سایه «رسوایی‌های زلنسکی» بر کمک‌های آمریکا به اوکراین

یک نشریه آمریکایی با انتشار اظهارات یک تحلیل‌گر نظامی روس و یک کارشناس آمریکایی به فساد در رأس دولت اوکراین و لزوم اتمام مداخله واشنگتن در این جنگ پرداخت.

به گزارش مشرق، یک تحلیل‌گر مسائل نظامی روس می‌گوید، آمریکا به‌خاطر اقدامات «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در حال کاهش کمک‌ها به این کشور است.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، «آلکسی لئونکوف» سردبیر نشریه «زرادخانه سرزمین پدری» روز سه‌شنبه در یادداشتی نوشته است: «آمریکا در حال محدود کردن فهرست سلاح‌های ارسالی به اوکراین است».

او با اشاره به تعداد سامانه راکتی دوربرد «هیمارس» که توسط آمریکا به اوکراین ارسال شده و توانسته کمک زیادی به آن‌ها در هدف قرار دادن مواضع روس‌ها داشته باشد می‌گوید: «آن‌ها بیست عدد در برنامه داشتند اما شانزده تا تحویل دادند».

لئونکوف همچنین به وعده آمریکا برای تحویل جنگنده‌های اف-۱۶ درخواستی اوکراین اشاره کرد و نوشت: «فعلاً آن‌ها از تأمین اف-۱۶ امتناع می‌کنند. در عین حال، چیزی که موقتی است ممکن است دائمی شود».

این تحلیل‌گر روس بدون اشاره به جزئیاتی گفت: «رسوایی‌ها و افشاگری‌ها علیه زلنسکی در رسانه‌های غربی در حال افزایش هستند».

او در این باره به انعکاس گزارش عفو بین‌الملل در رسانه‌های غربی اشاره کرد که بر اساس آن نیروهای اوکراینی عامدانه با استقرار در مناطق غیرنظامی، جان شهروندان را به خطر انداخته‌اند.

لئونکوف همچنین گفت: «بنابراین حملات رسانه‌های غربی علیه زلنسکی و ایجاد محدودیت در تأمین تسلیحات تصادفی نیستند و حلقه‌های یک زنجیر هستند. زلنسکی روسیاه شده و سرنوشت او محتوم است».

سایه «رسوایی‌های زلنسکی» بر کمک‌های آمریکا به اوکراین

از سوی دیگر نیوز ویک در یادداشتی به قلم «استیو کورتس» به تأیید اظهارات لئونکوف درباره تغییر لحن آمریکایی‌ها درباره دولت زلنسکی پرداخته است.

در این یادداشت آمده است: «ولودیمیر زلنسکی ذات واقعی خود را به طور فزاینده‌ای آشکار کرده است. رئیس جمهور اوکراین ماه‌ها از تمجید رسانه‌های آمریکایی و مخاطبان آن‌ها بهره برد اما حالا واقعیت نقش او در اوکراین حتی برای مشوق‌های پر و پا قرص او در آمریکا نیز که بسیاری نیز جمهوری‌خواه هستند غیر قابل انکار شده است».

کورتس به گزارش اخیر روزنامه «نیویورک تایمز» اشاره می‌کند که در آن نوشته شده: «خواننده عزیز، جنگ اوکراین تمام نشده و نگرانی‌های مقامات آمریکایی درباره رهبری اوکراین بسیار بیشتر از چیزی است که بروز می‌دهند. بی‌اعتمادی عمیق میان کاخ سفید و رئیس جمهور اوکراین زلنسکی به طور قابل توجهی بیشتر از چیزی است که گزارش شده است».

در ادامه یادداشت کورتس آمده است: «زلنسکی تمام رسانه‌های مخالف در اوکراین را تعطیل کرد، احزاب سیاسی مخالف را ممنوع اعلام کرد، اعلام کرد که روسیه تک تک شهروندان کی‌یف را می‌کُشد تا به او دست یابد اما در این میان فرصت پیدا کرد برای مجله مُد "ووگ" ژست بگیرد. او همچنین مقام‌های معادل دادستان کل و رئیس سی‌آی‌اِی در آمریکا را در یک روز اخراج کرد و شاید این کار را بین عکاسی‌های باشکوهش انجام داده باشد».

در این یادداشت آمده است: «شبکه سی‌بی‌اِس نیز مانند نیویورک تایمز اقدام به زدودن هاله نور زلنسکی کرد. این شبکه در گزارشی به ارسال پول مالیات‌دهندگان آمریکایی به یکی از فاسدترین کشورهای روی کره زمین پرداخت و نوشت، حجم بالایی از کمک‌های ارسالی آمریکا دزدیده شده است. این رسانه صراحتا اعلام کرد که "بخش اعظمی از میلیاردها دلار کمک نظامی که آمریکا به اوکراین می‌فرستد، به خط مقدم جنگ نمی‌رسند". سی‌بی‌اس همچنین اعلام کرد که "چیزی حدود ۳۰ درصد از این کمک‌ها به مقصد نهایی خود می‌رسند"».

کورتس می‌نویسد: «پس مالیات‌دهندگان آمریکایی ده‌ها میلیارد دلار پولی که کشورشان ندارد را قرض می‌کنند تا شانس و اقبال برای رهبر غیر پاسخگوی یک کشور فاسد بفرستد تا جنگی را بر افروزد که آمریکا هیج نفع ملی حیاتی از آن نمی‌برد. اوه! و در بحبوحه رکود و افزایش تورم در داخل. این واقعیت به قدر کافی ناراحت کننده هست اما زلنسکی تازه توقعاتش را بالا برده و آمریکایی‌ها را مجبور می‌کند که بیشتر در مسیر غلط پیش بروند».

در یادداشت این نشریه آمریکایی با گلایه از درخواست زلنسکی از «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین آمده است: «زلنسکی در مصاحبه با نشریه "ساوث چاینا مورنینگ پُست" خواستار گفت‌وگوی مستقیم با شی جین‌پینگ شد تا به اوکراین در جنگ کمک کرده و در بازسازی اوکراین نیز یاری برساند. او در تماس قبلی با رئیس جمهور چین، اوکراین را به‌عنوان پلی به سوی اروپا برای چینی‌ها پیشنهاد داده بود».

کورتس در پایان می‌نویسد: «پوتین یک قلدر است و زلنسکی یک فرد خودکامه و فاسد. جنگ میان آن‌ها هیچ منافع ملی حیاتی برای آمریکا ندارد. مداخله‌های بایدن به آمریکا زیان می‌رساند و گرفتاری مردم اوکراین را بیشتر می‌کند که به نوچه‌هایی در جنگ الیگارش‌های دریای سیاه تبدیل شده‌اند. آمریکا باید بر گفت‌وگو، مذاکره و کاهش تنش پافشاری کند. اگر طرف‌ها امتناع کردند، آن موقع زمان این است که آمریکایی‌ها راه واقع‌گرایی و خویشتن‌داری را پیش بگیرند زیرا این جنگ ما نیست و زلنسکی مطمئناً جنگجوی ما نیست».

روسیه از پنجم اسفند گذشته (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن» و «نازی‌زدایی» اوکراین اعلام کرد.

روسیه بارها درباره توسعه ناتو در اروپا به ویژه مرزهای خود هشدار داده است. روسیه بر این باور است که  به دلیل سیاست خصمانه و روس‌هراسی بحران کنونی اوکراین روی داده است. 

انگلیس روز سه‌شنبه مدعی شد که روسیه «تقریباً به طور قطع» یک تشکیلات بزرگ جدید نیروی زمینی برای پشتیبانی از عملیات خود در اوکراین ایجاد کرده است.وزارت دفاع انگلیس در بولتن روزانه اطلاعاتی خود در توییتر اعلام کرد این یگان به نام سپاه سوم ارتش در خارج از شهر مولینو در شرق مسکو پایتخت روسیه مستقر است.

در ادامه این به روز رسانی همچنین آمده که فرماندهان روس همچنان با «اولویت‌های عملیاتی در رقابت» برای تقویت حمله خود در منطقه شرقی دونباس و همچنین تقویت دفاع خود در برابر ضدحمله‌های طرف اوکراینی در جنوب این کشور  روبرو هستند.

با این حال امروز (چهارشنبه) زلنسکی پس از یک رشته انفجار در پایگاه هوایی روسیه در کریمه گفت: «فراموش نمی‌کنیم که جنگ روسیه علیه اوکراین با اشغال کریمه آغاز شد. این جنگ روسیه... با کریمه آغاز شد و باید با کریمه - با آزادی آن پایان یابد. کریمه اوکراینی است و ما هرگز از آن دست نخواهیم کشید».

جدیدترین اظهارات زلنسکی حاکی از آن است که او معتقد است اوکراین باید قبل از پایان جنگ، شبه‌جزیره کریمه را بازپس گیرد. این در حالی است که او  پیش‌تر گفته بود که اگر روسیه به مواضع قبل از ۲۴ فوریه (آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین) خود بازگردد، کی‌یف می‌تواند صلح را بپذیرد، به این معنی که بازپس گیری کریمه می‌تواند موضوع مذاکرات بیشتر باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • NL ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    1 23
    چگونه یک بازیگر اوکراینی ۶۰ سیاستمدار روسیه را خفت داد!!! این داستان سرایی روسیه ای ها تمومی نداره ؟!؟ حالا حالا باید بجنگید ، بجای داستان ساختن و حرف چرند زدن یک درصدم عمل میکردند ، ۲ تا دهات و شاید تو این سه ماه آخر جنگ میتونستند اشغال کنند....سه ماهه تکون نخوردند
  • CA ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    1 3
    زلنسکی ریاست و شهرتش محبویب جهانی یافت که روسیه با ان همه ادعایش که در تجاورزش می خواست یک هفته کیف را تصرف کند در باطلاق اوکراین حسابی زمین گیرش کرد و اعتبار ابرقدرتیش را زیر سوال برد
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    0 1
    اه اه چقدر فاسدند این سران اکراین
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    13 2
    ظاهرا زلنسکی تنها نیست و با کمک افرادی مثل جورج سروز و سنا و غیره 70 درصد بقیه نقدینگی را ب یغما می‌برند. اما در مدت جنگ پی بردن ب کارکتر زلنسکی کار پیچیده ای نبوده وانگیزه های او آشکار گشته. نقش ها را نمی‌تواند چندان حرفه ای بازی کند.
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    0 1
    درود بر پوتین
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    3 0
    پناه گرفتن سربازان اوکراینی تو مناطق مسکونی حرکت بدیه
  • NG ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    2 1
    این زلینسکی و آمریکا چقدر بدن مشرق
  • فکرمکنی IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    بله زلنسکی ازپدربزرگش که بایدن باشه دستورمیگیره واون کله زرد بغدادی که داخل انگلیس بود وبه زباله دان تاریخ پیوست جانسون میگم میامد کیف عکس میگرفت میرفت
  • فکرمکنی IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    بله زلنسکی ازپدربزرگش که بایدن باشه دستورمیگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس