ماهواره خیام

توییتر سفارت روسیه در ایران نوشت هیأت‌های روس و ایرانی پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره خیام و قرار گرفتن آن در مدار را نقطه عطف مهمی در تاریخ روابط دوجانبه خواندند.

به گزارش مشرق، توییتر سفارت روسیه در ایران در توییتی در خصوص پرتاب ماهواره ایرانی خیام به فضا، از تاکید هیات‌های ایرانی و روس بر اهمیت همکاری در صنعت فضایی خبر داد.

توییتر سفارت روسیه در تهران ضمن اعلام خبر پرتاب ماهواره خیام به فضا، نوشت: نهم اوت «یوری بوریسوف» مدیرکل «روسکاسموس» (آژانس فضایی روسیه) با هیأت ایرانی به ریاست «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در پایگاه فضایی «بایکونور» دیدار و گفت‌وگو کرد.

این سفارتخانه در توییتی دیگر افزود: در دیدار هیأت‌های روسی و ایرانی، هر دو طرف اشاره کردند که پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره و قرار گرفتن آن در مدار، نقطه عطف مهمی در تاریخ روابط دوجانبه است که به پیشرفت در همکاری‌ها در صنعت فضایی منتهی می‌شود.

سفارت روسیه همچنین تاکید کرد «(پرتاب) ماهواره خیام با هدف رصد و تصویربرداری از سطح زمین با اهداف غیرنظامی است». 

ماهواره ایرانی خیام سه‌شنبه (۱۸ مرداد) با همکاری روسیه و توسط ماهواره‌بر «سایوز» به فضا پرتاب شد. وزارت ارتباطات پرتاب ماهواره ایرانی خیام را موفقیت‌آمیز خواند و اعلام کرد اولین داده تله متری ماهواره خیام در ایستگاه‌های زمینی این ماهواره در پایگاه‌های فضایی سازمان فضایی ایران دریافت شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    2 2
    لانه جاسوسی
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    2 2
    با تشکر از کشور دوست و مستقل فدراسیون روسیه و به امید گسترش روابط در همهٔ زمینه ها!!!
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    3 0
    عامل بدبختی و عقب موندگی ما همین سفارت انگلیسه، که همچنان داره کارشو رو به نحو احسن پیش میبره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس