تاریخچه دیدارهای استقلال در هفته اول لیگ برتر

استقلال در حالی روز جمعه در نخستین دیدار خود در لیگ بیست و دوم به مصاف سپاهان می‌رود که در ادوار گذشته هرگاه با این تیم در هفته اول روبرو شده در پایان فصل سپاهان قهرمان شده است!

سرویس ورزش مشرق _ قرعه کشی لیگ بیست و دوم انجام شد و تیم‌های حاضر در لیگ برتر حریفان خود در هفته اول شناختند. تیم فوتبال استقلال در هفته نخست لیگ برتر ایران باید روز جمعه ۲۱ مرداد به مصاف سپاهان اصفهان برود. جدالی که می‌تواند محک جدی برای ساپینتو و شاگردانش باشد. به همین بهانه سراغ نخستین بازی‌های آبی‌پوشان پایتخت در ۲۱ دوره برگزاری لیگ برتر رفته‌ایم.

* ۲ باخت آبی‌پوشان در هفته‌های اول

در ۲۱ دوره‌ی قبلی لیگ برتر، تیم استقلال ۱۳ بازی هفته نخست را با پیروزی، ۶ بازی را با تساوی و ۲ بازی را با شکست به پایان رسانده است. استقلال تا سال ۹۶ در هیچ یک از دیدارهای هفته نخست متحمل شکست نشده بود ولی بالاخره در لیگ هفدهم در نخستین دیدار خود مقابل صنعت نفت تن به شکست داد. دیگر شکست استقلال نیز دو فصل پس از نخستین شکستشان، یعنی در لیگ نوزدهم برابر ماشین سازی تبریز رقم خورد.

* قهرمانی های استقلال با برد هفته اولی!

آبی‌های پایتخت هرگاه موفق به قهرمانی در لیگ برتر شدند، بازی‌های نخست خود را نیز با پیروزی پشت سر گذاشته اند. صب، ابومسلم و آلومینیوم هرمزگان قربانیان استقلال در لیگ های پنجم، هشتم و دوازدهم بوده اند.

در جدول زیر می‌توانید تمام دیدارهای هفته اول استقلال را در ادوار مختلف لیگ برتر را مشاهده کنید:

تاریخچه دیدارهای استقلال در هفته اول لیگ برتر/ خوش یمنی استقلال برای سپاهان تکرار می‌شود؟ +جدول

* شکست ناپذیری آبی‌ها مقابل اصفهانی‌ها

استقلال تاکنون سه بار برابر تیم‌های اصفهانی در هفته نخست قرار گرفته که هیچگاه در این دیدارها شکست نخورده است. آبی‌پوشان در صورتی در هفته اول لیگ بیست ‌و دوم به مصاف سپاهان می‌روند که پیش از این در دو دوره، دیدار نخست لیگ را مقابل زردپوشان برگزار کردند. نخستین دیدار این دو تیم در هفته نخست به لیگ نهم بازمی‌گردد. این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال تمام شد ولی نکته قابل توجه قهرمانی سپاهان در انتهای فصل بود. لیگ نهم با قهرمانی سپاهان و سومی استقلال به پایان رسید.

* بازی با استقلال؛ حکم قهرمانی سپاهان

در لیگ یازدهم باز هم استقلال و سپاهان در هفته اول به هم رسیدند ولی این دیدار برنده‌ای نداشت و بازی با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید. لیگ یازدهم هم همانند لیگ نهم با قهرمانی سپاهان و سومی استقلال به پایان رسید. هرگاه سپاهان در بازی نخست خود در لیگ برتر به مصاف استقلال رفته، لیگ را با قهرمانی به پایان رسانده و استقلال را نیز به مقام سومی رسیده است.

تاریخچه دیدارهای استقلال در هفته اول لیگ برتر/ خوش یمنی استقلال برای سپاهان تکرار می‌شود؟ +جدول

* فینال زودهنگام در آزادی

جدال استقلال و سپاهان در این دوره با سایر دوره‌ها تفاوت زیادی دارد. هر دو تیم با مربیان جدید و سرشناس وارد لیگ بیست و دوم می‌شوند. استقلال قهرمان فعلی لیگ برتر است و با توجه به حفظ تقریبی اسکلت و بدنه اصلی تیم انتظار می‌رود که همانند فصل قبل عملکرد خوبی از خود نشان دهد و باز هم لیگ را با کمترین شکست به پایان برساند.

سپاهان نیز با توجه با حضور ژوزه مورایس به عنوان سرمربی و خرید بازیکنان با کیفیت، تیم خوبی را راهی این مسابقات کرده است. زردپوشان اصفهان به دنبال پنجمین قهرمانی در لیگ برتر هستند.

 از این جهت بازی اول هم برای استقلال و هم برای سپاهان اهمیت ویژه‌ای دارد. این دو تیم از مدعیان لیگ بیست و دوم محسوب می‌شوند و پیروزی یا شکست در این بازی تاثیر مستقیم بر عملکرد بازیکنان در بازی‌های بعدی خواهد گذاشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    5 3
    وزیر ورزش که طرف استقلال هست وپرسپولیس و نابود کرد وامسال هم نمیزاره بازیکن خارجی با کیفیت بگیره از طرفن فدراسیون افتاد دست یک مشت آدم های دلال و منفعت طلب وباندباز که هیچ کس زورش به آنها نمرسد ویک مافیای عجیب تشکیل دادند اینم از فوتبال ملی که به ناکجاآباد میره تنها راه نجات فوتبال اولآ خانه تکانی در فدراسیون وکمیته فنی است باید ماجدی وداره دسته اش همچنین مظلومی و...در کمیته فنی فدراسیون همه را بیرون کنند و یک رئیس فدراسیون غیر رنگی وعادت وبا اعضای کارکن نه نظامی نه باند باز حتی اگه فوتبالی هم نباشند ولی کارکن وبا درایت کار وپیش ببرند خوبه و گرنه فوتبال ما از اینم بدتر خواهد شد
    • رسولی IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      3 4
      نزدیک 7 سال فدراسیون فوتبال دست یک مشت بی سواد لنگی افتاد و جام پشت جام با کمک داور.رانت.زور و زر با اسنپ بردند تو ویترین باشگاهشان. حالا بعد از سال ها دارند شفاف سازی می کنند و می خواهند فدراسیون بیفتد به دست کسانی که مثل دکتر ماجدی خاک این فوتبال را خورده تحصیل کرده و کار بلد و مسلط به زبان انگلیسی .همین لنگی ها نگرانند و دارند میسوزند که دیگر از ان جام های اهدایی خبری نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس