف درباره برجام نوشته است:

واقعیت این است که این مذاکرات بیش از آن‌که مذاکرات هسته‌ای باشد، مذاکرات برای رفع تحریم‌های ظالمانه غرب است. ایران هرآنچه باید انجام بدهد، تاکنون انجام داده است. اکنون این غرب و خصوصا آمریکاست که پس از بازی‌های فرسایشی سیاسی و دیپلماسی در دولت یازدهم و دوازدهم، حالا حدود یک‌سال است که علی‌رغم کاسته‌شدن میزان اختلافات در متن توافق، در دو سه نقطه راهبردی متوقف شده است و با زیاده‌خواهی درصدد امتیازدهی‌های ناچیز و امتیاز ستاندن‌های بزرگ است.

این واقعیت واضح و روشن در سه نکته اساسی وجود دارد و به‌صراحت از سوی تیم مذاکره‌کننده برای طرف‌های مقابل تبیین شده است. اول این‌که تهران اطمینان پیدا کند که رفع تحریم‌ها به نحوی موثر و پایدار اجرا می‌شود و دوما آمریکا و غرب این موضوع را رسما و کتبا تضمین دهد و نکته سوم نیز این که موضوعات سیاسی و غیرفنی مانند پرونده PMD (ادعاهای غرب در اتهام‌زدن به ایران برای استفاده غیرصلح‌آمیز) نباید به‌عنوان اهرم فشار علیه ایران باقی بماند.

کارشکنی یک افسر آرژانتینی علیه مذاکره/ شهرهای موشکی را تعطیل کنید، تا توافق شود!

در ادامه این گزارش آمده است:

دشمن درصدد وارونه‌نمایی واقعیت‌های موجود در مذاکره کنونی است. آنچه در بیرون و پیرامون مذاکره رقم می‌خورد، روایتی است که جبهه منسجم غربی - عبری - عربی از مذاکره به کمک توان شبکه‌سازی رسانه‌ای ارائه می‌دهد. درواقع، مذاکره وین امروز در کانون جنگ روایت‌های نظام سلطه قرار گرفته است. البته برآیند اظهارات ضلع غربی میز مذاکرات وین این بود که با پایان‌یافتن گفت‌وگوها، متن نهایی آماده شده و طرفین مذاکرات باید با بیان کلمه بله یا خیر نظر خود را در مورد متن نهایی اعلام کنند.

روزنامه ابتکار به یک پرسش جالب پاسخ داده و نوشته است، اگر مذاکرات شکست بخورد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ این روزنامه به نقل از سخنگوی وزارت خارجه می‌نویسد:

ایران از خطوط قرمز خود عبور نخواهد کرد، تهراتن به دنبال توافق خوب، قوی و پایدار است. توافق خوب به این معناست که منافع اقتصادی ایران از این توافق تامین و پایدار باشد و همچنین برای ایران اثبات شود که طرف مقابل به تعهداتش عمل می‌کند و در این حوزه مسئولانه عمل خواهد کرد. ایران برای بار دوم از یک سوراخ گَزیده نخواهدشد. در واقع پلن B ایران استمرار سیاست خارجی موجود بدون توجه به روند مذاکرات رفع تحریم‌ها بوده و خواهد بود.

کارشکنی یک افسر آرژانتینی علیه مذاکره/ شهرهای موشکی را تعطیل کنید، تا توافق شود!

روزنامه هم‌میهن نیز به پیش‌بینی حصول توافق یا شکست آن پرداخته و نوشته است:

واقعیت آن است که به دلیل وجود برخی ناپایداری‌های سیاسی در طرفین نمی‌توان نظر قاطعی دراره سرنوشت برجام داد؛ اما امیدواری‌ها نسبت به یک ماه قبل افزایش یافته است. این روزنامه نوشته است که جوزپ بورل بورل پاسخ ایران به پیش‌نویس جدید را معقول خوانده و همین مورد امید به توافق را بلا می‌برد.

کارشکنی یک افسر آرژانتینی علیه مذاکره/ شهرهای موشکی را تعطیل کنید، تا توافق شود!

روزنامه آرمان‌ملی نیز در سرمقاله خود با عنوان «اراده ایران و آمریکا، توافق است» نوشت:

آنچه از شرایط و فضای حول محور برجام می‌توان برداشت کرد اینکه اراده سیاسی ایران و آمریکا برای رسیدن به توافق است. این مهم‌ترین نکته‌ای است که باید در نظر گرفت و تحولات پیرامون برجام نشان می‌دهد که اراده وجود دارد و از طریق تبادل نظر در خصوص متنی که اروپا ارائه کرده خود را نشان داده و طرفین نظرات خود را به یکدیگر منعکس کردند؛ لذا همین که مذاکرات ادامه دارد و آقای جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از احتمال از سرگیری مذاکرات در این هفته خبر داده نشانه مثبتی است که نشان می‌دهد ما به توافق نهایی نزدیک هستیم.

کارشکنی یک افسر آرژانتینی علیه مذاکره/ شهرهای موشکی را تعطیل کنید، تا توافق شود!

این روزنامه با تعیین ضرب‌ الاجل برای توافق نوشت:

قبل از اجلاس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید مساله ایران و آژانس در مورد مسائل پادمانی و آن مساله ابعاد احتمالی فعالیت هسته‌ای غیر صلح‌آمیز ایران که در سه مکان از سوی آژانس شناسایی شده حل و فصل شود؛ لذا به نظر می‌رسد که بیش‌ترین وقت طرفین روی این نقطه متمرکز است که چگونه این مساله با آژانس حل و فصل شود که بتواند متن پیبشنهادی آژانس را نهایی کند. البته مسائل ایران آژانس به این زودی حل نمی‌شود و باید راه‌حلی که اختلاف ایران و آژانس طی آن حل شود در این مذاکرات مطرح باشد. احتمالا ایران مکانیسمی را پیشنهاد کند که اعتماد آژانس را جلب کند که آژانس بعد از این می‌تواند کنترل موثری روی فعالیت‌های هسته‌ای ایران داشته باشد. اگر ایران با آژانس بر روی این مدل راستی آزمایی به توافق برسد باقی مانده مسائل پادمانی نیز داخل این مکانیزم قابل حل و فصل خواهد بود.

کارشکنی یک افسر آرژانتینی علیه مذاکره/ شهرهای موشکی را تعطیل کنید، تا توافق شود!

در شرایطی که روزنامه اصلاح‌طلب آرمان از ایجاد مکانیسیم برای مسائل پادمانی سخن گفته؛ روزنامه وطن امروز از کارشکنی مدیر کل آژانس خبر داده و نوشته است:

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» بار دیگر ادعاهای اثبات‌نشده درباره تحقیقات از برخی اماکن در ایران را تکرار کرد. رافائل گروسی در این مصاحبه خطاب به ایران گفت: به ما اطلاعات و پاسخ‌های ضروری و دسترسی به افراد و اماکن را بدهید تا بتوانیم درباره چیزهای خیلی زیادی که هنوز به توضیحات نیاز دارند، شفاف‌سازی کنیم! رابرت مالی، رئیس تیم مذاکره‌کننده آمریکایی هفته گذشته گفته بود: در صورتی که آژانس پایان اختلافات خود با ایران را اعلام کند، واشنگتن موافقت خود را با بستن پرونده تضمین‌ها درباره ایران اعلام خواهد کرد.

دنیای فردا دنیای گفتمان‌هاست یا موشک‌ها؟

روزنامه سازندگی ارگان خبری حزب کارگزاران در سرمقاله خود به قلم حسین مرعشی درخواست «خلع سلاح کشور در برابر دشمن» را مطرح کرده و نوشته است:

بیش از چهار دهه است که رقابت‌های امنیتی و تسلیحاتی، تبدیل به رقابت اقتصادی شده است. اگر ۵۰ سال قبل کلاهک هسته‌ای علامت داشتن قدرت بود، امروز اقتصاد ملاک قدرت جهانی است. امروز تعداد کلاهک موشکی نمی‌تواند تعیین کننده قدرت باشد، اگر قرار بود کسی با قدرت نظامی آقای منطقه شود صدام از همه شایسته‌تر بود!

مرعشی با تکرار تز هاشمی در بستن درب شهرهای موشکی نوشته است: تجربه نشان داده است که در بلند مدت سلاح نمی‌تواند نقش تعیین کننده در تدوین قدرت کشورها داشته باشد. افزایش قدرت نظامی ایران باعث می‌شود تا کشورهای منطقه نیز به سوی مسابقه تسلیحاتی حرکت کنند.

این یادداشت عجیب از سوی دبیرکل حزب کارگزاران در حالی به نگارش درآمده است که مرعشی به خود زحمت نداده تا حداقل آمار خرید تسلیحاتی در منطقه را یک‌بار با خود مرور کند. تا تفاوت بلندپروازی و بازدارندگی را متوجه شود.

کارشکنی یک افسر آرژانتینی علیه مذاکره/ شهرهای موشکی را تعطیل کنید، تا توافق شود!

درحالی‌که عربستان سعودی تنها در طول یک سال گذشته بیش از ۶۳ میلیارد دلار صرف خرید تسلیحات کرده است، دبیرکل یک حزب اصلاح‌طلب در تهران؛ جمهوری اسلامی ایران را متهم به میلیتاریزه کردن منطقه کرده است.

سخنان مرعشی حرف تازه‌ای نبوده و تکرار همان جمله معروف «دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هاست، نه موشک‌ها...» در سال ۹۵ از سوی هاشمی‌رفسنجانی است. در آن زمان برخی عناصر نفوذی در دولت سعی داشتند با تحمیل برجام ۲ و ۳ کشور را خلع سلاح کرده تا به تعبیر خودشان ایران را جهانی سازی یا نرمال سازی کنند.

البته چند روز پس از توئیت هاشمی و در یازدهم فروردین همان سال، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مداحان اهل‌بیت گفتند: اینکه بعضی‌ها بیایند بگویند «فردای دنیا، فردای مذاکره است، فردای موشک نیست»، این حرف اگر از روی ناآگاهی گفته شده باشد، خب ناآگاهی است، اگر از روی آگاهی گفته شده باشد، خیانت است. چطور ممکن است؟ اگر چنانچه نظام جمهوری اسلامی دنبال علم برود، دنبال فنّاوری برود، دنبال مذاکره‌ی سیاسی برود، دنبال کارهای گوناگون تجاری و اقتصادی برود -که همه‌ی این‌ها لازم است- امّا قدرت دفاعی نداشته باشد، توانایی دفاع کردن نداشته باشد، هر بی‌سَروپایی وهر دولت فزرتی کذائی‌ای او را تهدید می‌کند که اگر فلان کار را نکردید، ما موشک می‌زنیم؛ خب اگر شما امکان دفاع نداشته باشید، مجبورید عقب‌نشینی کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 84
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    85 7
    مرعشی خیلی غلط زیادی کرده احمق ونادان اگر حرف نزنید شما تیر طایفه هاشمی رفسنجانی کسی نمیکه لالین
    • DE ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      19 3
      دشمن درصدد وارونه‌نمایی واقعیت‌های موجود در مذاکره کنونی است. آنچه در بیرون و پیرامون مذاکره رقم می‌خورد، روایتی است که جبهه منسجم" غربی - عبری - عربی-اصلاحاتچی " از مذاکره به کمک توان شبکه‌سازی رسانه‌ای ارائه می‌دهد
    • تهرانی IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      20 4
      باید مراقب باشیم از درخواست‌ها کوتاه نیاییم چون شیر بی یال و دم و اشکم دیگر شیر نیست چه رسد به این برجام که خودش از اول شغال هم نبود
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      22 3
      دبیر کل یک حزب اصلاح طلب غلط زیادی کرده، بی
    • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      6 1
      آمریکای ابر قدرت اقتصادی و دلارش چند عدد پایگاه نظامی اطراف ما و در سراسر جهان دارد
    • مظلوم IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      5 1
      خدا نیامرزه هاشمی را که یه مشت خائن ،دزد ، اختلاسگر ومزدور به میراث گذاشت ورفت!هر چه نظام داره ضربه می خوره از دست پرورده های هاشمی است.
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    35 3
    امریکا اسراییا اصلاح طلبهاباخبرهای کذبشون وفتنه گران هیچ غلطی نمیتوانندبکنند برجام راپاره کنندملت شادمیشوند۸۸۶۲۶
    • مم IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      2 16
      مگه توملتی که جای ملت نظرمیدی؟!نظرخودتوبده و جای ملت حرف نزن ،همه باتوهمنظرنیستند
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      3 0
      آقای مم تو همذجای خودت حرف بزن هم نظر هستیم با پاره کردن برجام
  • سامان IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    43 4
    در شرایطی که دور تا دور کشور را پایگاههای نظامی دشمن فرا گرفته پیشنهاد تعطیل کردن شهرک های موشکی یا از روی جهالت است و یا از سر خیانت .
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      17 2
      یقینا از روی جهالت نیسب
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      17 1
      قطعا" این صدای خیانت آقای مرعشی و دار و دسته اش به کشور و ملت ایران هست و از قوه قضائیه توقع و انتظار داریم ایشان را به جرم خیانت به کشور محاکمه کند ..
  • سعید IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    41 5
    دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند مرعشی بهتره سکوت کند.
  • مسعود IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    36 5
    بحث موشکی بحث امنیت ملی ما است و قابل مذاکره و معامله نیست و تعطیل بردار هم نیست.
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      2 2
      ولی در مورد هسته ای پا را فراتر از خط قرمز گذاشتید که این ها در مورد چیزهای دیگر درخواست دارند
  • سید IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    28 3
    چه خوب است مرعشی توصیه دوستانش را آویزه گوشش کند که به وی گفته اند: بهتر است تو به اندازه دانایی ات سخن بگویی نه به اندازه دارایی ات!!!!!!
  • سید IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    26 0
    ذوق زدگی توهم آمیز اصلاح طلبان برای حفظ یا احیاء برجام ناشی از دلواپسی این خاطرجمعان دیروزی است که علیرغم هشدار خردورزان با گره زدن زلف خود به زلف برجام، اینک از نابودی برجام واهمه دارند و می دانند مرگ برجام یعنی دفن اصلاح طلبی در ایران! در واقع این نحله نه این که نگران اقتصاد ایران، که نگران هست و نیست و بود و نبود خویش هستند!
  • علی IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    8 0
    با سلام آنهایی که در پی تعطیلی شهر های موشکی هستند تا توافق صورت پذیرد باید بدانند که آنها داشته های شما را اول از همه تصاحب خواهند کرد تا توافق صورت پذیرد تازه این آخرش هم نیست شاید نوبت خود شما هم برسد برای آنها زن و مرد که فرقی ندارد.
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    17 2
    چرا اینا نمی میررررررن اینقدر نظر میدن
  • SE ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    22 1
    ما از خدامونه برجامچای زیر لجن دفن شه بپوسه، آمو!
  • ایران مقتدر iran IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    8 2
    اصلاح طلبان ستون پنجم و پیاده نظام دشمنان خارجی میهن ( غربی ها ) در داخل کشور هستند
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    8 1
    مرعشی غلط زیادی خورده .. لقمه لعنت برهاش که این انگلها رابال وپرداد
  • مهدی US ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    8 1
    اقای مرعشی شما غلط کردی حرف دشمن را تکرار می کنی. من ماندم چرا تو مملکت یک نفر پیدا نمی شود دهن این دزد های بی شرف خائن را خورد کند.
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    10 1
    برای امثال مرعشی که عمری با چنگ زدن به دستاویزهای رانتی و درآمدزای نظام، از کیسه بیت المال بار خود را بسته اند باید گفت برای امثال شما دنیای فردا، دنیای پوشک هاست! به ایزی لایف سلام کنید!
  • حسین IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    8 1
    وقاهت هم حد و مرزی داره در حالی که کشور های متجاوزی چون ترکیه،عربستان و امرات با تمام توان سرگرم خرید های تسلیحاتی و مدرنیزه کردن نیروی هوایی و زمینی خود هستند مشتی وطن فروش بی رگ حرف از خلع سلاح کشورمان میزنند ،
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    10 1
    شهر های موشکی رو تعطیل کنیم تا توافق شود... شوخی جالبی بود. سیاست مداران و ژورنالیست ها بعضی وقت ها طناز های خوبی میشن
  • LB ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    12 1
    این مرعشی ملعون مثل ه بعدها مشخص میشه و شک ندارم تو ترور حاج قاسم هم دیت داسته
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    8 0
    مرحوم مغروق نیست ولی نوچه هاش دارن راهش رو ادامه میدن
  • رضا IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    11 0
    مملکت صاحب داره، تصمیم گیرنده اصلی امت اسلامی و رهبری هستند. مرعشی بره کشکشه بسابه
  • مادر IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    7 0
    حق گرفتنیست
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    6 0
    اینکه ما همیشه از خدا می خواهیم ما را به صراط مستقیم راهنمایی کند به این معنا است که احتمال انحراف ما زیاد است .چگونه ممکن است شخصی در طول عمر هیچ نقطه انحرافی نداشته باشد مگر اینکه یا معصوم باشد یا دروغگو و لج بازو فریبکار..
  • حجت IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    8 0
    با این همه توضیح که بارها هم تکرار شده صحبت دوباره درباره برجام موشکی، صد در صد خیانت است. چرا محاکمه نمی شوند؟
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    8 0
    اگر این قدرت و توان دفاعی و نظامی رو نداشتیم این آقایون اصلاح طلب خائن و ایرانستیز الان ایران رو تحویل اربابشون آمریکا داده بودند ..
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    8 0
    استدلال کرده در دنیا اقتصاد ملاک قدرت است نه سلاح😱 احمق آمریکا فقط سلاح داره چه اقتصادی داره ، در حالی که 35 بیلیارد دلار بدهی داره. اقتصادش بادکنکی هست. دنیا رو مجبور کرده به دلار وابسته باشند و الا اقتصاد استخوان داری نداره و تاریخ قضاوت خواهد کرد
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    3 0
    آیا تربیت تتلو افتخار دارد ؟؟؟؟؟یا خجالت ؟؟؟؟
  • DE ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    6 0
    روزنامه سازندگی ارگان خبری حزب کارگزاران در سرمقاله خود به قلم حسین مرعشی درخواست «خلع سلاح کشور در برابر دشمن» را مطرح کرده و نوشته است: گنجشتک اشی مشی لب بوم ما نشین / برو پیش مرعشی روی شانه هاش بشین / یه کار عالی بکن خودت رو خالی بکن
  • جواد IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    7 0
    امام خامنه ای فرمودند: کسانی که چنین سخنانی به زبان می آورند یا نادان هستند و یا خائن
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    8 0
    «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَ مِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَءَاخَرِینَ مِن دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُم وَ مَا تُنفِقُواْ مِن شَىْ‏ءٍ فِى سَبِیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَأَنتُمْ لَا تُظْلَمُونَ‏ > هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [دشمنان‌] آماده سازید ! و (همچنین) اسب‌های ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید! و (همچنین) گروه دیگری غیر از اینها را، که شما نمی‌شناسید و خدا آنها را می‌شناسد! و هر چه در راه خدا (و تقویت بنیه دفاعی اسلام) انفاق کنید، بطور کامل به شما بازگردانده می‌شود، و به شما ستم نخواهد شد!
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    4 0
    کلا این برجام را بایستی آتش زد. ما نیازی به اروپایی ها و آمریکا نداریم و این کشورها هیچگاه نبایستی اجازه بازگشت به ایران را داشته باشند.
  • مهدی IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    4 0
    تمام اصلاح طلبان خائن و دشمن مردم ایران هستند، زمان خاتمی بانک های خصوصی مانند قارچ های سمی رشد کردند و عامل اصلی تورم و مشکلات اقتصادی امروز مملکت هستند، زمان روحانی هزاران مشکل مدیریتی به مذاکره و توافق گره زدند تا توانمندی های اتمی و نظامی و فضایی کشور را نابود کنند که کردند. ایرانی بدبخت و ترسو به ستمگران غرب نشان دادند تا انها حریص و گستاخ شوند و بیشتر حمله کنند. با توجه اقدامات شجاعانه و مخلصانه دولت رییسی امروز به جنون رسیده اند روی کثیف و خیانتکار خود را عیان کرده اند. مردم ببینند و بشناسند این چرک های کثیف اصلاحات را
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    5 0
    ایکاش مرحوم استخری زنده بود طی این چند سال دنیای گفتمان را در منطقه و جهان مشاهده می‌کرد ... !!!
  • ایرانی با غیرت IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    6 0
    تا زمانی که کشوری مانند آمریکا روی نقشه جغرافیا وجود دارد ایران هم بایستی در فکر ارتقاء توان نظامی و بازدارندگی خودش باشد و موشک هم بخشی از این توان نظامی بازدارنده است. در ضمن مرعشی و امثال او هم بهتر است زبان به دهان بگیرند و حرف رایگان نزنند و خودشان را بیش از این چیزی که هستند ضایع نکنند.
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    4 0
    دارایی اش را هم از چپاول ثروت مردم ایران بدست آورده والا چیزی از خود نداشت!
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    4 0
    اینکه ما همیشه از خدا می خواهیم ما را به صراط مستقیم راهنمایی کند به این معنا است که احتمال انحراف ما زیاد است
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    5 0
    رئیسی نشون داد با تلاش و کوشش جهادی میشه تحریم ها رو خنثی کرد، خنثی کردن تحریم خودبخود باعث افزایش قدرت چانه زنی ایران در لغو تحریم ها میشه.
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    2 0
    حالا مسابقه تسلیحاتی بدیم ببینیم اخرش چی میشه؟؟؟ همه ملت اماده شهادت هستند حنگ حنگ تا پیروزی
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    5 0
    نسبت به این اصلاحطلبا اینقدر آلرژی پیدا کردم؛ وقتی یه چیزی ازشون میشنوم تا یه هفته معده م بهم میریزه بدجور🤐
  • حسين DE ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    4 1
    باز اين يارو مرعشى دلال عسل خورى كرد
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      1 0
      نمی دونسته
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    4 2
    شام خورد مرعشی. امسال آلمانی که هاشمی با او مانور می‌داد صد میلیارد یورو برای ارتش آلمان بودجه مصوب کرد.
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    5 1
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم.
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    5 1
    اصلاح طلبان، ایران را خلع سلاح سده و ضعیف و زبون در برابر آمریکا و غرب و کشورهای غربی می خواهند .ستون پنجم دشمن هستند بی وطن و خائن و فتنه گر هستند.
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    4 1
    آلمان اعلام کرده بودجه نظامی خودرا سه برابر می کند........
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      5 0
      استرالیا هم اعلام کرده باید موشک های بومی خودمون رو داشته باشیم بسازیم ، خیلی از کشورهای جهان در حال تقویت بنیه دفاعی و نظامی خودشون بر آمدند .. جهان جای نا امنی است برای کشورهای ضعیف !
  • سید فروزان CH ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    4 1
    مشکل مرعشی و خانواده هاشمی ،سهم نداشتن در صعنت نظامی است ، اکر صادرات موشک و پهپاد را در اختیار این شخص بگذارند آنوقت دنیای موشک قشنگ میشود مرعشی از اتومبیل و صادرات و واردات و باغ و املاک و غیره کم درآمد دارد . یک وام چند صد میلیاردی بدهند به این بنده خدا بلکه نان و پنیریش کم نشود
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    3 7
    تویی که این مقالات را مینویسیم برو یک یخچال بخر ببین چقدر میشه
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      0 0
      خوب یخچال ساده بخر مگه مجبوری ساید بای ساید بخری؟
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    4 1
    اصلاح طلبها یاازحماقت وساده بینی مثل ظریف ویاازسرماموریت خودبه عنوان نفوذی می‌گویند ای آن موشکهاراکناربگذارد ونتیجه راهم مثل لیبی می‌دانند نابودی وتجزیه ایران توسط آمریکا
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    5 1
    موشک را بدهیم تا راه تاراج و غارت و تاختن بر ایران ما هموار شود!شگفتا!
  • محمد IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    4 1
    امثال این مرعشی واقعا خودشون رو زدن به ....والا توی این جنگل هربچه ای فهمیده قدرت نظامی نداشته باشیم میشیم اکراین یا فلسطین یا اگه روسیه بمب اتم نداشت تا الان امریکا ۵۰ تا موشک اتمی به روسیه شلیک کرده بود.بابا حماقت هم حدی داره .حالت تهوی می گیریم از این شخصیت های بدبخت .
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    3 3
    لعنت بر همه اصلاح طلبان مزدور و خائن ،همه این مزدوران کثیف باید مجازات شوند
  • بختیار IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    2 1
    اکبر خان آرزوی تاج گذاری رو به گور برد شما که نخ پوسیده افسادطلبهایی
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    2 0
    شاخ دم ندارد قطعا اینها با دست فرمان خیانت این حرف ها را می زنند مگر جلوی چشمتان اوکراین نیست مگر کشورهای ضعیف منطقه را نمی بینید که کفتارها چگونه به جانشان افتادن بعد آدرس خلع سلاح می دهید بله اقتصاد قوی بسیار کارساز است اما بدون قدرت دفاعی به درد خودتان می خورد نکنه اش اوکراین
  • جاوید ایران اتمی NL ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    3 0
    من فقط اینو مطمئن هستم که وقتی تاریخ انقضای برجام فرارسید غرب به این اتمام زمان برجام تمکین نخواهد کرد و دوباره همه چیز از اول شروع میشه، یکی به من بگه اینکه ایران حالا فعالیت گسترده اتمی داشته باشه با اینکه چندسال بعد فعالیت گسترده داشته باشه چه فرقی برای غربی ها خواهد داشت؟؟؟؟؟!!!!! پس چرا فکرمیکنید اگه ایران چندسال فعالیتش رو طبق برجام محدود کنه غربی ها راضی میشن؟؟؟؟؟
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    2 0
    کسی مثل مرعشی کوتوله نه چندان سیاسی بی ارزشی که بواسطه ورشکسته بریده از نظام و انقلاب و پدر خائن اختلاسگر زندان نشین از لندن برگشته و دختر ساندویچ خورش از دهات به تهران آورده شد به مناسب بالای مدیریتی گمارده شد باید هم گفته های دامادشو بلغور کنه، خودش که چیزی بارش نیست، استادش هم بیش از این خزعبلات چیزی بدو نیاموخته است .
  • فرزاد IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    2 0
    حضرت امام خامنه ای عزیز به احترام حضرت امام (ره) از تمام نامرادیها ونامردیهای اصلاح طلبان منافق و حزب کارگزاران بازندگی با احترام رفتارکرده است .اما این دلیل نمیشود که دشمنان انقلاب و شهدا و امام و رهبری که اصلاح طلبان منافق و حزب کارگزاران بازندگی (نه سازندگی )سواستفاده کنند یه روزی دستور حضرت امام خامنه ای عزیز بساط این منافقین را مانند منافقین دهه ۶۰ برای همیشه جمع خواهیم کرد وآن روز دیری نخواهد پائید که خیلی زود خواهد رسید انشاالله.
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    0 3
    چی باز کاسبان تحریم و غلامان حلقه به گوش روسیه نگران دستپاچه شدند
  • مهدی IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    2 1
    حزب کارگزاران چاپندگی را باید منحل ومرعشی به عنوان خائن به مردم محاکمه شود
  • مهران IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    2 0
    با سلام آقای مرعشی همان بهتر که خفه شده.
  • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    2 0
    کشور بدون قدرت نظامی تو سری خور همه میشه حتی جیبوتی
  • IT ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    2 0
    مرعشی مرعشی ننگت باد ننگت باد اول برو از ارباب امریکاییت بپرس چرا 700 میلیارد دلار هزینه توسعه نظامی مبکنه که 40 برابر هزینه ایرانه و یا 690 میلیارد بیشتر از هزینه ایرانه
  • IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    3 0
    به مرغش بگوئیدمردم ایران مثل شما اصلاح طلبها بی غیرت نیستندشمااگر دلتان می‌خواهد ناموستان رادراختیار غرب بگذارید خوددانید
  • رحمت عیدی IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    2 0
    بنظر شما دارو دسته کارگزارانی در زمینه قدرت نظامی و بازدارندگی نظامی کشور واقعا نظرشان همین است؟؟ یا واقعیت را میدانند و میفهمند و نظراتشان صرفا در جهت منافع حزبی و دشمن است؟؟
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    1 0
    ویز ویز این آجان آرژانتینی را چگونه تحمل کنم؟؟؟!!!خخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    2 0
    آقای مرعشی حرف و خواست دشمنان جمهوری اسلامی را مطرح کرده است و از ایشان عجیب نیست.
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    0 3
    دنیای فردا دنیای گفتمان است نه موشکها
  • MD ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    2 0
    اون احمقی که میگه ایران منطقه و نظامی کرده، یعنی قبل از ایران در منطقه پایگاه نظامی آمریکا نبوده، یا پایگاه کشورهای اشغالگر دیگه؟؟؟؟؟ این یارو کارشناسها رو گاگول فرض کرده یا مردم رو؟؟؟؟ ما فعلا فقط با آنها دفاع و مقابله دفاعی کرده ایم، چه برسد که بخواهیم حمله کنیم یا تهاجمی عمل کنیم.
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    1 0
    همه تلاش ها بر سر این است دستبند بزنند، روی زمین بیاندازند و با فشار زانو روی گردن کار را تمام کنند.
  • DE ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    2 1
    دبیرکل یک حزب اصلاح‌طلب: جمهوری اسلامی ایران منطقه را میلیتاریزه کرده است؛ شهرهای موشکی را مانند مخ اصلاح طلبها و حزب اشرافی تعطیل کنید تا توافق شود. این مرغشی اسختر نمیره شنا؟
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      2 0
      همه اصلاح طلبان خائن به ایران و ایرانی رو باید دسته جمعی فرستاد استخر .. ! ایران جایی برای وطن فروش و خائن ندارد .. انشاالله
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    2 0
    بازم کد خدا زده ها در خدمت کدخدا به صف شدند جون وضع کدخدا در مذاکرات خراب است
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    1 0
    باش!! عامو چرا این عقل کل رو زودتر کسی ازش خبردار نشده بود؟ چه نظر عاقلانه ای داده! همین الان دولت و مجلس ایران شهرهای موشکی رو به درخواست جنابتان با خاک یکسان میکنن
  • سید حسن حسینی IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    0 0
    عزیزم اگه کشوری با تکنولوژی و کاهش قدرت نظامی پیشرفتی داشته مثال بزن اصلا المان بعد از جنگ جهانی دوم فهمید خودکفایی نظامی چیه اقتصاد امریکا برپایه کارخانجات اسلحه سازی پیشرفت کرده چین با توسعه بودجه نظامی ادعای چین تایپه یا تایوان را کرده پس دنیا مریضه اینقدر به مسائل موشکی ما حساس شده
  • کمال IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    حزب کارگران که بیت المال و همه دار و ندار مملکت رو به تاراج برده و اقتصاد کشور را فلج کرده ، اگر غیر این گفته بود جای شک داشت چون همشون خائن ، وطن فروش و جاسوس هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس